Forkert afstand til spring - hjælp. {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg har det her lille problem, som egentlig er blevet et stort problem for mig. Hver gang jeg skal springe en bane eller bare et enkelt spring stopper min pony som regel eller endda smider mig af. Det er helt min egen skyld, og det er jeg også godt klar over, men problemet er bare at jeg ikke kan finde ud af det med afstande. Grunden er simpelthen at jeg får en helt ad helvedes til afstand, og så er det jo klart at min pony ikke kan springe. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal øve mig i afstande. Jeg kommer enten alt for stort hen til springet, eller så kommer jeg alt for tæt på. Jeg har prøvet, men jeg kan virkelig ikke finde ud af det.
Er der nogle der har nogen ideer til hvordan man kan øve sig i at finde en passende afstand hen til et spring. Hvis i gad at hjælpe mig ville det være en kæmpe hjælp. Tak på forhånd!
jan 2012
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 96 Svar: 1.946
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
For mig har forskellen været at finde den helt rigtige underviser! Og så må det koste det det koster
apr 2010
Følger: 49 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 29 Svar: 103
apr 2010
apr 2010
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
MEN når springene kommer op i en hvis højde - så bliver det altså for farligt!
Jeg har selv haft omkring 5 forskellige spring undervisere - og det er kun ham som jeg har nu som har fået mig lært noget af det... Men han går så også MEGET op i at hesten er på bagparten, under hjælperne osv...
Det er jo ikke bare at klaske en bane op og så høvle rundt på den... Det er noget med at RIDE rundt, og forberede tingene - lige så meget som i dressur..
Hvor er du fra i landet??
apr 2010
Jeg kan rigtig godt lide min underviser, men nogle gange tror jeg, at jeg selv er for usikker, så det er nok også meget min egen skyld.
- Jeg er fra Holstebro området
aug 2009
Følger: 74 Følgere: 71 Heste: 8 Emner: 15 Svar: 189
dec 2006
Følger: 89 Følgere: 87 Heste: 10 Emner: 100 Svar: 611
Denne øvelse skader ikke din pony da det bare er en bom på jorden og derfor sker der ikke noget ved du kommer for tæt eller for stort.
aug 2007
Følger: 274 Følgere: 272 Heste: 15 Emner: 8 Svar: 667
Jeg er springrytter og mit øje virker næsten værd gang, Men det kræver en følse med hesten,
Træning træning træning og atter træning.
maj 2010
Følger: 116 Følgere: 112 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 405
- Jeg er selv springrytter, og varmer op sådan hver gang. Det er simpelthen den bedste øvelse, for både hest og rytter. Øvelse gør mester, altid.
Hvis du siger, at din hest løber meget, så er det vigtigt du holder den meget igen. Ligeså snart der er 3 galopspring, giver du hesten lidt frihed til at finde afstanden. Men HUSK, hvis hesten løber, skal du være på over og efter springet, så den ikke bare render afsted bagefter også
Du skriver bare, hvis du vil have det uddybet, eller flere detaljer
maj 2010
Følger: 116 Følgere: 112 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 405
okt 2008
Følger: 89 Følgere: 87 Heste: 5 Emner: 54 Svar: 511
jan 2007
Følger: 38 Følgere: 31 Heste: 7 Emner: 49 Svar: 696
jul 2007
Følger: 107 Følgere: 104 Heste: 4 Emner: 56 Svar: 804
Hvis det er en hest der let kan blive usikker samt rytteren, så er det vigtigt at være der for hesten, hjælpe den lidt
Det menes med at have let kontakt med tøjlen og brug sædet godt.
Bomtræning, små kryds og evt kryds i 8-taller, synes jeg giver god træning til hesten og en selv. Man kan evt. tælle de sidste tre galopskridt inden afsættet. Det kan man også bruge til de større spring
jul 2007
Følger: 89 Følgere: 86 Heste: 5 Emner: 9 Svar: 114
når man har haft svært ved at se afstande længe, går man helt "kold" i det. Derfor skal man prøve noget nyt.
prøv i stedet for at "se" afstanden så "føl" afstanden, det lyder som det samme, men gør man det rigtig hjælper det utrolig meget!
start på nogle små krydser evt. Det er meget et spørgsmål om at få den rigtig galop, og få følelsen af at afstanden passer, for så gør den for det meste
håber du ka bruge det til noget.. hvis du ikke forstår min forklaring så bare spørg
Forkert afstand til spring - hjælp.