{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

Forkert afstand til spring - hjælp. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har det her lille problem, som egentlig er blevet et stort problem for mig. Hver gang jeg skal springe en bane eller bare et enkelt spring stopper min pony som regel eller endda smider mig af. Det er helt min egen skyld, og det er jeg også godt klar over, men problemet er bare at jeg ikke kan finde ud af det med afstande. Grunden er simpelthen at jeg får en helt ad helvedes til afstand, og så er det jo klart at min pony ikke kan springe. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal øve mig i afstande. Jeg kommer enten alt for stort hen til springet, eller så kommer jeg alt for tæt på. Jeg har prøvet, men jeg kan virkelig ikke finde ud af det.

Er der nogle der har nogen ideer til hvordan man kan øve sig i at finde en passende afstand hen til et spring. Hvis i gad at hjælpe mig ville det være en kæmpe hjælp. Tak på forhånd! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forkert afstand til spring - hjælp.
  • #1   8. apr 2014 Jeg har selv haft problemet (og øver stadig på det da jeg egentlig aldrig har været springrytter, mene r begyndt at lege lidt med det), min træner sagde, "Rid i et fornuftigt tempo hen mod springet, ca 3 galoptrin før der lader du selv hesten bestemme, så kommer den fornuftigt på", og det har hjulpet mig meget da jeg derved lærer af hende, så jeg bruger meget tid på at springe hvorjeg tæller galopspring for så kan jeg oss samtidig aflæse afstanden når jeg sidder på hende, og har lært hvornår jeg bør trykke lidt til og holde lidt igen. Men din hest kan lære dig meget.

• #2   8. apr 2014 Jeg har også haft problemet.. Er stadig ikke SUPER, men det går den rigtige vej..

For mig har forskellen været at finde den helt rigtige underviser! Og så må det koste det det koster smiley

• #3   8. apr 2014 Mange tak! Det lyder som en god ide, som jeg helt klart vil prøve.

• #5   8. apr 2014 Jeg har virkelig skiftet underviser rigtig mange gange, men jeg føler ikke at det har hjulet så meget. Måske har jeg bare ikke fundet den passende endnu?

• #6   8. apr 2014 Tilde: Tak! Jeg øver mig virkelig også, men der skal en masse dressur træning til. Beauty er ikke den bedste til at holde det gode tempo smiley

• #7   8. apr 2014 Det der med at lade hesten passe sig selv de sidste 3 galop spring, det har jeg også tidligere brugt...

MEN når springene kommer op i en hvis højde - så bliver det altså for farligt!

Jeg har selv haft omkring 5 forskellige spring undervisere - og det er kun ham som jeg har nu som har fået mig lært noget af det... Men han går så også MEGET op i at hesten er på bagparten, under hjælperne osv...

Det er jo ikke bare at klaske en bane op og så høvle rundt på den... Det er noget med at RIDE rundt, og forberede tingene - lige så meget som i dressur..

Hvor er du fra i landet??

• #8   8. apr 2014 For at være ærlig er jeg heller ikke helt tryg ved bare at lade hesten passe sig selv, da jeg ved at min pony bare vil storme af sted.

Jeg kan rigtig godt lide min underviser, men nogle gange tror jeg, at jeg selv er for usikker, så det er nok også meget min egen skyld.
    - Jeg er fra Holstebro området smiley

• #9   8. apr 2014 Jeg brugte det at jeg simpelthen talte galop springene hen til springet højt i en periode da jeg havde svært ved det på en hest jeg red, ved ikke om det var en mulighed, ved bare det ikke hjælper på hende jeg har nu da hun selv finder afstanden sådan nogenlunde vi kan stadig komme for tæt på eller for langt fra men så længe hun ikke stopper lige nu er det godt, der er nemlig intet være end når hesten begynder at slå bremsen i smiley

• #10   8. apr 2014 en god ting til at øve sig på afstande, er at ligge en enkelt bom på jorden, som du så galopperer over og koncentrerer dig om at tælle galopspringene hen til bommen.
    Denne øvelse skader ikke din pony da det bare er en bom på jorden og derfor sker der ikke noget ved du kommer for tæt eller for stort.

• #11   8. apr 2014 Læg en bom ud, eller sæt et kryds op og ride volte rundt på det. Det er både godt for hesten, og træner dit øje.

Jeg er springrytter og mit øje virker næsten værd gang, Men det kræver en følse med hesten,
    Træning træning træning og atter træning. smiley

• #12   8. apr 2014 Lige præcis det som Marie siger^

- Jeg er selv springrytter, og varmer op sådan hver gang. Det er simpelthen den bedste øvelse, for både hest og rytter. Øvelse gør mester, altid.

Hvis du siger, at din hest løber meget, så er det vigtigt du holder den meget igen. Ligeså snart der er 3 galopspring, giver du hesten lidt frihed til at finde afstanden. Men HUSK, hvis hesten løber, skal du være på over og efter springet, så den ikke bare render afsted bagefter også smiley

Du skriver bare, hvis du vil have det uddybet, eller flere detaljer smiley

• #13   8. apr 2014 Det kan også bare være en kavaletti, men det er vigtigt at den er i midten af volten. Du skal have meget kontrol over hesten, og bare rolig det kommer især hvis du laver denne øvelse korrekt smiley

• #14   9. apr 2014 Jeg har altid fået afvide, at hvis ikke jeg kunne se en afstand så skulle jeg ride frem i stedet for at tage tilbage, for så giver jeg hesten bedre vilkår for at komme over på den anden side i stedet for at pille galoppen ud af den smiley

• #15   9. apr 2014 1-2-3 spriiiing på 4 smiley

• #16   9. apr 2014 Det der med at give hesten frit løb de sidste 3 meter virker alt efter hvilken hest man har.
    Hvis det er en hest der let kan blive usikker samt rytteren, så er det vigtigt at være der for hesten, hjælpe den lidt smiley
    Det menes med at have let kontakt med tøjlen og brug sædet godt.

Bomtræning, små kryds og evt kryds i 8-taller, synes jeg giver god træning til hesten og en selv. Man kan evt. tælle de sidste tre galopskridt inden afsættet. Det kan man også bruge til de større spring smiley

• #17   9. apr 2014 Jeg kender alt til dit problem.. har haft virkelig svært ved det efter overgang til hest! har prøvet et år.. fik så hjælp er (efter min mening) "træner" 15 min. hjælp og det har kørt lige siden..
    når man har haft svært ved at se afstande længe, går man helt "kold" i det. Derfor skal man prøve noget nyt.
    prøv i stedet for at "se" afstanden så "føl" afstanden, det lyder som det samme, men gør man det rigtig hjælper det utrolig meget!
    start på nogle små krydser evt. Det er meget et spørgsmål om at få den rigtig galop, og få følelsen af at afstanden passer, for så gør den for det meste smiley
    håber du ka bruge det til noget.. hvis du ikke forstår min forklaring så bare spørg smiley

Kommentér på:
Forkert afstand til spring - hjælp.

Annonce