{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

ubehagelig oplevelse til spring {{forumTopicSubject}}

var ude og springe idag, og det gik faktisk ok, lige indtil der skete en lille ulykke smiley

startede med at lave en serie med a atempo spring og en okse for enden... ifølge myhorse.tv skulle der være 6.70 hen til oksen. så det lavede jeg..

MEN så fik jeg ellers lavet en bommert.... for jeg synes jo at en kombination skulle være 7.30 (ved ikke hvorfor jeg havde fået i mit hovede at den skulle være kombination)... sendte en veninde en sms og spurgte hvor stor en kombi til hest skulle være, og hun sagde 7.40.... så jeg rettede de 6.70 til 7.30 inden jeg havde redet...

varmede op på nogle kryds spring i trav... fra den ene side gik det super og hun satte ikke farten op.. men der var heller ikke så langt ned til endenm, så ikke så meget plads for hende at løbe på... fra den anden side, hvor der så var langt til enden, satte hun farten NOGET op...

derefter lavede jeg den lodret og trænede noget på det...

og så på serien... det gik egentlig fint... var ret glad for hun ventede ok på mig... i forhold til hvad hun plejer... noget svær at stoppe bagefter, men inde i serien gik hun fint...

pludselig skete der et eller andet, aner ikke hvad... men hun satte forkert af på den første cavaletti i serien, og så bragede hun ellers iigennem 2 og 3 spring i atempo, men sprang oksen alligevel smiley

travede lidt rundt, og fandt hende ikke halt... prøvede et par gange igen, hvor det gik ok....

ham hun er opstaldet hos kom ud og kiggede (og så mit stunt.... pinligt) og fortalte mig at jeg simpethen skal blive siddende ned, og kun lette mig ganske ganske lidt over atempo springene... og at det er fordi jeg læner mig for meget frem over springene at hun løber sådan med mig...

og så var afstanden hen til oksen AAALT for lang... den SKULLE have været de 6.70 som jeg lavede i starten

så vi fik rettet afstanden der hen.. og jeg blev siddende hen over atempo springene og rejste mig som jeg plejer over oksen.. og pludselig blev det meget meget bedre..

og hun var meget lettere at stoppe efter serien....

men øv hvor er jeg ked af den fejl jeg lavede der.... er rigtig ked af det.... og frygtelig bange for om der er sket hendes ben noget *suk*

skyllede hendes ben med koldt vand bagefter.. og krydser fingre for at hun ikke er kommet til skade... *suk*

under alle omstændigheder får hun lige et par lette dage mandag og tirsdag hvor jeg bare skridter en tur på hård bund for at være sikker.....

øv øv... nu gik det ellers så godt...

fuck hvor var jeg DUM at lave den sidste afstand om til kombi afstand.... for den skal jo netop være kort, for at hun lære at kigge sig for og vente *suuuuuuk*

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ubehagelig oplevelse til spring
  • #1   19. okt 2008 Det er jo hvad der kan ske, og du lærte jo noget af det smiley

har også haft nogle dummefejl, hvor man bare bliver sur på sig selv smiley

Men det er dejlig at hun ikke kom til skade, tror nu heller ikke hun halter i morgen smiley

• #2   19. okt 2008 ved ikke om det var indbildning.... men det føles som om hun havde en smule galle i venstre forben... men der var nu også noget i højre...

SUK... håber godt nok ikke der er noget..... så tilgiver jeg aldrig mig selv...

• #4   19. okt 2008 jeg havde jo taget serien flere gange.. og startet med små spring... og sat oksen op et par gange..

og afstanden passede fint,.... men da det jo var meningen hun skulle lære at vente, var afstanden for lang...

og det var på det første cavaletti den gik galt

• #5   19. okt 2008 Det passer også med en kombination skal være 7.30 +/- nogle cm. alt efter højden .
    I serie skal den jo være korte pga. du kommere kortere ind pga. man springer tempospring først. Derfor ville den altid skulle bruge mere plads i en kombination hvor den kommer alm. ind vs. en serie hvor den kommer kort ind smiley

Men godt der ikke skete mere smiley

• #6   19. okt 2008 ja jeg er bare snot dum at jeg ikke bare lod den stå i den længde jeg havde lavet den i første omgang *suk*

måske jeg bare skulle blive fuldtids dressur rytter

Kommentér på:
ubehagelig oplevelse til spring

Annonce