{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  baby hest, der stejler, når man går tur..
  • #2   5. mar 2014 Hvorfor er de ture så vigtige?
    Jeg har set flere der gør det, og har sågar set 2 der blev kørt ned pga. det. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det er så vigtigt.

Vi har gennem tiden haft MANGE ungheste, ingen af dem har gået ture.
    fra 0-3 skal de ikke kunne så meget:
    trækkes til og fra fold
    røres over alt
    løfte ben
    stå nogenlunde stille når der er smed
    Ellers skal de bare være børn.

Der har aldrig været problemer med dem senere i livet, og de har heller ikke fået et kulturchok når de skulle i tilridning.

Min holdning er lidt, at hvis man vil have en hest man kan lave en masse med, så køb en der er klar til det, ikke et føl/plag.

• #3   5. mar 2014 Få hestens opmærksom over på noget andet og start på trygge områder og gradvist gør dem længere, mens du får den til at fokusere på dine opgaver til den.

Når min er på uvante områder og ikke liiige kan løbe væk, så letter hun. Det hjælper rigtig meget, hvis jeg går foran hende, mens jeg går baglæns, hvor jeg samtidig beder hende lave de tricks hun kan som: kysse, ryste og skrabe med forbenene. Nogle gange kan jeg også få lov til at give hende signaler til tricks, hvor jeg skal fysisk røre hende. Så laver vi bl.a. sideways.

• #4   5. mar 2014 Jeg forstår altså heller ikke konceptet i de der gå ture med baby dyr?

Min var helt rå da jeg fik ham som 3års og der var ingen problemer med at lære ham at blive nusset og at være ride hest...

• #5   5. mar 2014 Den her baby hest blir 3 i april.
    Og er ikke blevet bedt om kun at gå ture.. men at træne ham, på han kan blive klar til tilridning. Men hun sagde han lettede på tur, men kun på en bestemt strækning.
    Vil ikke gå tur med ham, før vi har bygget noget tillid op, men det var mere, hvis jeg ender i situationen, hvad gør jeg så?

• #6   5. mar 2014 Så snart man kan mærke den ligger op til stejl, så drej den i en cirkel rundt om dig selv.
    Min shetter hingst havde en periode hvor han ikke lavede andet end at stå på bagben, der må jeg ærligt erkende at han fik en på næsen når han gjorde det eller forsøgte. Ikke noget jeg er stolt af, men ja det kan jo være nødvendigt. smiley

• #7   5. mar 2014 Synes det er sjovt at folk hellere vil lade deres heste være utrænede indtil de er 3 år(ikke TS) end at træne din hest langsomt til at føle sig tryg...
    min hoppe var trafiksikker allerede som 1 1/2 års og er så kold som hun kunne være overfor trafik nu som knap 4års turhyp.

• #8   5. mar 2014 Hav longetov/langt tov på hesten.. Husk ikke at have det i løkker så du risikere at sidde fast hvis en Løkke bliver strammet(håber det gav mens :p) drej den rundt hvis den løber bagefter stejlet.. Hvis den ikke gør noget andet end at stejle så bare gå videre uden at give opmærksomhed til den før den går roligt ved siden af.. Hav god plads omkring dig, ingen vej smiley og pas på jer selv smiley

• #9   5. mar 2014 *gav mening hehe iPhone retter selv smiley

• #10   5. mar 2014 Tja jeg har altid gået tur med mine baby dyr for at de bliver trafik sikre inden jeg kommer på ryggen af dem. Men går normalt tur men andre også altså så vi er 2 som går tur =)
    Også sys jeg det skide hyggeligt og gør mine heste også =)

Men hvad er grunden til hesten stejler?? noget den bliver bange for? fordi den ikke vil gå selv? det jo ret vigtigt og finde grunden så man kan afhjælpe problemet

• #12   5. mar 2014 min egen hest, hun stjelede en smule i starten, men løftede sig aldrig mere end 40cm.. så hun hoppede lidt.. (savner hende suk)
    og kan egentlig godt huske jeg blev rådet til at "rive" hende rundt.. få hende til at tabe balancen, så hun "retter op"...

Han har været i hænder, det er ikke en dårlig ejer. men hun har været igennem en hofte operation, så træningen gik i stå.. samtidig med så brændte hendes stald ned osv. så der har været lidt pres på.

• #13   5. mar 2014 Jeg synes da det er super godt og vigtigt med ture, for alle heste (især unge). Det opbygger deres balance, muskler, udholdenhed og de får set og oplevet en masse.
    Desuden er det da en god og hyggelig ting man kan gøre med den unge hest, nu hvor den ikke er klar til og ride. smiley

• #14   5. mar 2014 Camilla: jeg har ikke selv gået med ham, men tror det er glæde.. udfra det hun har beskrevet. såen lidt som en hundehvalp, og man har fundet snoren frem.
    men kan ikke vide, så længe jeg ik har gået med ham selv endnu.. skal se det med egne øjne..

men min mave fornemmelse siger mig at vi skal lave lidt HMS, tricks mv. så hans hjerne blir aktiveret lidt mere. smiley
    hun var ærlig omkring han manglede lidt opdragelse, men det er "de små ting". som ikke at nappe for at få opmærksomhed. stå stille/være tålmodig.

• #15   5. mar 2014 Den sorte pinto: jeg er enig. sys også det er godt for dem at se andet end deres boks og fold! smiley han har været med i skoven og mødt biler og traktorer, og skulle eftersigende være ligeglad med det, men ja.. har stadig ikke set "barnet" på tur med egne øjne.. smiley

• #16   5. mar 2014 Hvis det var mig og min heste rejste sig. Så havde jeg enten taget en rebgrime på den også nå den rejser sig så give det en godt ryk i grimen så den forstå det ikke ok. Virker dette ikke ville jeg tage en hingste kæde. (hvis man sys det er for hårdt kan man sætte et træktov som en hingstekæde ville side.)
    Vi gjorde dette meget med heste som løb med os nå den skulle på fold (der var et lille stykke vej) eller med hingste som jah bare har lidt homoner i kroppen og ikke bliver stimulret nok. De lærte og gå rigtig pænt i løbet af et par uger =)

• #17   5. mar 2014 Og ja undskyld jeg ikke lige svarede på selve emnet TS, men nogle gange så skal der altså bare lige svares xD
    Men ja du har helt ret, og tror da kun det gavner de små at komme ud og opleve verden, så føler de det meget mere naturligt fra ryggen smiley

• #18   5. mar 2014 camilla, hun er faktisk på jagt efter en rebgrime nu.. smiley men hun har ikke lige kunne finde en i den rigtige størrelse.. hun er selv træt af at han gør det.. og sys kun dfet er godt hun forsøger noget forskelligt for at få det til at stoppe. smiley

• #19   5. mar 2014 vil mene den bliver presset til noget den ikke er klar til! ikke fordi den ikke skal ud på ture, men gå nogle kortere ture med den hvor den IKKE bliver presset til at stejle eller lign. men så den får nogle gode oplevelser

det er f.x 50 meter ud og 50meter hjem og når den er helt rolig og tryg ved det, så kan man gå 100meter osv. osv smiley

Kommentér på:
baby hest, der stejler, når man går tur..

Annonce