Seriøs træning uden bane?! {{forumTopicSubject}}
Hej! jeg har en dejlig part som jeg rider på 1-2 gange om ugen (lige nu. Vi kommer til at ride flere gange om ugen om ca. Nogle måneder) der hvor jeg rider er der ikke ride bane som jeg kan ride på. Til gengæld er der skov, strand og marker (både små og store) Min part er lidt svær at ride på fordi at han ikke har redet i lang tid. OG jeg rider sammen med min søster som rider på min part's (Pondus) mor (ofelia) de rider efter hinanden fordi at de har gået på den samme fold hele deres liv. Der var også en anden fjordhest men den døde, så det er bare de to. Det er meget svært at skille dem ad men jeg kan mærke fremskridt. Nu kan de gå ca 5 meter væk fra hinanden! jeg kan trave på ham men ikke gallopere. Så bukker han bare. Skal også lige sige at han er god til at springe. Har prøvet at springe over grene på ham på stranden men ikke mere. Nu kommer midt spørgsmål!!!! har i nogle tips eller øvelser så han kan blive god (igen)????? Er der nogle som er i samme situation som mig som har klaret sig fint???
Undskyld hvis jeg har skrevet meget!
maj 2006
Følger: 76 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 283 Svar: 4.597
Men start med, at ride på tur alene, så du kan vænne ham af med, at være så afhængig af en anden. Kunne forestille mig, at det bliver en kamp uden lige, men der er ikke andet end at du også må være stædig og ikke give op. Start evt. med at gå en tur med ham, hvor du trækker, da det nogle gange kan være nemmere end hvis du sidder på
Har lidt svært ved at tyde dit spørgsmål, men regner med, at det har noget at gøre med, at de ikke skal være så afhængige af hinanden?
maj 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 3 Svar: 1
Jeg rider selv 3 privatheste som jeg har fået part på, og der hvor jeg rider har vi en masse skovareal og en lille udendørs ridebane. Det jeg plejer at gøre, når ridebanen er smattet eller frossen, så tager jeg en lang tur i skoven, jeg kan finde på at lave lidt øvelser med dem på en mark, hvor jeg rider rundt som på en ridebane, det er nok lidt svært uden indhegning, men det kan dog gå..:)
Hvis jeg var dig ville jeg nok starte med at tage grime og trækketov (evt. Sadel og trense) og gå en tur i skoven, så han vænner sig lidt til at være alene, det ville jeg gør et par gange i starten, og derefter ville jeg begynde at trække det første stykke og så sætte mig op på ham længere inde i skoven. det gjorde jeg i hvert fald med den ene af dem jeg rider og det har hjulpet rigtig meget, for nu kan jeg ride ud med ham alene
okt 2013
Følger: 38 Følgere: 35 Emner: 30 Svar: 106
sep 2007
Følger: 182 Følgere: 204 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.086
Derefter skal du overveje om sadel passer ham, siden han bukker ved galop... Bukker han også under longering i galop?
Hvis alt er iorden, så er det bare med at komme afsted, interval træning er godt og tiden øges som formen kommer.... Du har jo de bedst tænkelige muligheder med både skov og strand i nærheden
dec 2012
Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 4 Emner: 98 Svar: 566
Seriøs træning uden bane?!