ride angst ride angst
hej derude
min mor ejer den sødeste tinker hoppe som hun selv har avlet, hun bliver 5 år om nogle måneder og vi er bekke to meget glade for hende
men
min mor lider af panik angst og har faktsik ikke kunnet ride siden oktober :(,, ellers er det sådan on- off og værst om vinteren
hoppen, bellami er selv en lidt usikker hest
deres problem er egentligt at de ligner hinanden helt utroligt meget, blide søde følsomme usikre piger bekke to
det er virkelig en sød hest, jeg red hende i dag, og selv for slasketøjler bliver hun hos en når hun bliver lidt forskrækket
vi begynder undervisning hos tina mj i næste måned, det gjorde vi også sidste år og har bestemt været det værd...
men jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogle derude der har været sitiationen igennem,, at have en usikker unghest, og måske selv være en nervøs rytter,, og om nogle overhovedet er nået til at hesten er blevet cool og tryg,,
ja...
vi har haft rigtig mange overvejelser med denne her hest,,, hun er på alle måder alt hvad man kan tænke sig, der er bare lige den der usikkerhed,, jeg håber virkelig på at det bliver bedre med årene....
er der nogle der har døjet med ride angst? hvad har i gjort,,, min søde mor har før i tiden redet en del,, men det går bare lige så stille ned ad bakke jeg har virkelig ondt af hende for hun har jo selvfølgelig ikke det fulde udbytte af at have hest når hun skal være så bange
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Emner: 66 Svar: 163
håber det går for jer.
apr 2009
Følger: 44 Følgere: 42 Heste: 6 Emner: 2 Svar: 48
det koster jo penge alt sammen, men tænker at det måske vile være lige så meget værd, og så bagefter få undervisning på hendes egen unde når hun er blevet mere tryg?
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 25 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 41
Jeg var ellers også bange for at min unghest og jeg ikke passede sammen, fordi han virkede så nervøs og kunne finde på at hoppe for ting, og jeg var knust ved tanken da jeg har haft ham siden han var 7 mdr. Men i dag er han stille og rolig. Han er blevet så rolig og afslappet siden jeg slapper af.
apr 2009
vi rider lige pt kun i ridehus, men desværre er der samtidig stald i samme bygning så der er tit uro der, hvilket forstyrre meget når man har følelserne uden på tøjet
og ja ALT skal prøves, healing var et godt forslag, vi har prøvet hybnogse men min mor åbnede ikke op og kune tage imod behandlingen, tror hun har lidt problemer med at turde føle sig selv
men vil undersøge på healingen
okt 2009
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 14 Svar: 212
Jeg har selv en unghest på 4 som også er små nervøs og ikke voldsom glad for nye ting... og han bliver bange for de mærkeligste ting. Vi blev anbefalet tidselolie.... og det har vi prøvet... og underligt nok så oplever jeg at det hjælper! Hesten får ca en spsk i sin mad til aften... og jeg tager ca en tsk i min mad.... og jeg føler mig mere afslappet omkring hesten. Siden vi begyndte har jeg ikke oplevet min hest voldsom nervøs.... han kan do stadig blive forskrækket over at der kommer folk op op barrieren... men det er da vist også det!
Vi fik at vide at tidselolie går direkte i nerverne og gør en meget mere afslappet når man har en tendens til at blive nervøs. Det har virket på os og kan sagtens anbefale det til andre.... om det virker på jer kan jeg ikke sige.... men det vel et forsøg værd! Husk blot at det skal ikke skal være i kapsler, men i flydende form... og det kan købes i matas til ca 72 kr for 1 liter!
apr 2009
det lyder spændene!
lige nu er bellami på relax Amino fra blue horse og vi kan tydeligt mærke at det har taget toppen af nervøsiteten
og marianne er også på nervemedicin mod sin angst
vil lige læse på det der er vidst rigtig mange gode ting i tidsel olie så vidt jeg husker
kom til at tænke på om vi skulle på dyrlægen til at tage en blodprøve og se om hun mangler noget,,
og så frustrere det mig lidt at hendes angst er så markant her om vinteren ift sommer, vi er meget glade for vores opstaldnings sted. men jeg kan ikke lade være at tænke på om andre rammer ville hjælpe hende...
lige nu går hun ude fra kl 9 til kl.16
ride angst