{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
580 visninger | Oprettet:

Angst {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har lige købt en rigtig fin lille hoppe.
Hun er importeret fra Island, hvor hun er blevet redet til stævner i konkurrenceformen Gæðingakeppni, som er en konkurrenceform der går ud på, at vise meget vilje og sådan noget.
Derfor er hun, Hrefna (Hrepna) som hun hedder, blevet redet fremad, fremad, fremad og har aldrig lært, at stoppe. Hun er tydeligt blevet redet på et stangbid, så hver gang man tager i tøjlen, krøller hun hovedet sammen og nærmest kysser bringen smiley
Jeg har købt hende med henblik på, at ride hende i sportskonkurrencer, der er en langt mere 'kontrolleret' konkurrenceform end Gæðingakeppni. Jeg havde hende med på banen i sidste uge og det var helt tydeligt, at hun var angst for at være der. Jeg kunne kun holde hende kort skridt fordi hun var ved at løbe frem hele tiden og da vi kom til speakervognen blev hun så bange, at hun bakkede en halv omgang og jeg kunne hverken få hende stoppet eller til at gå frem (en ovalbane er typisk 250 meter hele vejen rundt, så en halv runde er rimelig meget)
Dernæst er hun skrækslagen for pisken på venstre side, hver gang den kommer over på den side, bliver hun rigtig bange og løber frem.
Jeg synes det er virkelig synd for hende, for hun er en hest der utrolig gerne vil arbejde og som er meget positiv og gør sit bedste og så er hun en hest med et helt utrolig talent. Så jeg tænker, hvordan kan jeg arbejde mig igennem det her.. har tænkt på at skridte oppe på banen så hun er tryg ved det. Men hun er svær at få til, at gå rundt deroppe.
Gode råd og træningsmetoder modtages med kyshånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Angst
  • #1   12. feb 2013 Jeg ville starte fra bunden, og stoppe stævner for et stykke tid.
    Få hendes tillid, lav en MASSE jordtræning, og kom ind på hende.
    Jeg har en hoppe som på rigtig mange måder var en problemhest (Felina på min profil). Hun stejlede, bukkede, løb af med en, bakkede også RIGTIG meget og hvis man prøvede at få hende fremad stejlede hun, hun bed, sparkede, etc.

Jeg stoppede al form for stress og udfordringer for hende, og lavede kun jordtræning i lang tid.

Idag er hun fantastisk, og jeg har ikke haft så nært et forhold til noget dyr som jeg har til hende smiley

• #2   12. feb 2013 Prøv at gå ved siden af hende på banen? Stå stille og nusse med hende? Strigle hende der osv?

Fuldstændig enig med oven stående smiley

• #3   12. feb 2013 puha har samme problem med Vorboói, vi har gjort det at vi har taget en gammel rolig hest med og redet den foran som "førehest" så slapper han mere af, måske kunne det hjælpe indtil den er tryg ved dig og banen?

også ville jeg selv starte med kun at skridte og øve stopsignalet og først når det sidder helt fast ville jeg begynde på de andre gangarter.

også self. jordarbejde, med tillids øvelser, specialt med pisken. husk massere af ros når den slapper af når du nærmere dig med pisken rør hesten over hele kroppen med den og ros ros ros

• #4   12. feb 2013 Enig med de andre, du skal nok starte fra jorden da det er mere kontrolleret dernede! Og så efterhånden som hun er tryk ved dig kan du jo tage en pist i gåden og holde den på den side hvor hun er bange indtil hun slapper af smiley og det samme med de andre ting! Og for at slå 2 flygter med et smæk, gør det på ridebaneen smiley

• #5   12. feb 2013 Øv en masse med stop signalet fra jorden. Både med grimme og med trense så hun lære signalet.

• #6   12. feb 2013 Tak for svarene smiley
    jeg har slet ik redet stævner på hende endnu, netop fordi jeg først ville ha alle de her ting på plads smiley

I må rigtig meget gerne komme med konkrete øvelser og træningsmetoder. Har ikke lavet så meget jordarbejde før smiley har lavet en smule med natural hackamoore, men kan sådan to-tre øvelser hehe smiley har altid været bedst til at arbejde med ud af problemerne på hesten smiley

• #7   12. feb 2013 Tænkte lige på, hvordan er det man træner med en cordeo og indlærer signalet for stop? smiley

• #8   12. feb 2013 Cordeoridning bør du starte med fra jorden (ligesom du også bør med trense, eftersom at hun reagerer så dårligt som hun gør).

Du står ved siden af hende, med en cordeo om halsen på hende. GERNE brug klikkertræning.
    Nogle er imod brug af godbidder, men jeg går ind for dem. Jeg vil da også helst arbejde for penge smiley

Men du står ved siden af hende, og har fat i cordeoen med den ene hånd, og klikkeren i den anden. Så får du hende til at gå fremad, og presser så let tilbage i cordeoen. Hvis hun giver det MINDSTE tegn på at sagtne farten, klikker du straks og giver en godbid. Samme med brug af trense..

Jeg kan lave en video til dig, hvis du ønsker det? Hvor jeg viser det på en af mine? Jeg er ikke alt for god til at forklare det på skrift smiley

• #9   12. feb 2013 Tak smiley det er lidt det samme jeg har brugt min natural hackamore til kan jeg høre. Men jo lav endelig en video hvis du gider smiley
    Og gerne flere øvelser jeg kan bruge, som pisketræning osv. smiley

• #10   12. feb 2013 Først skal i have en del tillid til hinanden. Lig evnt pisken på banen og gå lidt rundt om den, nærme jer den langsomt. Sådan have den med i den daglige træning. Hvis hun viser ubehag så går i lidt væk :).

• #11   12. feb 2013 Og self. ikke for længe af gangen smiley

• #12   12. feb 2013 jamen hun er jo ikk bange for den når den bare ligger og når den er på højre side af hende? smiley

• #13   12. feb 2013 kild hende med pisken fra jorden, først den gode side og ros evt. godbid også den anden side hvor hun er angst stille og roligt og når hun slapper af roser du og giver godbid

• #14   12. feb 2013 Okay, havde jeg lige overset :/.

• #16   12. feb 2013 Tak Rosa, den vil jeg klart overveje at anskaffe mig smiley

Kommentér på:
Angst

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce