{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

Angst?? {{forumTopicSubject}}

Har et problem som jeg håber at i kan hjælpe lidt med ;s
Jeg går pt hjemme på kontanthjælp pga afventet behandling til ADHD og angst ;s men for at jeg så ikke skal gå og kede mig så har kommunen sendt mig ud i praktik på en fantastisk hestepension som jeg bare elsker!! Nyder hvert øjeblik med hestene og arbejdet derude smiley problemet er så det at de har en fantastisk dansk varmblod vallak som har stået skadet det halve år, og nu er de så gået igang med genoptræning smiley han har den sidste måneds tid været på skridtbånd et par gange om ugen og de er så nu gået igang med ridning smiley de har spurgt om jeg vil hjælpe med det, og det vil jeg jo så hellere end gerne smiley han ser utrolig dejlig og rolig ud under rytter hvilket gør mig rolig, men tanken om at skulle op på ham gør mig simpelthen rædselsslagen ;s for to års tid siden var jeg ude og prøve pony som endte meget galt (endte med en mindre hjernerystelse og en slag mod hoften) som har gjort mig utroligt utryg og bange for at komme op på hest igen ;s jeg har med vallakken at gøre hver gang jeg er derude og jeg nyder hans selvskab fra jorden så er ikke som sådan bange for ham smiley nogen der har haft samme problem som kan fortælle hvad i har gjort for at få mod til at komme op på hesteryg igen? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angst??
  • #1   11. mar 2015 Tja man tager en dyb indånding og stiger op på hesten. Så handler det bare om at slappe af i kroppen, så hesten ikke bliver utryg og når man har skridtet lidt plejer det at gå meget bedre smiley

• #2   11. mar 2015 En to tre op, har selv haft det sådan, også få en tilsat trække dig smiley

• #3   11. mar 2015 Årh puha ;s det har bare aldrig været et problem for mig før og har altid været helt rolig og selvsikker når jeg skulle op så det her føles bare helt underligt og forkert for mig ;s

• #4   11. mar 2015 Jeg ville over vinde angsten og hoppe op. Du kan få en til at trække.

• #5   11. mar 2015 Bare op på hesten smiley når man først sidder deroppe så plejer man også at blive mere afslappet smiley

• #6   11. mar 2015 "Bare hop op" dur ikke, når man er bange for det, og i forvejen lider af angst.
    Det er lidt det samme som at mene, at man "bare skal tage sig sammen" ...

Kære TS, håber inderligt du kommer på hesten. Det ville være en fantastisk terapi for dig smiley Få en, du stoler på til at trække og holde hesten, så kan det være, du efterhånden finder modet! Måske du bare skal hoppe op og så gå ned igen den første dag?
    Krydser fingre!

• #7   11. mar 2015 Snak med ejeren af stedet, sig det som det er, du vil meget gerne hjælpe med hesten, men at du har brug for hjælp i starten pga den oplevelse.

Kunne du ikke blive longeret på ham i starten?
    Og måske en der trækker ham i starten..

• #8   11. mar 2015 Tak for alle råd smiley
    Ja måske jeg bare skal op og sidde lidt og så hoppe ned igen i første omgang smiley
    Det er bare rigtig træls nærmest at skulle starte helt forfra pga et træls fald og angst smiley før mit fald red jeg lb og sprang lidt smiley så det er bare totalt nedtur når jeg var kommet så langt smiley

• #9   11. mar 2015 Det er vildt træls, og det giver et kæmpe dyk i selvværdet. Men jeg tror virkelig, du har brug for at komme derop, og så opdage, at det faktisk ikke var så farligt. Det giver et boost smiley Og det er jeg sikker på, du nok skal blive glad for!
    Og hvad så, hvis det tager 7 dage at skridte en hel runde? Tag din tid. Måske skal du bare op og ned de første gange, og derefter kun skrifte en halv runde. Så kommer der nok en dag, hvor du får mod til en hel runde! smiley

• #10   11. mar 2015 Jeg var også lige ved at skide i bukserne hver gang jeg skulle sætte mig op på min part. Men så fik jeg en underviser, som gjorde tingene hurtigt og bestemt. 1,2,3.. og så sad jeg på hesten smiley Prøv at lade være med "gå rundt og tænke", i stedet bare tag sadlen og smæk op på hesten. Trense på, og så er det bare ud at ride smiley

Kommentér på:
Angst??

Annonce