Angst?? {{forumTopicSubject}}
Har et problem som jeg håber at i kan hjælpe lidt med ;s
Jeg går pt hjemme på kontanthjælp pga afventet behandling til ADHD og angst ;s men for at jeg så ikke skal gå og kede mig så har kommunen sendt mig ud i praktik på en fantastisk hestepension som jeg bare elsker!! Nyder hvert øjeblik med hestene og arbejdet derude problemet er så det at de har en fantastisk dansk varmblod vallak som har stået skadet det halve år, og nu er de så gået igang med genoptræning han har den sidste måneds tid været på skridtbånd et par gange om ugen og de er så nu gået igang med ridning de har spurgt om jeg vil hjælpe med det, og det vil jeg jo så hellere end gerne han ser utrolig dejlig og rolig ud under rytter hvilket gør mig rolig, men tanken om at skulle op på ham gør mig simpelthen rædselsslagen ;s for to års tid siden var jeg ude og prøve pony som endte meget galt (endte med en mindre hjernerystelse og en slag mod hoften) som har gjort mig utroligt utryg og bange for at komme op på hest igen ;s jeg har med vallakken at gøre hver gang jeg er derude og jeg nyder hans selvskab fra jorden så er ikke som sådan bange for ham nogen der har haft samme problem som kan fortælle hvad i har gjort for at få mod til at komme op på hesteryg igen?
apr 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 203
jul 2012
Følger: 53 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 38 Svar: 248
dec 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 15
jun 2014
Følger: 76 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 37 Svar: 848
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Heste: 1 Emner: 59 Svar: 314
nov 2009
Følger: 60 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 1.346
Det er lidt det samme som at mene, at man "bare skal tage sig sammen" ...
Kære TS, håber inderligt du kommer på hesten. Det ville være en fantastisk terapi for dig Få en, du stoler på til at trække og holde hesten, så kan det være, du efterhånden finder modet! Måske du bare skal hoppe op og så gå ned igen den første dag?
Krydser fingre!
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 111 Svar: 1.748
Kunne du ikke blive longeret på ham i starten?
Og måske en der trækker ham i starten..
dec 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 15
Ja måske jeg bare skal op og sidde lidt og så hoppe ned igen i første omgang
Det er bare rigtig træls nærmest at skulle starte helt forfra pga et træls fald og angst før mit fald red jeg lb og sprang lidt så det er bare totalt nedtur når jeg var kommet så langt
nov 2009
Følger: 60 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 1.346
Og hvad så, hvis det tager 7 dage at skridte en hel runde? Tag din tid. Måske skal du bare op og ned de første gange, og derefter kun skrifte en halv runde. Så kommer der nok en dag, hvor du får mod til en hel runde!
mar 2012
Følger: 25 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 60 Svar: 602
Angst??