{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

Angst {{forumTopicSubject}}

hej alle HG-er.

for nylig har jeg fået en angst for at køre bil, jeg har aldrig nogen-sinde været bange for at kør for stærkt eller tæt på andre biler O,S,V. Men nu er det som om jeg har den her angst for at køre galt for stærkt O,S,V. Jeg har snakket med mine forældre og venner/veninder, men intet virker. Være gang jeg er ca 5 meter fra en bil spænder jeg i hele kroppen være gang vi bremser lidt hårdt er det som om min fod bremser med og når vi køre for stærkt ryster hele mine hænder jeg ved ikke hvad jeg skal gøre?

HJÆLP!!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angst
  • #1   15. feb 2015 tal med en psykolog. det har hjulpet mig. og husk at berette helt ned i mindste detalje. så kan de bedst hjælpe dig. smiley jeg har feks. fået noget musik jeg skal bruge. smiley

• #2   15. feb 2015 Har du prøvet at høre musik imens du kører? Eller prøve at fokusere på noget helt andet end at du sidder i en bil, fx. et magasin osv? smiley

• #4   15. feb 2015 Du skal opsøge hjælp smiley

Du er ikke den eneste der har prøvet det og jeg kender en, som nu næsten kan køre bil normalt efter hun har fået hjælp. Selvom hun altid har kørt pænt, så udviklede hun en angst for selv at køre bil og det hæmmede hende selvfølgelig ret meget, men selvom der selvfølgelig stadig er lidt angst nu, så er hun i stand til at køre.

• #6   16. feb 2015 Tal med en psykolog, når det omhandler kognitivt (tanker, følelser osv) så giver terapeuten dig vejledning til, hvordan det afhjælper dig. En terapeut lytter ikke kun, men denne vil give dig råd til hvordan du kommer problemet til bunds.
    Alternativt synes jeg, du skal starte med at køre med nogen, du stoler helt på, og som du før har kørt meget med. Tag små ture, gør hver enkelt tur til en positiv ting, kør et sted hen du finder rart, sørg for at være træt når i køre retur, deraf du ikke lægger mærke til det. Sørg også for at snakke hele tiden undervejs, selvom det er godt at snakke om tingene, er det lige så godt at lade hovedet klare dem selv, inderst inde ved du godt, det nok skal gå, disse tanker skal du have styrket.

• #7   16. feb 2015 Nu kan jeg se, at du kun er 13 år gammel, derved sagt du er i alderen hvor din bevidsthed bliver større. Tag dine forældrene i hænderne og opsøg læge, denne kan hjælpe dig videre hen. Det er vigtigt der gøres noget nu, når du stadig er så ung.

• #9   17. feb 2015 Psykolog hjælper. H*n kan give dig nogle redskaber til at håndtere din angst + I kan sammen finde ud af, hvorfor du er bange for det. Måske der er en grund? smiley

Er selv, dog mere periodevist, bange for at køre i bil.

Kommentér på:
Angst

Annonce