{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
620 visninger | Oprettet:

Unghest - hvad skal jeg fokusere på nu? {{forumTopicSubject}}

Heeeej! smiley

Jeg har den her unghest, som fylder 4 til april.
Jeg synes, at det går fremad med vores ridning, men jeg har aldrig før haft unghest (eller overhovedet hest), så jeg mangler lige lidt råd nu!
Jeg har selv tilredet hende. Hun bliver primært redet i skoven, men når vi en sjælden gang rider på banen, mangler jeg lidt at finde ud af, hvad jeg skal fokusere på nu ift. vores ridning.
I får lige et billede, så I kan se.. smiley

Jeg sidder lidt sjovt, fordi jeg havde ikke så meget balance, da jeg plejer at ride med sadel smiley

Hvad vil I mene, der skal fokuseres på? Er det noget i forhold til holdning, eller ser det fint ud? Og hvad med ryggen? Virker hun til at have smidt den et sted ude på folden, eller ? ...
Jeg synes nemlig selv, at jeg har rigtig svært ved at se det på egne billeder.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Unghest - hvad skal jeg fokusere på nu?
  • #1   13. jan 2014 Få en underviser er mit bedste råd. Så slipper du for at lave kæmpe fejl og træne forkert smiley

• #2   13. jan 2014 Jeg beder jo ikke om svar som "få en underviser" lige nu... Jeg beder om råd til, hvad jeg kan fokusere på som det næste ift. ridning.

• #3   13. jan 2014 Er du tilredet helt?

• #4   13. jan 2014 få hesten til at gå afslappet/i holdning og lære den at bruge bagparten som fremdrift og ikke forparten.. smiley

• #5   13. jan 2014 Hvad vil DU gerne have for en hest?

• #6   13. jan 2014 Team Utah
    Nej, ikke 100%.
    Hun kan kun det aller mest basale - som jeg har lært hende i skoven.. smiley

Missen
    Indtil videre har jeg ladet hende gå med hovedet som hun vil - ret lavt med hovedet - fordi det skulle hjælpe med at bygge musklerne op. Tror du hun vil være klar til at komme videre fra det? smiley

Julie
    Jeg er glad for den hest jeg har nu. smiley Hun kan det, som jeg forventer at en hest på hendes alder skal kunne.. Men hun skal enten lånes ud eller sælges, fordi jeg ikke har tiden, så det er faktisk ikke så meget hvad jeg gerne vil længere..

• #7   13. jan 2014 Jeg vil primært sige du kan introducere den for noget bomtræning, longe over cavalettis i trav fx
    Det gjorde jeg med min unghest (som jeg også tilred) sidste år, og den har ikke taget skade af det smiley

• #8   13. jan 2014 Massere af temposkift i alle gangarter, skridt en masse og lær den at slappe af. Sørg for fremdrift hele tiden, vær meget forsigtig med hænderne og lær den tegnene fra dine schenkler! Rid en masse ture på den, så den vænner sig til andre terræner, og varier jeres ridning en masse! Leg med den, og få den til at stole på dig - det er en meget vigtig proces, at din hest stoler på dig! smiley
    Held og lykke med den, den ser rigtig fin ud! smiley

• #9   13. jan 2014 Noget jeg også altid finder brugbart, er at finde en underviser der underviser i den ridemåde/metode, som du er overbevist om er korrekt. På den måde lærer du at udvikle dig, samt din hest bliver trænet på den korrekte måde/efter den korrekte metode.

Desuden ville jeg se på, hvad jeg ønskede at min hest kunne. Ønsker du at starte stævner så træn henimod det mål, eller ønsker du noget andet, så træn henimod dette mål.

Jeg vil lige påpeje, at hvis det var mig, havde jeg nok købt en saddel i samråd med
    en saddelmager.
    Nu ved jeg ikke tilpas nok om hestens anatomi til at kunne udtale mig om det, og vide 100 procent, hvad jeg snakker om. Men jeg tænker, at når du rider uden saddel, vil du kunne komme til at belaste hestens ryg ukorrekt, og ligge i udelt tryk på ryggen, dette vil jeg sige kan komme til at få konsekvenser i fremtiden.
    Hvis du nu ubevidst sidder lidt skævt på hesten, vil du logisk nok kunne komme til at belaste dens ryg skævt, og derfor ride den skæv.

• #10   13. jan 2014 Har introduceret hende for cavalettier fra jorden for cirka ½ år siden, tror jeg... smiley Dem er hun sådan ok vant til.. Cirka 1 gang enten i ugen eller hver anden uge. Lidt afhængigt af, hvor meget tid jeg har.
    Har også taget et par hop på hende fra ryggen. Og træning med bomme på jorden er hun også vant til.. smiley

• #11   13. jan 2014 På billedet går den super fint, du kan se hun træder så fint op i eget spor, er afslappet i overlinjen og har et dejligt stræk... Så jeg ville sådan set bare fokusere på at bibeholde denne fine form, få styr på temposkift og gerne bomtræning smiley
    Det er fint hun får lov at placere hovedet hvor hun vil, det skal hun have lov til, men temposkift osv kan kræve lidt vejledning, så der skal du føle dig frem om hun er let på tøjlen eller om hun går imod... Det er vigtigt unghestene ikke falder fra hinanden når man slipper tøjlen, men de skal samtidig acceptere støtte på tøjlen smiley

• #12   13. jan 2014 Tak for svarene alle sammen, jeg synes, at jeg har lidt at gå videre med nu! smiley

Kommentér på:
Unghest - hvad skal jeg fokusere på nu?

Annonce