{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.192 visninger | Oprettet:

Hest stopper på tur. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har det problem af min hest (Daisy) stopper på tur og vil ikke gå videre. Hun er ikke bange, men nysgerrig. Hun kan stoppe mange gange på en tur og det er jeg ved at være godt træt af.
Der er ingenting når vi rider med andre heste, men når hun er alene på tur gør hun det.

Når hun stopper går der noget tid før jeg kan få hende frem igen. Nogle gange opgiver jeg og hopper af og trækker hjem.

Har fået at vide af nogle at jeg skal drive mere på hende, så hun netop ikke går i stå, men det synet jeg også jeg gør? Men har også hørt jeg skal give hende tid til selv at gå frem og rose derefter?
Hvad skal jeg ? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest stopper på tur.
  • #1   9. jan 2014
    Hesten lyder bare lidt usikker på det hele når den er alene :o).
    Du kan bruge nogle forskellige strategier;

1 - Lad hesten stoppe, lad den kigge for løse tøjer i et minuts tid men driv så frem - hav evt. en pisk med til at tjatte til hvis den ikke reagere for ben.
    2 - Beløn hesten når den går frem - fx. godbid eller ros, men kræver at du ved præcis hvornår og hvordan da du ellers belønner hesten for at stoppe.
    3 - Stop hesten selv, før den selv stopper. Så i træner stop ret ofte - som på en dressur bane. Fx stopper du hver 5 meter på en strækning på 50 meter. Nogle heste "vågner" op af den metode og måske hesten får noget andet og tænke på.

• #2   9. jan 2014 Hvis du hopper af og trækker hjem, så får du rost hende for den adfærd, og får dermed forstærket den.
    Hvis hun kun går i stå når I er alene på tur, så er det nok lidt usikkerhed. Hvis du kan så stop lige før hun gør det, og rid tilbage. Gradvist kan du gøre turen længere og længere. Hvis hun når at stoppe inden du får hende vendt, så få hende fremad, bare et skridt, og så stopper du hende, og vender om. Så lærer hun at det er dig der bestemmer hvornår der stoppes og vendes.
    Held og lykke med det smiley

• #5   9. jan 2014 Meget brugbare svar, dem vil jeg arbejde hen imod. smiley

CoDok jeg ved faktisk ikke om det er nysgerrighed eller utryg. Når vi rider på en almindelig grusvej uden nogle ting, kan hun stoppe. Men hvis nabo huset har sat en palle fliser ved vejen, aner hun dem ikke og går bare videre.

• #7   9. jan 2014 Jeg rider så vidt muligt forskellige ture, men der hvor jeg bor er en lang grusvej til gården, og lige netop på den stopper hun gerne smiley Så den rider vi faktisk ofte indtil vi kommer til asfalt vej.

• #9   9. jan 2014 Ja det vil jeg prøve smiley Hun har en tildens til at bakke hele tiden, når jeg så forsøger at få hende frem..

• #10   10. jan 2014 Min pony gjorde det også, jeg tappede hende på skulderen og når hun gik frem, holdte jeg op (belønning), det fungerede super fint for hende smiley

Kommentér på:
Hest stopper på tur.

Annonce