{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
686 visninger | Oprettet:

at træne fra jorden {{forumTopicSubject}}

hej alle. er ikke helt med på om jeg har fået den rigtige forklaring af hvad det vil sige at træne fra jorden.
det jeg har fået at vide er at:
at træne fra jorden er at lave triks, hygge om ponyen/hesten. hvor man samtiddig skaber et godt tillidsbånd ved fx lade den gå rundt efter dig uden udstyr eller noget, eller at lave tillidsøvelser(stå på den osv.
link evt. til nogle billeder af folk der træner fra jorden eller meget gerne en video.
tak på forhånd!! smiley smiley smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at træne fra jorden
  • #1   1. jan 2014 træning fra jorden er bare at du træner med din hest fra jorden, og ikke ryggen smiley så kan man jo selv vælge hvordan man vil træne fra jorden smiley

• #3   1. jan 2014 Træning fra jorden er ikke bare tricks og hygge, det er også hvor du træner basissignalerne og, ja, træner fra jorden :).

• #4   1. jan 2014 Træning fra jorden er altså TRÆNING fra jorden... Det er ikke at hyggenygge med hesten ved at klø den lidt i panden, hvilket jeg oplever mange der tror. smiley

Det kan være lige så seriøst som dressurridning er (bare med mere fokus på at hesten også finder træningen sjov).
    Træning fra jorden kan være basissignalerne (bakke, stop, drej, frem), jordtræningsøvelser (forpartsvending, bagpartsvending, sideways), løsarbejde (uden udstyr), tillidstræning/farlige ting (tilvænning til ting som paraply, pressening, bold, pisk), træning for lange liner, akademisk for hånd, tricktræning (smile, kysse, spanske skridt, ligge, stejle, neje, you name it). Longering er også jordtræning da det er træning fra jorden.
    Med det samme det forgår fra ryggen er det ikke JORDtræning længere. smiley

Der er mange flere øvelser end man lige går og tror og det er rigtig sjovt for begge parter at begive sig ud i smiley

• #5   1. jan 2014 Træning fra jorden kan være tricks og basisting, men det er også longering, lange liner, løsspring, dressur fra jorden osv. smiley

• #6   1. jan 2014 Jeg lære fx min 2 års stop, gå, Bak signaler mm. Desuden er hun i gang med for-og bagpartsvendinger, tilbagetrædning i cordeo hvilket jeg kombinere med klikker, hvilket hun synes er vældig hyggeligt.

Kommentér på:
at træne fra jorden

Annonce