{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

Når hesten ELSKER at træne? :) {{forumTopicSubject}}

Idag havde jeg Indy (en lille shetlænder) med på banen for anden gang - altså det var anden gang i hele sit liv hun rigtig blev trænet..
Og jeg må sige.. Jeg er GODT nok overrakset over hende! Positivt altså!! smiley
Hun var SÅ dygtig idag at jeg fattede det slet ikke.. Så efter et kvarter besluttede jeg mig for at give hende fri, så hun fik ros for at være så koncentreret smiley - Så jeg åbnede leddet (banen og folden går egentlig ud i et, der er bare et hegn) så tog jeg torvet af hende og lod hende gå.. Men næh? Hun fulgte efter mig hen til åbningen, men så vendte hun om - Hun ville bestemt ikke ud til de andre endnu! Jeg tænkte, jaja fint nok.. Jeg var fast besluttet på at det hun havde ydet var mere end godt, så jeg ville ikke træne hende mere hvis ikke hun havde lyst. Så jeg lod leddet stå åbent og tog osse grimen af hende - så hun kunne gå lige når hun ville ud til de andre smiley Men? Hun var lige så nem at træne uden udstyr som med udstyr! Hun fulgte mig rundt og op på paller og alle de forskellige ting - hun spiste ikke græs eller gik ud fra banen, selvom jeg ikke havde fat i hende.. Det var virkelig virkelig hyggeligt og vi trænede i hele 45 minutter! Men jeg havde et ret stramt program idag, så jeg skulle til at videre.. Indy ville ikke frivilligt gå med ud, så jeg tog bare lige torvet rundt om hendes hals og havde fast i begge ender - så fulgte hun glædeligt med ud fra folden - men ligeså snart jeg tog torvet over halsen på hende og vendte mig for at gå hen og lukke leddet - så GALLOPEREDE hun tilbage på banen og vendte sig så om hun kiggede på mig! smiley - Der tænkte jeg dét var lige godt satans - og jeg kunne virkelig ikke lade vær med at grine og gå hen og nusse hende. Jeg prøvede så igen.. og gik denne gang længere væk fra banen - ingen problemer.. Men ligeså snart jeg tog torvet af hende, og vendte mig om for at gå hen og lukke leddet, galloperede hun igen tilbage på banen smiley Hvis jeg så bad hende udfører en øvelse på banen gjorde hun det som om der ikke var noget i hele verden hun hellere ville end at gøre hvad jeg ønskede - så træk jeg hende ud igen, men hun lavede gallop nummeret en 4-5 gange til smiley Det endte med jeg fik hende ud OG fik lukket inden hun nåede at gallopere ind igen - men jeg sir' jer bare!! Det var IKKE nemt!!! smiley Da vi så endelig var kommet ud og fået lukket af til banen tænkte jeg at hun gerne ville med længere hen til de andre - men nej, hun begyndte og stå at skrabe i jorden foran banen - hun tiggede altså om at komme ind igen!!! smiley Jeg må godt nok erkende, jeg havde aldrig nogensinde troet jeg skulle opleve at en hest nyder træningen SÅ meget!! Og da slet ikke Indy!! Men hun må nyde at bruge hjernen lidt og blive udfordret - så det er jo bare SUPER skønt!!! - Og som prikken over i'et, da jeg så skulle hjem kaldte jeg oppe fra den ene ende af folden hvor jeg var på vej på cykel - og så kom hun galloperende og vrinskende op og sagde farvel til mig :')

Jeg er virkelig glad for alt der er sket idag - og jeg glæder mig ufatteligt meget til at se hvor mig og Indy's samarbejde fører os hen!!!

Ville lige dele min glæde smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hesten ELSKER at træne? :)
Kommentér på:
Når hesten ELSKER at træne? :)

Annonce