651 visninger
|
Oprettet:
Gå ture {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen .
Har lige nogle spørgsmål .
Hvilken side går i med hesten ?
Har i dækken på eller skridttæppe?
Har i grime eller trense ?
Kan man godt høre lidt musik imens man går, kan det hjælpe hesten lidt hvis den bliver nemt bange ?
Forsat god dag
jul 2011
Følger: 70 Følgere: 67 Heste: 4 Emner: 85 Svar: 748
dec 2008
Følger: 199 Følgere: 188 Heste: 8 Emner: 82 Svar: 456
Skridttæppe
Trense for at være sikker på at holde den hvis den bliver bange.
Jeg høre altid musik Bare lavt så det lige kan høres
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
Venstre
Ingen ting
Grime
Kan man godt høre lidt musik imens man går, kan det hjælpe hesten lidt hvis den bliver nemt bange ?
Jeg gør det, men også fordi så koncentrerer Natash sig om noget andet, og fordi jeg selv bliver mere rolig af musik.
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Han har et skridtæppe på, da han er syg og har fået dækken på.
jeg går med ham i en grime og et træktorv.
Jeg høre altid musik, også når jeg rider, altid kun i det ene øre, og nu min hest også nogenunde sikker og jeg kender ham, så derfor høre jeg musik. Har jeg fat i en tutschi hest, vil jeg nu fortrække, at have begge øre fri
og jeg tvivler på, at det hjælper hesten, at du høre musik
men du bliver måske en anelse mere afslappet og dét kan oftest gå videre til hesten
jan 2005
Følger: 86 Følgere: 83 Heste: 8 Emner: 272 Svar: 1.725
- Man går altid på venstre side af hesten
- Næ, min hest er så tykpelset at det ikke er nødvendigt.
- På min egen har jeg grime på for den plejer ikke at være bange, men i realiteten burde man have hovedtøj/trense på den, da man så har mere kontrol over den hvis den bliver bange.
Kan man godt høre lidt musik imens man går, kan det hjælpe hesten lidt hvis den bliver nemt bange ? - Hvis din hest har tendens til at være bange kan musikken faktisk skræmme den endnu mere. Jeg ville istedet bare snakke en masse med den, nynne lidt, synge for den.
Musikken kan nemt få hesten til at blive mere bange da den så ikke bruger sine sanser på at kigge på tingene, og så vil den jo fortsat være bange i fremtiden
jun 2013
Følger: 21 Følgere: 17 Heste: 5 Svar: 28
jeg går med grime, da der ikke er behov for trense, men hvis man har en "lidt" ustyrlig hest, vil jeg klart anbefale at have trense på!
Jeg hører altid musik, enten højtalere eller i lyttelapper, som regel når jeg har lytte lapper på synger jeg for hesten. Da det er min erfaring at hesten slapper mere af ved at man snakker/synger for den, selv hvis den er nervøs.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 751
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 46
Hvis det regner eller er meget koldt beholder han sit dækken på.
Jeg går altid med ham i grime, da jeg synes det gør signalerne lettere for ham at forstå, biddets signaler fungerer bedst fra ryggen.
Nej, jeg hører ikke musik imens, jeg er 100% fokuseret på hesten og evt trafik.
mar 2011
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 2 Emner: 24 Svar: 124
Jeg går for det meste med skridttæppe
Jeg går i grime så han også har mulighed for at græsse
Jeg hører ikke musik imens da jeg er opmærksom på hesten
- Han er dog ikke bange for musik
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
Nu har jeg så også en der er blind til venstre side, så hvis vi skal lave noget, hvor jeg skal give signaler bliver jeg jo nødt til at være på højre.
Men jeg plejer at lade ham selv vælge. Jeg har sku ingen præferencer..
Jeg har hverken tæpper eller noget på, da mine går uden noget.
Det foregår i grime, rebgrime eller kapsun. Nogle gange kun med en snor om halsen.
Jeg hører ikke musik når jeg går. Da er mit fokus på hesten. Og jeg nyder det. Skal jeg ride kan musik være en god ting men kun på bane.
okt 2011
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 519
2. Da min part har dækken på går vi med det Men tager det af vis vi skal gå langt ^^
3. Rebgrime og cordeo
4. Det kan man sagtnes! Har dog aldrig selv gjort det, men det skulle ikke undre mig hvis det kunne hjælpe lidt på min part :3
okt 2008
Følger: 66 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 342
Jeg har grime på med træktorv.
Jeg har ikke dækken eller skridttæppe på Dãma da hun er Islænder og går året rundt i løsdrift uden dækken.
maj 2012
Følger: 25 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 61 Svar: 846
Jeg har grime på, for det meste rebgrime
Min hest har ikke behov for dækken eller skridttæppe, men da jeg lige havde fået ham havde han ikke vinterpels så der gjorde jeg
og nej er opmærksom på hesten istedet for musikken
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 36 Svar: 754
Langs vejen går jeg naturligvis altid ud mod trafikken. Resten af turen er jeg bedøvende lige glad.
Hvis det er koldt så der er behov for noget, beholder hun bare sit dækken på. Det ligger bedst fast.
Kommer an på humøret og om jeg gider hente trensen.
Kan man godt høre lidt musik imens man går, kan det hjælpe hesten lidt hvis den bliver nemt bange
ALDRIG langs vejen.
Er fuldstændig allergisk over for folk der hører musik i trafikken. Har tidligere arbejdet med handicapridning, hvor der kom en pige som blev kørt ned fordi hun ikke kunne høre bilen for musikken. Hun var sagt lige ud en "grønsag". Indtil den dag hun pludselig ikke kom fordi hun var død.
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 80 Svar: 1.276
Jeg går aldrig tur i trense!
Jeg har heller aldrig dækken eller skridttæppe på ^^ Det er der for meget pels til
Hører ikke musik selv - men jeg ville ikke have noget imod det, alt efter hvor man går selvfølgelig
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.799
når det er koldt har jeg ALTID et tæppe på..
går tur i grime..
og hører ALDRIG musik!! jeg går med et stort dyr, som kræver min fulde opmærksomhed.. kigger også kun lige klokken på telefonen, når jeg er med hesten..
nov 2011
Følger: 64 Følgere: 61 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 1.188
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.908
Har dækken på hvis det er nødvendigt
Går oftest i grime, men lægger trense på hvis vi skal nye steder hen og jeg ikke ved hvad der venter os..
Jeg kan finde på at høre musik på højtaler når jeg går, men ALDRIG direkte i ørene!
nov 2008
Følger: 80 Følgere: 73 Heste: 4 Emner: 45 Svar: 220
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.908
når jeg RIDER langs vejen rider jeg i højre side
Blogger
Følger: 226 Følgere: 2133 Heste: 17 Annoncer: 2 Emner: 205 Svar: 2.258
hvilken side går i med hesten?
På venstre side og skifter på banen
har i dækken eller tæppe på
Rideskolehestene har ikke dækken på så helt uden og vi sidder også nogen gange bagrytter (trækker med handicappede)
har i trense eller grime på
Trense
med skalle
På den side der er noget farligt på
Forskelligt
Trense da han godt kan være lidt hingstet og opmærksom
med shaman
På venstre side for det meste
Tæppe for det meste
Kapsun ellers så rebgrime en gang i mellem for hyggens skyld så cordeo
Det var vist det
Blogger
Følger: 226 Følgere: 2133 Heste: 17 Annoncer: 2 Emner: 205 Svar: 2.258
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.584
Ingen fast, de har godt af at lære ting fra begge sider, så det er hvad jeg lige er i humør til, eller hvor hesten har lyst til at gå.
Aldrig
Grime
Jeg ville ikke gøre det, når jeg er sammen med hesten er det for at være sammen med ham Så har jeg så mange andre tidspunkter på dagen hvor jeg kan høre musik og koncentrere mig om mig selv
Hvis det er fordi du bliver usikker/nervøs, og musik hjælper, så synes jeg godt du kan sætte den ene høretelefon i, så du signalerer til hesten "alt er ok"
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 60 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.693
Har i dækken på eller skridttæppe? Ingen ting
Har i grime eller trense ? Lidt forskelligtt
Kan man godt høre lidt musik imens man går, kan det hjælpe hesten lidt hvis den bliver nemt bange ? Ja musik gør en rolig og det vil have indflydselse på hesten
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
Meget forskelligt. Men oftest går jeg sådan - fordi jeg oftest går ved veje - sådan at jeg er ud mod trafikken.
Ingen af delene, da min pruuh ikke er klippet, så hun kan sagtens holde til det uden
Grime. I mit hoved så bør man ikke gå med sin hest, hvis man ikke kan gå med den i grime. Bruger dog rebgrime
Der vil jeg sige nej. Det synes jeg ikke, at man skal. Mest af alt fordi, at man skal være opmærksom på sin hest.
Gå ture