{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gå ture
  • #1   31. okt 2013 Går med hesten på højre side, går ikke med skridttæppe eller dække, går i grime og nej mener det er dumt da man skal være opmærksom på sin hest og ikke musikken..

• #3   31. okt 2013 Man går ALTID på venstre side! smiley
    Skridttæppe
    Trense for at være sikker på at holde den hvis den bliver bange.
    Jeg høre altid musik smiley Bare lavt så det lige kan høres smiley

• #4   31. okt 2013 Hvilken side går i med hesten ?
    Venstre
    Har i dækken på eller skridttæppe?
    Ingen ting
    Har i grime eller trense ?
    Grime
    Kan man godt høre lidt musik imens man går, kan det hjælpe hesten lidt hvis den bliver nemt bange ?
    Jeg gør det, men også fordi så koncentrerer Natash sig om noget andet, og fordi jeg selv bliver mere rolig af musik.

• #5   31. okt 2013 nu er det de færreste biler der kører der hvor jeg bor, så der går vi gerne bare, men han skal jo være på min højre side, så det er mig der går ud mod vejen smiley
    Han har et skridtæppe på, da han er syg og har fået dækken på.
    jeg går med ham i en grime og et træktorv.
    Jeg høre altid musik, også når jeg rider, altid kun i det ene øre, og nu min hest også nogenunde sikker og jeg kender ham, så derfor høre jeg musik. Har jeg fat i en tutschi hest, vil jeg nu fortrække, at have begge øre fri smiley

og jeg tvivler på, at det hjælper hesten, at du høre musik smiley
    men du bliver måske en anelse mere afslappet og dét kan oftest gå videre til hesten smiley

• #6   31. okt 2013 Hvilken side går i med hesten ?
    - Man går altid på venstre side af hesten smiley
    - Næ, min hest er så tykpelset at det ikke er nødvendigt.
    - På min egen har jeg grime på for den plejer ikke at være bange, men i realiteten burde man have hovedtøj/trense på den, da man så har mere kontrol over den hvis den bliver bange.
    Kan man godt høre lidt musik imens man går, kan det hjælpe hesten lidt hvis den bliver nemt bange ? - Hvis din hest har tendens til at være bange kan musikken faktisk skræmme den endnu mere. Jeg ville istedet bare snakke en masse med den, nynne lidt, synge for den.
    Musikken kan nemt få hesten til at blive mere bange da den så ikke bruger sine sanser på at kigge på tingene, og så vil den jo fortsat være bange i fremtiden smiley

• #7   31. okt 2013 Jeg går på begge sider, har oplevet/gået med en hest der blev nervøs når man gik på venstre side. For mig er det yderst vigtigt at hesten er tryg med hvad, undskyld ordet, hvad fanden man gør med den. Og den har dækken/skridttæppe eller ej, synes jeg ikke har nogen betydning, med mindre man har en frysepind, men ellers nej smiley
    jeg går med grime, da der ikke er behov for trense, men hvis man har en "lidt" ustyrlig hest, vil jeg klart anbefale at have trense på!

Jeg hører altid musik, enten højtalere eller i lyttelapper, som regel når jeg har lytte lapper på synger jeg for hesten. Da det er min erfaring at hesten slapper mere af ved at man snakker/synger for den, selv hvis den er nervøs.

• #8   31. okt 2013 Jha der er jeg så lidt forkert på den, og det ved jeg også selv, men jeg går altid med min hest på højre side, da jeg har en skade i min højre skulder der gør at den nemt hoppet af led, så har lægens ord på at jeg kun må gå med heste med min venstre hånd smiley og det har min hest lært nu så ingen problemer der smiley musik bruger jeg når jeg rider, nogen gange højt vis det blæser og larmer meget, så fokusere hesten mere på musikken end alt det andet larm, og vis det ikke larmer så bare i ørene med musikken, det får mig til at slappe af, men på tur er det kun højt, jeg skal kunne høre bilerne smiley dækken det kommer and på vejret smiley

• Rikke C
    Rikke C Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 46
    #9   31. okt 2013 Jeg går på den side af hesten som passer bedst lige der hvor jeg er. Pony er lige vant til at blive håndteret fra begge sider.
    Hvis det regner eller er meget koldt beholder han sit dækken på.
    Jeg går altid med ham i grime, da jeg synes det gør signalerne lettere for ham at forstå, biddets signaler fungerer bedst fra ryggen.
    Nej, jeg hører ikke musik imens, jeg er 100% fokuseret på hesten og evt trafik.

• #10   31. okt 2013 Jeg går på hestens venstre side smiley
    Jeg går for det meste med skridttæppe smiley
    Jeg går i grime så han også har mulighed for at græsse smiley
    Jeg hører ikke musik imens da jeg er opmærksom på hesten smiley
    - Han er dog ikke bange for musik

• #11   31. okt 2013 Jeg går hvor der passer mig/hesten eller situationen. Synes ikke der er nogen rigtig eller forkert side. Hesten er jo hverken mere eller mindre farlig/medgørlig eller andet hvis man går på venstre side.
    Nu har jeg så også en der er blind til venstre side, så hvis vi skal lave noget, hvor jeg skal give signaler bliver jeg jo nødt til at være på højre.
    Men jeg plejer at lade ham selv vælge. Jeg har sku ingen præferencer..

Jeg har hverken tæpper eller noget på, da mine går uden noget.

Det foregår i grime, rebgrime eller kapsun. Nogle gange kun med en snor om halsen.

Jeg hører ikke musik når jeg går. Da er mit fokus på hesten. Og jeg nyder det. Skal jeg ride kan musik være en god ting men kun på bane.

• #12   31. okt 2013 1. Mest venstre, men da vi går ved en trafikeret vej skifter jeg ofte side så hun ikke har mulighed for at løbe direkte ud på vejen...
    2. Da min part har dækken på går vi med det smiley Men tager det af vis vi skal gå langt ^^
    3. Rebgrime og cordeo
    4. Det kan man sagtnes! Har dog aldrig selv gjort det, men det skulle ikke undre mig hvis det kunne hjælpe lidt på min part :3

• #13   31. okt 2013 Går altid i venstre side. smiley
    Jeg har grime på med træktorv.
    Jeg har ikke dækken eller skridttæppe på Dãma da hun er Islænder og går året rundt i løsdrift uden dækken. smiley

• #14   31. okt 2013 Tænker ærlig talt ikke over hvilken side, men hvis jeg går langs vejen går den yderst, så hvis den hopper er det den der ryger ud på vejen og ikke mig smiley
    Jeg har grime på, for det meste rebgrime
    Min hest har ikke behov for dækken eller skridttæppe, men da jeg lige havde fået ham havde han ikke vinterpels så der gjorde jeg smiley
    og nej er opmærksom på hesten istedet for musikken smiley

• #15   31. okt 2013 Hvilken side går i med hesten ?
    Langs vejen går jeg naturligvis altid ud mod trafikken. Resten af turen er jeg bedøvende lige glad.

Hvis det er koldt så der er behov for noget, beholder hun bare sit dækken på. Det ligger bedst fast.

Kommer an på humøret og om jeg gider hente trensen.

Kan man godt høre lidt musik imens man går, kan det hjælpe hesten lidt hvis den bliver nemt bange
    ALDRIG langs vejen.
    Er fuldstændig allergisk over for folk der hører musik i trafikken. Har tidligere arbejdet med handicapridning, hvor der kom en pige som blev kørt ned fordi hun ikke kunne høre bilen for musikken. Hun var sagt lige ud en "grønsag". Indtil den dag hun pludselig ikke kom fordi hun var død.

• #16   31. okt 2013 Det kommer an på hvor jeg går - normalt går hesten bag mig.. Men går jeg ved veje, er hesten altid yderst - så jeg hverken bliver løbet ned eller skubbet ud på vejen xD

Jeg går aldrig tur i trense!

Jeg har heller aldrig dækken eller skridttæppe på ^^ Det er der for meget pels til smiley

Hører ikke musik selv - men jeg ville ikke have noget imod det, alt efter hvor man går selvfølgelig smiley

• #17   31. okt 2013 går på venstre side, med hesten inderst.
    når det er koldt har jeg ALTID et tæppe på..
    går tur i grime..
    og hører ALDRIG musik!! jeg går med et stort dyr, som kræver min fulde opmærksomhed.. kigger også kun lige klokken på telefonen, når jeg er med hesten..

• #18   31. okt 2013 Et skridt tæppe, kapsun, går på hendes venstre side. Høre nogengange musik, meget forskelligt.

• #19   31. okt 2013 går på den side hvor det lige passer bedst
    Har dækken på hvis det er nødvendigt
    Går oftest i grime, men lægger trense på hvis vi skal nye steder hen og jeg ikke ved hvad der venter os..
    Jeg kan finde på at høre musik på højtaler når jeg går, men ALDRIG direkte i ørene!

• #20   31. okt 2013 Men hvilken side går man så i , når man er på vejen ?

• #21   31. okt 2013 Når jeg GÅR med hesten ved vejen går jeg i venstre side og har hesten på indersiden, altså gåt jeg selv ud mod trafikken.

når jeg RIDER langs vejen rider jeg i højre side

• #22   31. okt 2013 På arbejde

hvilken side går i med hesten?
    På venstre side og skifter på banen

har i dækken eller tæppe på
    Rideskolehestene har ikke dækken på så helt uden og vi sidder også nogen gange bagrytter (trækker med handicappede)

har i trense eller grime på
    Trense

med skalle

På den side der er noget farligt på

Forskelligt

Trense da han godt kan være lidt hingstet og opmærksom

med shaman

På venstre side for det meste

Tæppe for det meste

Kapsun ellers så rebgrime en gang i mellem for hyggens skyld så cordeo

Det var vist det smiley

• #23   31. okt 2013 Følger trafikken, det står der også i reglerne smiley

• #24   31. okt 2013 Hvilken side går i med hesten ?
    Ingen fast, de har godt af at lære ting fra begge sider, så det er hvad jeg lige er i humør til, eller hvor hesten har lyst til at gå.

Aldrig

Grime

Kan man godt høre lidt musik imens man går, kan det hjælpe hesten lidt hvis den bliver nemt bange ?

Jeg ville ikke gøre det, når jeg er sammen med hesten er det for at være sammen med ham smiley Så har jeg så mange andre tidspunkter på dagen hvor jeg kan høre musik og koncentrere mig om mig selv smiley
    Hvis det er fordi du bliver usikker/nervøs, og musik hjælper, så synes jeg godt du kan sætte den ene høretelefon i, så du signalerer til hesten "alt er ok" smiley

• #25   31. okt 2013 Hvilken side går i med hesten ? Jeg går i venstre
    Har i dækken på eller skridttæppe? Ingen ting
    Har i grime eller trense ? Lidt forskelligtt
    Kan man godt høre lidt musik imens man går, kan det hjælpe hesten lidt hvis den bliver nemt bange ? Ja musik gør en rolig og det vil have indflydselse på hesten

• #26   1. nov 2013 Hvilken side går i med hesten ?
    Meget forskelligt. Men oftest går jeg sådan - fordi jeg oftest går ved veje - sådan at jeg er ud mod trafikken.

Ingen af delene, da min pruuh ikke er klippet, så hun kan sagtens holde til det uden smiley

Grime. I mit hoved så bør man ikke gå med sin hest, hvis man ikke kan gå med den i grime. Bruger dog rebgrime smiley

Der vil jeg sige nej. Det synes jeg ikke, at man skal. Mest af alt fordi, at man skal være opmærksom på sin hest.

Kommentér på:
Gå ture

Annonce