Gå ture kontra ride ture... {{forumTopicSubject}}
Min hest er rigtig glad for at komme på ture da han hurtig keder sig ved bane træning... Dette bekymrer mig en smule i forhold til tilridningen da jeg er bange for at han begynder at lave ballade hvis det ikke sker nok..Noget han allerede gør når vi træner repetitioner..
Derfor er mit spørgsmål til Jer...
Hvor stor var forskellen på Jeres hest sin reaktion på ting når I begyndte at ride ture i stedet for at gå?
Jeg tænker at måske det ville være en ide at tage meget af tilridningen på tur for at undgå konflikter men jeg har ingen at ride med.. Han er jo vandt med at gå ture alene..Hvor stor forskel tror I det gør fra jord til ryg?
Mvh TT
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Min er ret ligeglad om det er tur eller fra jorden. Eneste forskel er at hun er mindre bange når vi går.
Hvad gør han da ved mange gentagelser og gentagelser af hvad?
feb 2014
Følger: 1 Svar: 42
jul 2008
Følger: 37 Følgere: 41 Heste: 3 Svar: 27
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 888 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.782
Den ene kom aldrig på en bane
VH
Annette
aug 2011
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 1.037
Med et sagt aner jeg intet om at tilride.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Krikken - Jeg har holdt pause i nogle uger med decideret frem og ned træning hvor vi bare har gået ture. Han har ofte haft hovedet der "nede" alligevel. I dag valgte jeg at tage den træning igen da han fik mange indtryk i går så jeg ville gøre det nemt for ham. Men efter kun 3 runder rundt om huset begyndte han at gå, sidelæns, ikke ville gå, og bare være "dum" fordi det keder ham.. Han begynder på ballade
Birkelund - Som du kan se/læse så forsøger jeg at tilpasse tingene efter min hest.. Er ret god til at læse ham. MEN han skal også lære at der er nogle ting han SKAL gøre selv om det ikke er sjovt.. Men jeg gider heller ikke en masse konflikter og derfor ville jeg høre hvor meget mere nervøse Jeres heste var fra ryggen kontra jorden.. Jeg elsker selv at gå/ride ture og Tindur skal bruges til jagt..Men han er jo nødt til at tilrides og have grundridningen på plads før jeg bevæger mig ud i den store vide verden
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Gå ture kontra ride ture...