{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

Gå ture kontra ride ture... {{forumTopicSubject}}

Min hest er rigtig glad for at komme på ture da han hurtig keder sig ved bane træning... Dette bekymrer mig en smule i forhold til tilridningen da jeg er bange for at han begynder at lave ballade hvis det ikke sker nok..Noget han allerede gør når vi træner repetitioner..
Derfor er mit spørgsmål til Jer...
Hvor stor var forskellen på Jeres hest sin reaktion på ting når I begyndte at ride ture i stedet for at gå?

Jeg tænker at måske det ville være en ide at tage meget af tilridningen på tur for at undgå konflikter men jeg har ingen at ride med.. Han er jo vandt med at gå ture alene..Hvor stor forskel tror I det gør fra jord til ryg?

Mvh TT

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gå ture kontra ride ture...
  • #1   5. mar 2014
    Min er ret ligeglad om det er tur eller fra jorden. Eneste forskel er at hun er mindre bange når vi går.

Hvad gør han da ved mange gentagelser og gentagelser af hvad?

• De seje hypper<3
    De seje hypper<3 Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Svar: 42
    #2   5. mar 2014 Som krikken siger: Den eneste forskel jeg kan mærke på min er at den er mere bange når jeg sidder på ham end når jeg går med ham

• #4   5. mar 2014 tror sagtens du kan tilride den på tur, men det vil være en god ide, hvis du kan få nogen erfarne med? smiley

• #5   5. mar 2014 Har tilredet et par stykker på tur og jeg gik og gik masser af ture først med sadel og trense på først
    Den ene kom aldrig på en bane
    VH
    Annette

• #6   5. mar 2014 Nu har jeg jo ikke en unghest, men min er faktisk nemmere at styre fra ryggen. Når man går med hende har hun det med at trampe folk ned. Har hun en rolig og afslappet rytter med er hun også meget mere afslappet og omvendt. Den eneste grund jeg lige kan se til at du ikke skal ride er, hvis du selv er nervøs for det går jo lige i hesten. smiley
    Med et sagt aner jeg intet om at tilride. smiley

• #8   5. mar 2014 For knapt to år siden tilred jeg min venindes hest med ture. Men den hest er MEGET roligere end min egen smiley
    Krikken - Jeg har holdt pause i nogle uger med decideret frem og ned træning hvor vi bare har gået ture. Han har ofte haft hovedet der "nede" alligevel. I dag valgte jeg at tage den træning igen da han fik mange indtryk i går så jeg ville gøre det nemt for ham. Men efter kun 3 runder rundt om huset begyndte han at gå, sidelæns, ikke ville gå, og bare være "dum" fordi det keder ham.. Han begynder på ballade smiley
    Birkelund - Som du kan se/læse så forsøger jeg at tilpasse tingene efter min hest.. Er ret god til at læse ham. MEN han skal også lære at der er nogle ting han SKAL gøre selv om det ikke er sjovt.. Men jeg gider heller ikke en masse konflikter og derfor ville jeg høre hvor meget mere nervøse Jeres heste var fra ryggen kontra jorden.. Jeg elsker selv at gå/ride ture og Tindur skal bruges til jagt..Men han er jo nødt til at tilrides og have grundridningen på plads før jeg bevæger mig ud i den store vide verden smiley

• #13   5. mar 2014 Vi går jo ture nu 2-3 gange om ugen hvor vi går forskellige veje.. smiley Så da burde det vel ikke byde på så mange problemer når I går turen et par gange? Vi har allerede gået hver vej mindst 4 gange smiley men han burde nok blive vænnet færdig til traktorer og lastbiler...

Kommentér på:
Gå ture kontra ride ture...

Annonce