Stoppe midt i ridningen {{forumTopicSubject}}
Ja her i dag skulle jeg ride min pony. Det var lidt en off dag, så det gik ikke så godt med øvelserne her i dag.
Jeg bliver sådan irriteret når det ikke går som jeg vil have det, og det ender næsten altid med at jeg skridter tidligt af når det går sådan. For jeg bliver meget irriteret og jeg har desværre en tildens til at lade det gå ud over hesten i ekstreme tilfælde.
Men en dag som i dag gik det ikke godt, og hun virkede hård i munden (hvilket hun aldrig er!!!!) så jeg valgte at skridte af. Hvor en ude fra der hvor min pony står så siger at jeg bare skal blive ved.
Hvad ville i have gjort, ville i have fortsat for at det ender som en god oplevelse, eller hvad??
jan 2009
Følger: 74 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 3.093
Personligt, bliver jeg ved med den sidste øvelse, hvor det gik dårligt, til jeg får et godt resultat, og så stopper jeg. Det er bare sådan jeg vil have det, men hvis du vil vælge og stoppe er det helt fint.
jan 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 13 Svar: 58
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
næææh kan du mærke du er på nippet til at lade det gå ud over hesten så syntes jeg det er det helt rigtige at gøre, der er jo ingen grund til at forsætte hvis man bliver sur på hesten når man ved det er ens egen skyld
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 60 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.693
men vis du har en dårlig dag, er irreteret eller noget så drop hesten
jan 2012
jan 2012
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 60 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.693
jan 2012
jul 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 426
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.799
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3037 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
aug 2007
Følger: 56 Følgere: 72 Heste: 1 Emner: 80 Svar: 1.317
Visse dage bliver jeg dog ved, bla. blev jeg her forleden dag, ved med at bede ham lægge sig i et kvarter, hvor han først lagde sig til sidst. Han kan tricket, ved hvad han skal, osv., men af en eller anden grund har han ikke villet ned og ligge de sidste to uger, så den gang holdt jeg fast, bare for at ligesom fortælle ham "Hallo, det er altså det det betyder!". Tilgengæld ville jeg aldrig gøre det ellers - de andre gange jeg forsøgte at få ham til det, stoppede jeg også bare mens legen var god, og roste ham for nogen af de ting han gør før han lægger sig ned..
Men lad være med at fortæstte hvis det går ud over hesten, lav evt. noget lettere, rid for lange tøjler, hvis den er hård i munden, simple øvelser som du er sikker på at den kan, og bliv så glad over det
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 312 Svar: 2.019
Og ligeledes hvis det gælder holdningen. Lad vær med at koge ned over det men sæt fx. forventnignen til at alt under stadiet giraf er at foretrække.
Og så lad vær med at stoppe midt i det hele. Sæt dig ligeledes et mål (fx. bare at du skal ride en hel runde i rolig samlet trav) inden du slutter af. Et lille mål som ikke stresser dig fordi det er for stort og voldsomt til den enkelte dag. Men jeg ser ikke noget problem med at ride som det passer, nogen dage rider jeg halvanden time (i weekenden med 15-20 minutter skridt i starten og slutningen og gode skridt pauser) og andre dage kun 3 kvarter fordi det bare ikke fungere
dec 2011
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 6 Emner: 128 Svar: 787
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Jeg rider dog ikke endnu men arbejder fra jorden
dec 2006
Følger: 77 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 202 Svar: 4.229
Men har vi en virkelig træls dag, hvor det meste bare er træls. Så ved jeg godt at bliver jeg ved, så ender det med at jeg bliver for sur. Så der stopper jeg også meget hellere, nøjagtig som du.
Jeg har engang oplevet, at hun allerede var som en røv de første par volter jeg travede, og jeg kunne bare mærke det ville ende SÅ træls. Så bare efter de få par runder i trav, valgte jeg at skridte hende af. Vil nemlig hellere lade hende gå fri, end at jeg bliver alt for arrig.
Nogle gange er det ikke engang hesten der har en dårlig dag, men det kan være jeg har haft en træls dag, eller at jeg har menses. Så skal der dælme ikke meget til at gøre mig sur. Så der kan jeg også bare finde på at stoppe lidt pludselig. For ting som normalt ikke ville irriterer mig så meget, irriterer mig sygt meget hvis jeg har menses
Synes det var det rigtige valg du tog
Stoppe midt i ridningen