{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

Stoppe hensynsløse billister {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Efter en oplevelse på min ridetur i dag med en billist der kørte vanvittigt, spørger jeg nu jer der ude, hvad I kan finde på at gøre for at bremse en fartglad billist, når I er på tur.
Min 11 år gamle islænder er så sikker, så jeg kan finde på at trække ud midt på vejen, for at tvinge billisten ned i fart. Jeg er så frustreret over, at enormt mange ikke reagerer med andet end en langefinger eller lignende, hvis man blot prøver at signalere med hånden, at man vil have dem til at tage yderligere hensyn. Så hvad gør I? Hvad har I de bedste erfaringer med, når I møder uforstående billister på en ridetur? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stoppe hensynsløse billister
  • #1   12. sep 2017 Da jeg red på tur, sammen med en flok ridelejrpiger, der red jeg på en lille Jyde og der red jeg for det meste midt på vejen (en meget lille vej) indtil jeg kunne høre at folk bremsede. Så red jeg ind til siden xD

Folk har ingen respekt for heste.. de tænker ikke rigtig over hvad konsekvenserne for en hest igennem forruden er..

• #2   12. sep 2017 nogen gange har jeg haft en lang dresdurpisk med, med en reflexs i enden.
    når jeg så rider i kanten og jeg kan mærke de har meget fart på har jeg taget pisken så den er lodret ud fra hesten, så bliver de nød til i hvert fald at give plads og hvis vejen er smal, sætte farten ned.
    heldigvis har jeg ikke oplevet ret mange hvor de køre hurtigt forbi. de er rigtig gode til at tage hensyn der hvor jeg har redet tur.

• #3   12. sep 2017 Jeg rider ikke på vejene af samme grund. Så når jeg skal i skoven med min unghest, hvor vi skal ud på trafikeret vej, gør jeg det, at hesten går inderst, og jeg går yderst ude i vejkanten med en pisk i yderste hånd, til at signalere den afstand jeg ønsker. Jeg oplever at bilister har mere respekt for at holde afstand til os mennesker end til hestene, hvilket jo egentlig er dybt forrykt, da det er hesten som kan reagere uforudsigeligt. Det er rigtig øv og meget utrygt.

• #4   12. sep 2017 Jeg har prøvet det med en lang pisk mange gange. Har også ramt flere billister ind over forruden med den, fordi de ikke er trukket længere væk fra hesten, end min 100 cm lange pisk kan nå, når de er drønet forbi. Bør man binde noget i enden ud over refleks, som kan flagre?

• #5   12. sep 2017 hvis hesten er ligeglad med plast, så en pose, evt med en lille sten i en snor også, hvis det er et kæmpe problem. så får de en skade på bilen hvis de rammer

• #6   12. sep 2017 Uha ja det er væmmeligt med hensynsløse billister smiley
    Jeg bryder mig ikke om at ride i trafikken, ja jeg bryder mig faktisk heller ikke om at cykle/gå på befærdede veje.
    Jeg kunne godt ønske at en hest med rytter (altså ikke for vogn) blev sidesat som gående.
    Når jeg til gengæld kører bil og møder cyklister, ryttere osv på vejen, kører jeg altid meget forsigtigt. Men jeg bander dem ofte også laaangt væk især hvis det er myldrertrafik smiley
    Det uhyggelige er at trods billisten måske er ligeglad med hest og rytter og det da ihvertfald mærkeligt at de ikke tænker over hvor farligt det kan være for dem også...
    Jeg er meget stor tilhænger af at der laves specifikke ridestier/rideområder og støtter altid den slags initiativer, også økonomisk.

• #7   12. sep 2017 Ja desværre oplever jeg næsten ugentligt hensynsløse bilister smiley og pisken hjælper intet, de har bare kørt ind i den.. Jeg er meget tæt på at begynde at ride med æbler som jeg kan knalde i bilister der er nogle røvhuller smiley men synes det også er på kanten.. Men pisk med sten og pose dugger ikke på min ældste.. Jeg frygter vi ender i ruden på en bilist en dag.. ?? men uanset hvor jeg skal, så skal jeg ud på vejen først og har ingen ridebane e.l.

Mvh TT

• #8   14. sep 2017 Jeg ville simpelthen ikke turde ride ud midt på vejen i protest.. Her hvor jeg bor, der er de skide ligeglade og jeg tror næsten de ville knalde hesten og jeg ned, hvis jeg gjorde det..

- Der er ikke andet for, end at indikerer, også må de tage det som de vil. Man må jo ikke lave hærværk for at få sin vilje, det kan jo ende med, at i skal betale forsikringen hvis de får en rids, bule eller revne i ruden af bilen smiley

• #9   18. sep 2017 Det kan næppe betegnes som hærværk. Men der er ingen tvivl om, at det er en dårlig idé. Dog synes jeg alle de gode ideer er ved at være opbrugt. smiley

• #10   19. sep 2017 En bidløs tølter: Det kan du lige vove på det bliver anset som, hvis du bevist rider ud på vejen med en pisk, hvor der hænger en pose med en sten i, som ødelægger bilistens rude. Alt det skade man gør på andres ting med vilje, er hærværk og kan straffes. Et er, at en person køre for stærkt, men en hest har i den grad heller INTET at lave ude midt på vejen, så du vil næppe have hverken retten eller politiet på din side. Der ud over, er der forskel på hvad vi ryttere synes er en "minimums" afstand fra bil til hest, men der er altså ikke nogle love der påpeger, at der skal være f.eks. 2 meters afstand eller noget i den retning. Derfor har vi ryttere ingen ret på vores side, og derfor må vi beskytte vores heste. Rider vi på en vej, hvor der må køres 60 km i timen, jamen så er det et valg vi som rytter tager, at det er "ufarligt" nok til, at vi vælger at ride der alligevel, og vi dermed ved, at vores heste ikke bliver forskrækket af farten, og hesten springer ud foran en bil. Respektløst er det, hvis de kommer kørerende med utrolig høj fart og ikke holder afstand, men der er altså ikke nogen lov der påpeger, at det er noget de SKAL. Hvis en bil rammer en hest, fordi hesten er blevet bange, så skal loven ind over, og der skal man så vurdere, om det var bilens skyld (Dvs. om det kunne have været undgået, hvis føren af bilen havde handlet anderledes). Hvis vi ryttere er et godt stykke ude på vejen i protest, så er det pludselig vores egen skyld, for bilen kunne ikke have handlet anderledes, da hesten er et sted, den IKKE burde være. Dermed er det rytteren der kommer til at stå for alle skader der er sket på både bil og hest.

• #11   19. sep 2017 Jeg taler absolut heller ikke om poser med sten i. Jeg har talt om refleks, Ikke andet. smiley

• #12   19. sep 2017 En bidløs tølter: Eftersom du referer til min kommentar ovenover din, hvor jeg skriver hærværk, og at min kommentar var henvendt i forhold til det med poser og sten osv mod ruder, så var det vel også det, du mente? Ellers kan jeg ikke helt se, hvad det er du mener. smiley

Kommentér på:
Stoppe hensynsløse billister

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce