at undervise lille pige {{forumTopicSubject}}
Min venindes lillesøster fik en pony for et års tid siden, som har været noget strid ved hende, uden tvivl fordi hverken hun eller moderen har kunne sætte den på plads. Jeg hjalp hende nogle gange i starten og har efterfølgende hjulpet hende lidt, som i en gang om måneden maks. Hun rider den ca. 1 gang om ugen og er meget stolt hvis hun har redet 2 gange på en uge, hun bliver 13 til spetember. Hun har nu gået på rideskole 1-1½ år, hun ville gerne lære mere, jeg kom til at foreslå at hun fandt sig en privatunderviser istedet for rideskolen. Nu har hendes mor så spurgt mig om jeg vil undervise hende og jeg ved faktisk ikke hvordan jeg har det med det, for jeg syntes jo ikke selv at jeg er dygtig. Selvfølgelig kan jeg lære hende at sidde ordentligt, noget om hestens fysik og psyke, schenkelvigning, slange gange versader ovs, hvordan man udførre en øvelse ordentligt.
Ikke at jeg er nybegynder omkring heste og syntes også selv jeg har en god forståelse af heste og håndtering af dem, ponyen kan de basale øvelser, så det er jo ikke fordi jeg skal lære den det, jeg skal bare lære pigen at trykke på de rigtig knapper. Men hvad hvis jeg kommer til at lære hende noget forkert eller i tilfælde vil gøre det hele værre?
Ville i sige ja tak, til at undervise, eller ville i holde jer langt væk fra det hvis i ikke var 100% i jeres sag?
aug 2011
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 1.037
Men jeg ville da sige ja (nu er jeg ikke dygtig nok til at lære fra mig endnu, men...)! Er sikker på du kan mere end du lige selv tror.
maj 2012
Følger: 25 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 61 Svar: 846
jun 2009
Følger: 35 Følgere: 63 Heste: 5 Emner: 105 Svar: 292
feb 2005
Følger: 111 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 135 Svar: 1.157
Så længe du er et skridt længere end hun er, så kan du sagtens undervise. Lær fra dig og så bliver du også klogere på heste og ridning samtidig! Jeg synes det er en god mulighed for dig som rytter at prøve at lære fra dig. På den måde finder du ud af hvad du er stærk i osv.
Gør det - det er faktisk rigtig sjovt
feb 2010
Følger: 73 Følgere: 46 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 67
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Så jeg vil prøve at forsøge mig og jeg siger mange tak for alle jeres dejlige svar!
at undervise lille pige