{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
590 visninger | Oprettet:

at undervise lille pige {{forumTopicSubject}}

Min venindes lillesøster fik en pony for et års tid siden, som har været noget strid ved hende, uden tvivl fordi hverken hun eller moderen har kunne sætte den på plads. Jeg hjalp hende nogle gange i starten og har efterfølgende hjulpet hende lidt, som i en gang om måneden maks. Hun rider den ca. 1 gang om ugen og er meget stolt hvis hun har redet 2 gange på en uge, hun bliver 13 til spetember. Hun har nu gået på rideskole 1-1½ år, hun ville gerne lære mere, jeg kom til at foreslå at hun fandt sig en privatunderviser istedet for rideskolen. Nu har hendes mor så spurgt mig om jeg vil undervise hende og jeg ved faktisk ikke hvordan jeg har det med det, for jeg syntes jo ikke selv at jeg er dygtig. Selvfølgelig kan jeg lære hende at sidde ordentligt, noget om hestens fysik og psyke, schenkelvigning, slange gange versader ovs, hvordan man udførre en øvelse ordentligt.
Ikke at jeg er nybegynder omkring heste og syntes også selv jeg har en god forståelse af heste og håndtering af dem, ponyen kan de basale øvelser, så det er jo ikke fordi jeg skal lære den det, jeg skal bare lære pigen at trykke på de rigtig knapper. Men hvad hvis jeg kommer til at lære hende noget forkert eller i tilfælde vil gøre det hele værre?

Ville i sige ja tak, til at undervise, eller ville i holde jer langt væk fra det hvis i ikke var 100% i jeres sag? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at undervise lille pige
  • #1   24. aug 2013 Du kan jo prøve? Måske fortælle dem at du ikke helt ved hvordan du har det med det og går det så går det. Hvis det ikke går er der jo ikke andet at gøre end at "sige op."
    Men jeg ville da sige ja (nu er jeg ikke dygtig nok til at lære fra mig endnu, men...)! Er sikker på du kan mere end du lige selv tror. smiley

• #2   24. aug 2013 Jeg er kun 15 men jeg tjener skam også gode penge på at hjælpe med svære heste og jeg underviser 2 piger snart 4 i det helt grundlæggende ridning og håndtering af heste, pigerne er helt nybegyndere og når de engang bliver meget dygtigere kræver de nok også en underviser med mere erfaring, men så længe de er nybegyndere og jeg har nemt ved at lære dem det de skal indtil videre korrekt kan jeg ikke se et problem i det smiley

• #3   24. aug 2013 Jeg underviser selv på en rideskole i springning. Jeg er kun lige blevet 18 (har dog redet og haft med heste at gøre i 16 år), mit niveau er på de små LA'er i både spring og dressur (hvilket var for 6 år siden). Jeg underviser fire skønne piger som er rigtig glade for mig. Jeg synes uden tvivl, at du skal tage chancen. Jeg har også selv lært mere og mere. Nu er der kommet en ung pony på holdet (kun let tilredet) som jeg også arbejder lidt med. Grib chancen når den melder sig smiley

• #4   24. aug 2013 Jeg underviser privat (primært på mine egne heste) og har undervist i mange år. Det var svært i starten kan jeg huske, men husk: når du har en elev og underviser, så får hun hele din opmærksomhed og allerede dér er det bedre end på en rideskole, hvor der er mange på holdet!
    Så længe du er et skridt længere end hun er, så kan du sagtens undervise. Lær fra dig og så bliver du også klogere på heste og ridning samtidig! Jeg synes det er en god mulighed for dig som rytter at prøve at lære fra dig. På den måde finder du ud af hvad du er stærk i osv.

Gør det - det er faktisk rigtig sjovt smiley

• #5   24. aug 2013 Jeg synes du skal prøve :).. Du kan altid sige at du ikke kan finde ud af det/ikke vil mere, hvis du føler for det..

• #6   24. aug 2013 Det hun kan er overgange har endelig lige lært rigtig diagonal og så lave øvelser, men ikke til præcision, så selvom jeg ikke er verdensmester vil jeg jo vove at påstå at jeg er nogle skridt foran hende.
    Så jeg vil prøve at forsøge mig og jeg siger mange tak for alle jeres dejlige svar! smiley

Kommentér på:
at undervise lille pige

Annonce