Efterskole, hvordan havde i det i starten? {{forumTopicSubject}}
Ja undskyld hvis i er trætte af mine tråde, men her er lige en til..:)
En masse spørgsmål..
Til jer der går på efterskole nu:
Er du 9. eller 10. klasse?
Hvor stor er din efterskole?
Hvordan har du det der?
Hvad føler du omkring det hele?
Har du hjemve?
Føler du dig alene?
Hvis ja: hvor tit og hvornår?
Hvor længe har du så gået der lige nu?
Til jer der har gået på efterskole:
Hvornår faldt du til der?
Hvor længe følte du dig alene hvis du gjorde det?
Hvornår begynte du sådan rigtigt at få venner?
Hvor længe havde du hjemve?
Hvordan havde du det i starten?
Ja, hvad følte du omkring det hele?
Havde du det svært i starten? hvor længe varede det?
Var der noget der gjorde en stor foreskel på dig i forhold til om du kunne lide at være der eller ej?
OG til jer der droppede ud:
Hvorfor gjorde i det?
Hvor længe efter i var startet gjorde i det?
Hvad gjorde i bagefter?
Tak til jer der vil tage jer tid til at svare:):):)
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 403 Svar: 1.376
Inden jeg svarer på dine spørgsmål vil jeg lige sige at ud fra dine indlæg, har du meget hjemve.. Du er mere end velkommen til at skrive en besked i PB til mig - da jeg nok kan sætte mig ind i hvad du føler.. Det er ikke en følelse som andre nødvendigvis kender eller forstår, detfor kan det være rart at snakke om det med folk som har været igennem det samme - jeg har set du måske har fået nogle dumme svar fra nogle trunter der mener at du er forkælet fordi du måske gerne vil smide det hele væk, dem skal du ikke høre på.. De ved ikke hvordan du har det, hvad du har været igennem og hvordan det føles - det har bare ondt i røven og vil brokke sig over et eller andet, lidt HG i en nøddeskal
Men benyt dig endelig af mit tilbud
½ år efter - omkring jul
Hmm.. Det var nok også ca indtil jul - måske lidt længere tid.
Lige efter jul begyndte jeg at være sammen med nogle veninder jeg synes var søde, og efter vinterferien var i "rigtige" veninder
Det gik nok først over det 1. år 2-3 måneder inden vi stoppede - men jeg havde nogle søde veninder som hjalp mig igennem det hele.
Lort. Jeg ville bare hjem, græd næsten konstant og havde igen venner..
Jeg følte at der var nogen der havde tvunget mig til at være det værste sted i hele verden. og jeg kunne ikke gøre en skid for at komme væk.
^^ indtil jul
Var der noget der gjorde en stor foreskel på dig i forhold til om du kunne lide at være der eller ej?
Jeg vænnede mig til det hele, begyndte at snakke med nogle søde piger som jeg kunne betro mig til og en masse andet som jeg kan uddybe nærmere i PB
okt 2008
Følger: 72 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 673
Er du 9. eller 10. klasse? 10 klasse
Hvor stor er din efterskole? ca 150 kostelever 350 dagelever
Hvordan har du det der? Rigtig godt
Hvad føler du omkring det hele? Meget positivt over for det hele
Har du hjemve? Nej, men far var forbi i går med nogle møbler, og da jeg har 3 timers kørsel hjem til hvor jeg bor, stak det lidt.
Føler du dig alene?
Hvis ja: hvor tit og hvornår? Føler mig aldrig alene, man er simpelthen så social hele tiden, nogle gange kan det endda være for meget.
Hvor længe har du så gået der lige nu? Begyndte d. 12 aug
nov 2008
Følger: 102 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 145 Svar: 1.187
feb 2010
Følger: 11 Følgere: 20 Heste: 1 Svar: 475
Jeg faldt nok aldrig rigtigt til, for lige da jeg kom føltes det bare forkert, jeg ved ikke om det bare var efterskole livet eller bare den efterskole.
Hvornår begyndte du sådan rigtigt at få venner?
Det gjorde jeg i starten, men igen det ændrede sig, tror efter 2-4 uger, da begyndte jeg at få venner, hvor jeg følte jeg ikke bare fulgte med.
Nej ikke rigtigt, lidt men ikke så meget fordi jeg savnede mine forældre, men at komme fra en hverdag med venner, til at komme et sted hen hvor jeg bare fulgte efter nogle, det var lidt hårdt.
Jeg havde det fint, dog det første lange tid følte jeg mig som en der bare fulgte med, fordi jeg ikke havde nogen. Men efter noget tid, da alle ligesom begyndte at føle sig trygge og begyndte at blive dem selv igen, da fik jeg venner.
Ja, fordi i mit hoved tænkte jeg at vi alle startede samme sted så det ville ikke være et problem at få venner, dog var det ikke ligeså let som jeg troede, det blev lettere da jeg startede med at få venner
Var der noget der gjorde en stor forskel på dig i forhold til om du kunne lide at være der eller ej?
Hvis jeg skulle havde blevet på skolen skulle jeg nok have haft en anden kontaktlærer. men ellers ikke, for jeg elskede det, også igen så var det bare ikke mig.
OG til jer der droppede ud:
Hvorfor gjorde i det?
Fordi jeg aldrig følte mig helt tilpas, og nogle personlige grunde, som hvis du vil vide dem må du skrive en pb, da jeg ikke vil have det ud til hele HG.
Hvor længe efter i var startet gjorde i det?
November tror jeg.
Hvad gjorde i bagefter?
Jeg prøvede at starte i en 10. herhjemme, det blev ikke til noget, og jeg så en produktionsskole, den havde ikke nogle linjer der interesserede mig, jeg prøvede at finde et job, til sidst endte det med at jeg hjalp min mor herhjemme, hun har et brækket ben.
Og her efter sommerferien, det vil sige 12. august. Startede jeg på HTX og her føler jeg mig godt tilpas
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 3 Emner: 111 Svar: 1.003
sep 2009
Følger: 38 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 470
Hvor stor er din efterskole?
Meget lille. Vi startede ud med lidt over 100 elever og sluttede af med 80-90 stykker.
Hvordan har du det der?
Jeg havde det godt, udover i vinterperioden.
Hvad føler du omkring det hele?
Der har været både godt og dårligt, men det er også på grund af at de ikke havde styr på så meget.
Har du hjemve?
Aldrig.
Føler du dig alene?
Somme tider
Hvis ja: hvor tit og hvornår?
Jeg følte mig alene, hvis der var tomt på gangen pga alle var til time, undtagen mig. Eller når jeg sad alene inde på mit værelse, oftest omkring eftermiddagen.
Hvor længe har du så gået der lige nu?
Hele året
Til jer der har gået på efterskole:
Omkring den første uge
Det kom somme tider gennem hele året.
Fra 2. dag
Havde det slet ikke
Rigtig godt, det hele kørte bare
Nej
Ja, mine veninder gjorde forskellen, uden dem ville jeg havde stoppet.
aug 2013
aug 2013
Efterskole, hvordan havde i det i starten?