{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

Efterskole med fjender?? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg er så heldig at jeg har fået lov til at komme på efterskole med min dejlige hest 16/17.
Jeg står i den situation, at jeg har fået af vide, at jeg skal gå sammen med to bekendte, som jeg ikke er så glad for. Det er to piger som er meget strenge og somme tider grove. De skal gå på samme linje som mig - heste linjen. Jeg gik helt i panik da jeg hørte det, og nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Jeg havde håbet på et år hvor jeg kunne starte på en frisk, uden nogle der kender en. Det er de to strengeste piger jeg kender, og hvordan kan det ske, at lige præsis de to så skal komme på min efterskole smiley

Skal jeg tage på efterskolen og lade som ingenting, eller skal jeg prøve at se om der stadig er mulighed for måske en 10. klasse eller en anden efterskole. Jeg har ikke lyst til at forlade den efterskole bare på grund af dem, men jeg har heller ikke lyst til at måske få et dårligt år.

Jeg er meget forvirret, og derfor vil gerne spørge til råds.

På forhånd mange tak for hjælpen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efterskole med fjender??
  • #1   15. mar 2016 Nej du skal da selvfølgelig tage på efterskole! Selvom der starter personer på samme linje som du, som ikke just er dine yndlings mennesker, så lad dig ik gå på af det. Du gør det for din egen skyld, ik for andres. Du skal nok få en masse gode oplevelser alligevel og møder nye søde mennesker.

• #2   15. mar 2016 jeg synes du skal tage på efterskole! lad ikkee dem ødelægge det. Man behøver jo heller ikke være sammen med dem som man ikke kan lide. Der er fx personer som jeg ikke brød mig om (fordi de var nogle snobber) så dem holdte jeg mig fra smiley så hav en god tur på efterskole - det bliver det fedeste år!

• #3   15. mar 2016 Du retter ryggen, opføre dig værdigt og få det bedste ud af situationen.
    Det bliver ikke sidste gang du kommer til at være sammen med folk du ikke bryder dig om.

• #4   15. mar 2016 Som Anne Julie skriver, så ret ryggen og få det bedste ud af situationen.
    Hvis du ønsker at flygte hvergang du kommer i nærheden af nogle du ikke bryder dig om så får du det svært.

Jeg går i klasse på gymnasiet med en jeg har en meget dårlig baggrund med - og det er så enkelt at når vi arbejder sammen, så er jeg bare kølig men høflig overfor ham og laver de ting der skal laves, og det er så det - udover når vi arbejder sammen i nogle fag, så mærker jeg ikke "til" at han er der.

Ret ryggen, tag på efterskole. smiley

• #5   15. mar 2016 Tag afsted! Der vil altid være mennesker du ikke bryder dig om. Du bemærker dem sikkert ikke engang når først du har fået en masse gode veninder! smiley

• #6   15. mar 2016 Har de forpestet dit liv, og de virkelig ikke er til at have med at gøre. Så ville jeg ikke bruge endnu et år i deres nærhed. Måske de ændre sig, måske ikke. Jeg ville finde en anden skole tænker jeg. Hvis du 100 på de altså er meldt ind. Og samme linie som dig. Og nej normalt vil jeg også bare sige ret ryggen jo længere man når i systemet, jo mere må utilpassede unge, tilpasse sig, for blir der ikke afleveret opgaver har det konsekvenser, og jo ældre folk bliver så det ikke mobning, men chikane og kan politi anmeldes hvis der er noget.

Men efterskole er lige der hvor det skiller, der jo landbrugs linier og dyrepasser linier hvor du kan have hest med, ikke noget der du tænker det den vej?
    I din alder burde man nok bide i æblet som flere siger, og tage tingene som det kommer. Men jeg havde nok fortrukket andre veje hvis det virkelig ville påvirke mig dårligt. Hvorfor bruge et år af ens tid på det. Nej så heller en anden skole, en udd.

Eller som minimum fra start få talt med skole og lærer om hvor du står i forhold til disse piger. Så du måske kan komme på andre linier. Dit liv din fremtid og nyd det mens du ung smiley skal helst ikke kikke tilbage og tænke øv, hvorfor lyttede jeg ikke til mig selv.

Held og lykke lige meget hvad du vælger.

• #7   15. mar 2016 Tag da på efterskole! Lær nye mennesker at kende, få de mest fantastiske oplevelser og spark noget røv - du fortryder det senere hvis du ikke tager afsted smiley

• #8   15. mar 2016 Det er da også at give de to gimper utrolig meget magt, hvis du lader dem have indflydelse på om hvor vidt du tager på efterskole eller ej..... smiley

Kommentér på:
Efterskole med fjender??

Annonce