Efterskole Hest {{forumTopicSubject}}
jeg går som sagt på efterskole. og der ride jeg "en gang imellem" en hest. hun er rigtig sød men hidsig.
her i går fik jeg spring undervisning, men hun vill ikke gå over en bom, over eneromt overtagelse og når vi kommer op i spring højde, hidser hun sig enermt meget op. og hopper rundt som en gazelle.
- nogle der kan komme med gode idér til hvordan jeg kan få hende mere ned på jorden? jeg snakker utroligt meget med hende og prøver at slække en del på tøjlerne.
og i dag fik jeg dressur undervisning på hende. men hun går meget ustabilt og jeg kan ikke rigtig mærke hun løfter ryggen. når jeg rider selv arbejder jeg hende ned og så når hun har samlet sig giver jeg hende løse tøjler. og det funger rigtig godt. men jeg sys ikke hun løfter ryggen så meget. nogle gode råd? - fik faktisk afvide af min underviser at hun ikke havde set den hest gå pænere, og at vi passer godt sammen.
- M.A.J
ps. undskyld det blev langt, og håber i forstår det.
maj 2007
Følger: 72 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 23
er det ikke en ide at få den til at gå helt ned under lod?
altså at den strækker sig helt ud, men stadig har hovedet lodret, og halsen langt nede. så kan den da umuligt undgå at få ryggen op. sådan har jeg gjort med min egen pony i noget tid, da hun gjorde lidt det samme, det virkede godt(:?
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.398
Efterskole Hest