{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Søstjernen
Søstjernen
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 43

Efterskole eller hest??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg står i den situation, at jeg måske (som en 10. klasse) skal på efterskole, går i 8. klasse nu. smiley
Men på den anen side kunne jeg også godt tænke mig at blive hjemme og have et job for at kunne spare sammen til hest smiley
Jeg ved godt, at jeg kunne tage på efterskole og derefter overveje at købe hest- men efterskole koster! og bagefter ville jeg ikke forlange økonomisk støtte til hest fra mine forældre smiley
Hvad ville i gøre? blive hjemme og spare sammen til hest eller tage på efterskole og så droppe tanken om hest i nærmere fremtid?
Jeg ved godt, at det selvfølgelig er min beslutning, men ville bare høre hvad i ville have gjort, på forhånd tak smiley
-Søstjernen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efterskole eller hest???
  • #1   20. maj 2015 Altså det komme jo meget an på hvor meget du brænder for det smiley
    Jeg ville blive hjemme, eller så ville jeg snakke med mine forældre om de VIL betale for hest efter, fordi hvis de vil er det jo ikke noget du prøver at overtale dem til at gøre smiley

• #2   20. maj 2015 Det et meget individuelt spørgsmål, hvad vil du helst opleve efterskole livet eller hurtigere have råd til hest? smiley

• #3   20. maj 2015 Vil også sige det er meget individuelt smiley

MEN, er på efterskole lige nu, og jeg har aldrig, aldrig prøvet noget, der er mere fantastisk! smiley

• #4   20. maj 2015 Hvis du tager på en efterskole med ridelinje har du jo mulighed for at ride der, og så kan du købe hest senere, du har ikke muligheden for at tage på efterskole senere smiley

Jeg ville vælge/har selv valgt at tage på efterskole, jeg har dog også en hest jeg deler med min søster og regner med at medbringe på efterskolen. smiley

• #5   20. maj 2015 Uhh et svært valg! Jeg har selv været på efterskole som var en af de bedste oplevelser i mit liv. Men samtidig vil jeg have utroligt svært ved at undvære at havd hest..

Men kan forstå på dig at du ingen hest hat nu. Du kan måske gøre det at tage på efterskole med ridelinje hvor du kan låne en hest at ride og passe og derefter spare op til hest. Ved også at der er nogle der arbejder i de weekender de er hjemme imens de er på efterskole smiley

• #6   20. maj 2015 Det er individuelt, men jeg havde valgt efterskole. Det er en oplevelse i sig selv, og man kan altid tjene penge til hest efterfølgende eller have job i de weekender man er hjemme fra efterskole, hvis man vil det? smiley

• #7   20. maj 2015 Hvis du drømmer om efterskole ville jeg klart gøre det smiley Hest kan du altid få senere. Derudover er det en hård periode af dit liv du vælger at købe hest i, da din økonomi vil være knap så god en del år endnu hvis du vil på gymnasiet og så have en uddannelse bagefter. Det er de færreste der har råd og tid ligemeget hvor brændende man vil det.. snakker af erfaring desværre... Så ville klart vælge efterskole og så se situationen det bagefter smiley

• #8   21. maj 2015 Jeg havde valgt efterskole, hest kan du altid få.

• #9   21. maj 2015 Som andre skriver, efterskole. Hest kan du altid købe, efterskole har man ikke muligheden for hele livet.

• #10   21. maj 2015 Jeg havde også valgt efterskolen - HELT klart. Hvad vil du efter efterskole, har du tænkt over det? Fordi jeg spørger, er fordi jeg har oplevet at mange sælger deres hest/ikke har tid eller råd til den når de går på uddannelse. Så jeg ville vente med hest og så bruge overskydende tid på ungdomsuddannelsen på at spare op til en hest, som du så kan købe når du får mere frirum smiley Ville ikke selv kunne have overskuet eller haft råd til egen hest på gym...det er self individuelt men nu deler jeg bare lige min tanke, da jeg mener det er vigtigt du også ser ud i fremtiden smiley

• #11   21. maj 2015 nu har jeg aldrig gået på efterskole, men har hellere ikke haft lyst. jeg købte min første hest efter jeg var færdig med uddannelse netop for at undgå at jeg ikke havde tiden.
    faktisk gik der nogle år imellem 7 klasse og så til jeg kom tilbage til ridningen. simpelhen fordi der bare sker så meget andet i de år. man skal til fest og sådan noget, og så passer en hest bare ikke ind. det gjorde ikke for mig, og mange andre.

så overvej hvad du vil bagefter. du kan altid komme på højskole jo hvis du vil opleve noget.

• #14   21. maj 2015 Jeg ville klart vælge at tage på efterskole, for det er noget af det mest hyggelige der findes. Det er helt klart et år som alle burde have for der findes næsten kun gode ting at sige om at gå på efterskole. Der findes jo også efterskole med ridelinjer, som har elevheste, gik selv på en hvor elevhestene var smadder fine og ikke de "typiske" slidte rideskoleheste.
    En hest kan man altså altid spare sammen til og efterskole er ikke muligt altid.... Det er værd at tage med i overvejelserne om efterskole eller hest.

• #15   21. maj 2015 Jeg har selv været på efterskole, og det er det bedste valg jeg nogensinde har foretaget mig.. Jeg solgte min pony i 1.g, og har ikke haft hest siden (bliver student til sommer), og det er jeg faktisk ret glad for. Det kræver SÅ meget tid, og så har jeg brugt tiden på at arbejde, lave gymnastik og lektier i stedet. Det har været rart, at kunne tage steder hen, uden at have det ansvar!
    Jeg regner med, at jeg som voksen skal have hest igen - for det er virkelig nogle fantastiske dyr - men de næste seks år bliver rigtig hektiske for mig, hvor jeg skal flytte en del rundt - så det er rart ikke at have en hest at tænke på smiley

• #16   2. jun 2015 Efterskole! Du ved slet ikke, hvad du går glip af ved ikke at gøre det. Alle burde gøre det.
    Du ved heller ikke, hvordan dit liv ser ud på det tidspunkt i forhold til at være hesteejer. Jeg skal i 2.G næste år og har ikke tid til min pony, så den er til salg nu..

Kommentér på:
Efterskole eller hest???

Annonce