688 visninger
|
Oprettet:
Efterskole eller hest?? {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Jeg skal tage et valg om, at tage på efterskole eller Castallana (min snart halvpart). Hvis jeg tager på efterskole skal jeg undværre heste i et år, da det er for dyrt. Hvis jeg tager på efterskole næste år, har jeg højst sandsynligt ikke chance for, at få part på Castallana igen, da der er en masse andre, som har sagt, at de vil have part på ham.
Hvad skal jeg vælge? Jeg kan virkelig ikke selv tage den her beslutning..
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Jo du kan
Vi hverken skal eller kan tage sådan en beslutning for dig, for vi er ikke dig og kender ikke hele baggrunden eller dine følelser osv.
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Du får aldrig et efterskole ophold igen, men en part kan du nok anskaffe dig igen, måske ikke den samme part, nej...
Så må du jo afgøre, hvad der er vigtigst..
En hest du kan blive ved med at besøge på rideskolen, som du måske kan få part igen, måske ikke..
Eller et år, som ikke kommer igen, uanset, hvad du gør...
jun 2008
Følger: 40 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 565 Svar: 5.168
Jeg skulle selv være afsted i år, men det havde jeg ikke lyst til.
jan 2007
Følger: 51 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.181
Den dag i dag misunder jeg inderligt meget dem der har været på efterskole! Men, jeg er stadig også glad for mit valg, da det set fra hesteverden, har været mit mest succesrige år med hest og et år, hvor jeg kom ekstrem tæt på min pony!
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
jun 2007
Følger: 71 Følgere: 66 Heste: 6 Emner: 36 Svar: 415
jun 2010
Følger: 52 Følgere: 54 Heste: 3 Emner: 32 Svar: 373
Jeg er helt sikker på at jeg endte på den rigtige efterskole med heste, og det var det bedste år i mit liv - selvom at jeg også sagde farvel til en hest herhjemme. Der er mange år med heste, men ikke så mange efterskoleår at tage af
jul 2010
Følger: 101 Følgere: 97 Emner: 124 Svar: 1.995
- men det er en beslutning som du kun selv kan træffe.
jun 2008
Følger: 87 Følgere: 74 Heste: 4 Emner: 157 Svar: 909
Alle andre: Tak for svarene!
jul 2010
Følger: 101 Følgere: 97 Emner: 124 Svar: 1.995
nov 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 432
Jeg var selv så heldig at have min hest med på efterskole, og ville aldrig have været foruden der år. Eftersom hesten endnu ikke en gang er din halvpart, tænker jeg at dit forhold endnu ikke er så stærkt til hesten. Jeg ville vælge efterskole og så finde en (måske) anden halvpart når jeg kom hjem. Du kan nok stadig finde en skøn hest til den tid :). Heste kan man have hele sit liv, men efterskole er begrænset til nogen få år.
Men som de andre også forslår, så kom ud og se på nogen efterskole og find ud af om det overhovedet er noget for dig. Måske kan du mærke at det bare ikke er dig.
Men hvis den hest du skal have halvpart på bare er perfekt, og det ved du allerede nu, så skal du jo overvejer om du altid vil ærge dig over at du ikke greb chancen.
Kan godt forstå du synes det er et rigtigt svært valg. Men der er kun dig der kan svare på det, og du må gå efter din mavefornemmelse
Efterskole eller hest??