{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

Efterskole eller hest?? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg skal tage et valg om, at tage på efterskole eller Castallana (min snart halvpart). Hvis jeg tager på efterskole skal jeg undværre heste i et år, da det er for dyrt. Hvis jeg tager på efterskole næste år, har jeg højst sandsynligt ikke chance for, at få part på Castallana igen, da der er en masse andre, som har sagt, at de vil have part på ham.

Hvad skal jeg vælge? Jeg kan virkelig ikke selv tage den her beslutning..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efterskole eller hest??
  • #1   21. aug 2011
    Jo du kan smiley
    Vi hverken skal eller kan tage sådan en beslutning for dig, for vi er ikke dig og kender ikke hele baggrunden eller dine følelser osv.

• #2   21. aug 2011 Det skal du da selv afgøre..
    Du får aldrig et efterskole ophold igen, men en part kan du nok anskaffe dig igen, måske ikke den samme part, nej...

Så må du jo afgøre, hvad der er vigtigst..

En hest du kan blive ved med at besøge på rideskolen, som du måske kan få part igen, måske ikke..
    Eller et år, som ikke kommer igen, uanset, hvad du gør...

• #3   21. aug 2011 Jeg synes du skal tage ud på en MASSE efterskoler, og så sætte dig ned og tænke om det er dét du vil.
    Jeg skulle selv være afsted i år, men det havde jeg ikke lyst til. smiley

• #4   21. aug 2011 Jeg fik valget mellem at komme på efterskole, hvilket jeg virkelig ønskede mig og så min pony Piaffe. Mit valg var lidt anderledes, da det var min egen og ville jeg på efterksole skulle jeg sælge.

Den dag i dag misunder jeg inderligt meget dem der har været på efterskole! Men, jeg er stadig også glad for mit valg, da det set fra hesteverden, har været mit mest succesrige år med hest og et år, hvor jeg kom ekstrem tæt på min pony! smiley

• #5   21. aug 2011 Jeg har så egen hest, og stod mellem at lade den blive hjemme, eller selv blive hjemme. jeg blev hjemme, og tog 10 på en almindelig skole - det var et guldår! Jeg fortryder ikke, jeg havde det fint med at være herhjemme smiley

• #6   21. aug 2011 du kan også finde en eferskole med hest, jeg fandt en i jylland, hvor de virkelig gik op i ridning, og hvis man ikke selv havde en med havde de et par stykker man kunne bruge til undervisningen (og de er gode :D) det er 10 klasse. og det på tronsøskolen et dejligt sted helt klart ens der bliver virkelig trænet igennem.

• #7   21. aug 2011 Jeg ville ikke været i tvivl - men jeg kan samtidig godt forstå at du er i tvivl. Som en anden siger - så tag ud og besøg nogle efterskole, evt nogle med heste og fornem om det er noget for dig. Og nej, en skole er ikke nok. Prøv mindst tre, for skolerne er SÅ forskellige !

Jeg er helt sikker på at jeg endte på den rigtige efterskole med heste, og det var det bedste år i mit liv - selvom at jeg også sagde farvel til en hest herhjemme. Der er mange år med heste, men ikke så mange efterskoleår at tage af smiley

• #8   21. aug 2011 jeg skal også vælge om jeg skal på efterskole, eller om jeg vil blive hjemme ved min pony. heldigvis behøver jeg ikke sælge hende hvis jeg tager afsted, og min mor kan passe hende. men jeg ved ikke om jeg kan undvære hende smiley
    - men det er en beslutning som du kun selv kan træffe.

• #9   21. aug 2011 Mia: Hvad for en efterskole vil du gerne på?

Alle andre: Tak for svarene!

• #10   21. aug 2011 det ved jeg ikke smiley

• #11   21. aug 2011 Som de andre siger så er det jo dig der bestemmer.
    Jeg var selv så heldig at have min hest med på efterskole, og ville aldrig have været foruden der år. Eftersom hesten endnu ikke en gang er din halvpart, tænker jeg at dit forhold endnu ikke er så stærkt til hesten. Jeg ville vælge efterskole og så finde en (måske) anden halvpart når jeg kom hjem. Du kan nok stadig finde en skøn hest til den tid :). Heste kan man have hele sit liv, men efterskole er begrænset til nogen få år.
    Men som de andre også forslår, så kom ud og se på nogen efterskole og find ud af om det overhovedet er noget for dig. Måske kan du mærke at det bare ikke er dig.
    Men hvis den hest du skal have halvpart på bare er perfekt, og det ved du allerede nu, så skal du jo overvejer om du altid vil ærge dig over at du ikke greb chancen.
    Kan godt forstå du synes det er et rigtigt svært valg. Men der er kun dig der kan svare på det, og du må gå efter din mavefornemmelse smiley

Kommentér på:
Efterskole eller hest??

Annonce