20. maj 2007 Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 104 Svar: 1.389
Fedt.. nu tror alle jeg mishandler min hund... {{forumTopicSubject}}
Her til aften da vi skal gå fra bilen og ind til min lejlighed, møder vi en anden hund, der er bange for andre hunde.. Hulter vil bare gerne hilse (hvilket den anden hund også vil) men ejeren af den anden hund giver ikke lov - hvilket gør hulter utryg, så han begynder at knurre og gø.. jeg er beget bestemt i min komando og siger "nej" da det er en uønsket adfærd, da det ikke hjælper sætter jeg ham ned (altså komandoen sit) og ser ham i øjnene (dette plejer at hjælpe) men fordi jeg har fat i ham (ikke hårdt eller lign) og han er ypper stresset over en fremmet bliver stående front mod ham og forsøger at stirre ham i øjnene er han ypper stresset og bliver forskrækket i det han ser mine øjne og ikke den fremmeds, piver han et enkelt piv .. straks ser hun forarget på mig og det samme gør en forbi passerende.. For at gå væk fra det der gør ham stresset og nervøs = han gør, går vi en lille omvej og da han ikke kunne se dem længere var han min dejlige rolige hund igen - bare synd ingen i boligkvarteret kan se det, for han bryder sig ikke om fremmede mennesker (nogle tidligere oplevelser, som dog er blevet bedre med tiden) og derfor tror de alle sammen at han er en aggresiv hund - men forstår du bare lidt hunde sprog og tager lidt hensyn vil han gerne hilse..
Bare lidt galde jeg var nødtil at lukke ud her inden jeg skal sove.. Håber i alle har haft en fantastisk dag
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Men hvis du nu træner med din hund med den skal være ligeglad med andre hunde og i kan gå vidre uden og hilse eller andet så vil det gøre det meget lettere..
sep 2009
Jeg snakker da ikke om at træne en hund til ikke og lege med andre..
Jeg snakker om at man træner ens hund til at nå den er ude og gå og i snor så er det det den skal og den skal ikke snakke eller hilse på andre hunde.. Det er helt normalt basis trænning..
Og mange mennesker ødelægger denne trænning ved og bare smide deres hund hen i hoved på ens hund fordi nåååh de skal jo hilse.. og NEJ det skal de ikke.. fint hvis begge ejer er enig omkring dette men ellers ikke
jul 2012
Følger: 93 Følgere: 85 Heste: 2 Emner: 99 Svar: 1.111
sep 2009
Jeg siger bare at på tur skal min hund ikke snakke med andre hunde, medmindre jeg har givet lov.. og det gør jeg ikke ved en normalt gå tur.. Men tager man ud på en legedate med en anden hund så er det jo lidt noget andet eller tager u og besøger nogen og de har hund.. eller de kommer hjem med deres hund til en..
og det er da noget pjat og sige at en hund ikke kan være en hund uden kontakt til andre hunde..
aug 2009
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 28 Svar: 459
Vi har alle forskellige måder at tackle opdragelsen af vores hunde på - personligt ville jeg <i>aldrig</i> reagere som du gjorde, men sådan er vi jo så forskellige.
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.256
maj 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 104 Svar: 1.389
jun 2012
Følger: 26 Følgere: 25 Emner: 47 Svar: 1.107
Men okay, jeg ville være ligeglad med deres meninger også. Det er fuldkommen uden mening, for jeg kender min hund, og det gør fremmede mennesker ikke o.o
maj 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 104 Svar: 1.389
jul 2008
Følger: 90 Følgere: 81 Heste: 4 Emner: 501 Svar: 7.252
dec 2008
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 643
sep 2012
Følger: 41 Følgere: 33 Heste: 8 Emner: 163 Svar: 554
jeg hr også selv hund og min er sådan at han er aggressiv eller det var han for 2 år iden der bed han folk der kom ind i huset og jeg ville ikke gå tur da han ikke kunne gå ordenligt....men efter 2 års træning er vi nu nået dertil hvor han næsten kan gå pænt mens jeg/andre går forbi og han bider ikke mere og jeg har mange gange fordi jeg har stirret ham i øjne eller taget fat i hans øre så han pev lidt så har mange folk så travl med at jeg mishandlede min hund,men jeg har sagt at det var den eneste måde han læret det på.
Har også MANGE gange fået at vide at han skulle køres til dyrlæge og få en sprøjte.
men nu hvor de ser ham idag siger det stræks det modsatte at det var godt han ikke tog herfra.
Så jeg syntes bestemt ikke du er ''mishandler'' du hviser bar hvem der bestemmer og lad folk sige hvad de vil nyd dit liv sammen med din bedste ven
jul 2011
Følger: 119 Følgere: 114 Heste: 3 Emner: 48 Svar: 446
Fedt.. nu tror alle jeg mishandler min hund...