{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.269 visninger | Oprettet:

Fedt.. nu tror alle jeg mishandler min hund... {{forumTopicSubject}}

Her til aften da vi skal gå fra bilen og ind til min lejlighed, møder vi en anden hund, der er bange for andre hunde.. Hulter vil bare gerne hilse (hvilket den anden hund også vil) men ejeren af den anden hund giver ikke lov - hvilket gør hulter utryg, så han begynder at knurre og gø.. jeg er beget bestemt i min komando og siger "nej" da det er en uønsket adfærd, da det ikke hjælper sætter jeg ham ned (altså komandoen sit) og ser ham i øjnene (dette plejer at hjælpe) men fordi jeg har fat i ham (ikke hårdt eller lign) og han er ypper stresset over en fremmet bliver stående front mod ham og forsøger at stirre ham i øjnene er han ypper stresset og bliver forskrækket i det han ser mine øjne og ikke den fremmeds, piver han et enkelt piv .. straks ser hun forarget på mig og det samme gør en forbi passerende.. For at gå væk fra det der gør ham stresset og nervøs = han gør, går vi en lille omvej og da han ikke kunne se dem længere var han min dejlige rolige hund igen - bare synd ingen i boligkvarteret kan se det, for han bryder sig ikke om fremmede mennesker (nogle tidligere oplevelser, som dog er blevet bedre med tiden) og derfor tror de alle sammen at han er en aggresiv hund - men forstår du bare lidt hunde sprog og tager lidt hensyn vil han gerne hilse..

Bare lidt galde jeg var nødtil at lukke ud her inden jeg skal sove.. Håber i alle har haft en fantastisk dag

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fedt.. nu tror alle jeg mishandler min hund...
  • #1   10. aug 2013 Fordi 2 mennesker er også alle smiley

• #2   10. aug 2013 Havde skidt i deres mening, jeg ved hvordan min hund reagerer, og kiggede de underligt en anden gang havde jeg liiige fortalt dem hvad der rigtig skete.. smiley

• #3   10. aug 2013 Træn med din hund at den ikke skal snakke med andre hunde. Jeg forstå godt ejer.. jeg vil hellere ikke have min hund skal hilse på andre nå vi går..

Men hvis du nu træner med din hund med den skal være ligeglad med andre hunde og i kan gå vidre uden og hilse eller andet så vil det gøre det meget lettere..

• #5   10. aug 2013 Hvad snakker du om???
    Jeg snakker da ikke om at træne en hund til ikke og lege med andre..
    Jeg snakker om at man træner ens hund til at nå den er ude og gå og i snor så er det det den skal og den skal ikke snakke eller hilse på andre hunde.. Det er helt normalt basis trænning..

Og mange mennesker ødelægger denne trænning ved og bare smide deres hund hen i hoved på ens hund fordi nåååh de skal jo hilse.. og NEJ det skal de ikke.. fint hvis begge ejer er enig omkring dette men ellers ikke

• #6   10. aug 2013 Ved at kigge den ind i øjnene siger du 'hvad synes du om denne situation?' og lægger derved ansvaret på hunden. smiley

• #8   10. aug 2013 Nu har jeg jo aldrig sagt at en hund ikke må have kontakt til andre hunde..

Jeg siger bare at på tur skal min hund ikke snakke med andre hunde, medmindre jeg har givet lov.. og det gør jeg ikke ved en normalt gå tur.. Men tager man ud på en legedate med en anden hund så er det jo lidt noget andet eller tager u og besøger nogen og de har hund.. eller de kommer hjem med deres hund til en..

og det er da noget pjat og sige at en hund ikke kan være en hund uden kontakt til andre hunde..

• #9   10. aug 2013 Mon dog der er nogen der synes du mishandler din hund.. smiley

Vi har alle forskellige måder at tackle opdragelsen af vores hunde på - personligt ville jeg <i>aldrig</i> reagere som du gjorde, men sådan er vi jo så forskellige.

• #10   10. aug 2013 Seriøst, bare fordi de kigger mærkeligt på dig og går udenom, betyder ikke, at de synes du mishandlet den. Synes du overreagere lidt.

• #11   10. aug 2013 vi hilste ikke på hendes hund.. der var 5 meter mellem os hvis ikke mere.. men at en fremmet person står front mod en tydeligt sky hund (der stiller sig bag sin ejer) og forsøger at stirre ham i øjnene kan jeg godt forstå at han gør.. Vi kan godt gå tur uden at hilse.. men hun havde ikke meget styr på sin egen hund så vi blev stående og gav dem plads til at komme forbi uden at hundene skulle hilse smiley nej men det skal nok gå stærkt her i bolig selskabet, heldigvis kender jeg et par andre der ved andre lejligheder har set min hund og kan se at han også er en god hund..

• #12   10. aug 2013 Er lidt ligeglad med, om folk prøver at lade deres hund hilse, HVIS de spørger, og går videre hvis de får et nej.

Men okay, jeg ville være ligeglad med deres meninger også. Det er fuldkommen uden mening, for jeg kender min hund, og det gør fremmede mennesker ikke o.o

• #13   10. aug 2013 Nej når han ser mig i øjnene plejer han at falde til ro hvilket også skete.. det er komandoen "kontakt" der betyder fokus på mig og når jeg er rolig bliver han det også

• #14   10. aug 2013 Hesteløs - du er da helt fra den, en hund kan sagtens agere almen hund uden kontakt til andre hunde. Uden problemer

• #15   10. aug 2013 p(i)mp: ved at stirre en hund ind i øjnene, kan man udvise dominans, altså lederskab, hvilket TS forsøger på her.. hun stirrer den ind i øjnene, og når hunden kigger væk, betyder det at den gør sig underlegen, altså accepterer lederskabet.. det har ikke noget at gøre med, hvad den synes om situationen.. Det er så vigtigt at man stopper med at stirre, så snart den har underkastet sig.. Det er nu engang os, der bør være lederen, når man har hund:-)

• #16   11. aug 2013 Så vidt jeg har forstået sitrationen så skælder du din hund ud for og gø og knurre, og vil sige at hvis den kommer med et lille piv sker der ikke noget ved du hviser bare hvem der bestemmer..

jeg hr også selv hund og min er sådan at han er aggressiv eller det var han for 2 år iden der bed han folk der kom ind i huset og jeg ville ikke gå tur da han ikke kunne gå ordenligt....men efter 2 års træning er vi nu nået dertil hvor han næsten kan gå pænt mens jeg/andre går forbi og han bider ikke mere og jeg har mange gange fordi jeg har stirret ham i øjne eller taget fat i hans øre så han pev lidt så har mange folk så travl med at jeg mishandlede min hund,men jeg har sagt at det var den eneste måde han læret det på.
    Har også MANGE gange fået at vide at han skulle køres til dyrlæge og få en sprøjte.
    men nu hvor de ser ham idag siger det stræks det modsatte at det var godt han ikke tog herfra.

Så jeg syntes bestemt ikke du er ''mishandler'' du hviser bar hvem der bestemmer og lad folk sige hvad de vil nyd dit liv sammen med din bedste ven smiley smiley

• #17   11. aug 2013 Min hund er heller ikke særlig glad for andre mennesker, hanhunde og schæfer hunde...

Kommentér på:
Fedt.. nu tror alle jeg mishandler min hund...

Annonce