{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.042 visninger | Oprettet:

Ridelære som 13 årig {{forumTopicSubject}}

WARNING! Dette er et posetivt forum hvor jeg bare vil dele "mit liv" smiley

Hej hg folk:)

Jeg er den yngste ude på gården, på nær dem der har børn som kommer med og rider. På gården rider vi alle akademisk/klassisk dressur eller dyrker en form for horsemanship eller ihvertfald rider under de metoder:)

Det startede sådan at min ridelæres/ ejer af min parts/ejer af gårdens papdatter på 10 år, underviser jeg når hun er der(så længe siden da hun næsten ikke har været der), det gik super og hun var helt vild efter at jeg hjalp igen:)

Så her for et styk tid siden blev jeg spurgt af en dame(der ikke havde været herude så lang tid) om jeg ville træne og hjælpe med deres 6 årige shetlænder som blev "tilredet" på en rideskole(gør lige at der en masse man lige skal bearbejde først), det sagde jeg da glad ja tak til og red den et par gange, longerede den et par gange osv.(vi taler kun lige over 2 ugers tid)

Her for 1-2 måneder siden spurgte hun så om jeg ville undervise hendes 6 årige datter på ham( hun fik ham i dåbs gave ) og selvfølgelig ville jeg det og jeg kan godt sige der er sket mirakler, over meget kort tid med hendes usikkerhed over for flere og større heste og super fremskridt med at ride på en hest, så det både er sjovt at lære for hest og rytter.
Hun ville så give mig penge for det og jeg blev lidt "ææh det jeg gør er jo hvad jeg elsker, det skal jeg da ikke have penge for"
Og så blev jeg ellers bare skamrost "at nå du er så god til det du laver vil jeg gerne betale penge for at booke dig" man bliver helt smigret altså:)

Når men her i går var der så en tredje hvor hun lige har fået en pony hjem til hendes tre døtre på 4,8 og 10 år, moren rider super flot og er super dygtig, men så kom hun over til mig og spurgte hvad jeg skulle have for at undervise hendes piger, jeg vidste ikke hvad jeg skulle sige(havde ikke lige regnet med hun ville have spurgt mig om det(på en god måde)), men ja selvfølgelig og det bliver jo også sjovt at lære nogen noget på forskellige niveauer:)

Så er der en af de voksne(der har redet siden hun var barn) der også har spurgt om jeg ikke ville undervise hende også smiley

Det giver lige et ordentligt pift til selvtilliden:D

Undskyld hvis teksten er rodet, ville bare fortælle jer lidt om det hele:)

Har i oplevede sigende oplevelser?

Vrinsk herfra;)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ridelære som 13 årig
  • #1   29. jul 2013 Jeg underviser også ude på min rideskole, det har jeg gjort i lidt over et år nu smiley
    Mig og min veninde har også haft vores eget hold smiley men det er super fedt!
    Jeg er 14 år nu..

• #2   29. jul 2013 *SS*: det lyder også super hyggeligt!:)

• #3   29. jul 2013
    Hvor er der sejt smiley Godt gået - ja, det må booste selvtilliden!

• #4   29. jul 2013 Ej hvor fedt! smiley Dejligt for dig. smiley

• #5   29. jul 2013 Lisa og Kathrine: ja og det varmer bare at børnene er elle vilde når vi er færdige fordi de både har lært en masse men på sjov og tryg måde!:)

• #6   29. jul 2013 arbejdede engang på en rideskole smiley hvor der så en dag kom to bedsteforældre og en pige de havde en aftale om 1 undervisnings ´time på en af ponyerne men ridelæren havde glemt at sige hun skulle til stævne undervisning med sin datte rog det ville være trist at de skulle køre hjem igen de havde kørt langt fordi de havde hørt om den rideskole og den skulle være god smiley også sage jeg at jeg godt ville give hende en time hun havde kun travet lidt skridtet og ikke mere! vi trænede letridning det lærte hun på den time hun travede over bom red lidt gallop hvor jeg løb ved siden og så sprang hun et meget lille kryds hun var 4-5 år og bedste forældrene roste mig enormt for det gode arbejde for barnet var jo vildt glad for det havde hun jo aldrig prøvet før og så var hun med ude og se mig hente en hest og hun var jo bare enormt glad! smiley

også har jeg undervist min kusine som kun havde skridtet efter en uge kunne hun galloppere i skoven alene smiley og hun sprang på min noget så vilde gamle part der jorede over springene efte ren måned red hun dressur som så nogle lunde fint ud smiley

• #7   29. jul 2013 Kristina: Fedt!:)

Original: nurh hvor hyggeligt!:D

• #8   29. jul 2013 Jeg har undervist i svømning i 3 år. Startede da jeg var 12. Har nu haft egne hold et halvt års tid og skal have 'gravid motion' selv efter ferien.. Tja.. jeg ville selv have det underligt hvis jeg stod som 30'årig, gravid kvinde og skulle undervises af en på 15 der lige var startet i gymnasiet men jeg har KUN hørt roser så bare fordi man er ung betyder ikke man er dårlig til det man gør. Bare man hele tiden er åben for at forændre det der evt. kunne rettes lidt smiley

• #9   29. jul 2013 sorry, har ikke læst alt (det magter mit hovedet ikke lige p.t) men det lyder super dejligt for dig! smiley

jeg tænkte på hvis du underviser små børn, laver du så ''små'' lege imens i rider? smiley jeg har en gang været pony-trækker da jeg var 11-12 år? (har haft med heste at gøre siden jeg var ½ år) og der lavede vi skam mange lege med de små børn smiley
    en af legene bestod af: (et eksempel på hvad man kunne sige) ''vi rejser (flyver, rider osv) til de varme land... efter'' (og så skulle børnene simpelhen digte videre, hvor de rejste hen xD nogle gange blev det til at børnene sagde (imens de red på ridebanen) at de red ned til brugsen efter is! xD (man skulle nok have været der.. men ja)

men er sikker på at man kan lave en masse andet sjovt med dem imens du underviser dem smiley

• #10   29. jul 2013 Emma: sejt:)

Rocky: njaa, mere "lege" der omhandler hvad jeg vil have dem til, F.eks. "Lad som om du sidder i din sofa og ser dit yndlings program, du slapper helt af i sædet og følger hans ryg" eller sådan så de bedre kan forstå nu skal vi slappe af i sæde og ben:)

• #11   29. jul 2013 Det lyder jo fint nok smiley tit så har unge(børn) bedre ved og tage imod fra en ung person selv (dig gerne lidt ældre som de jo også er) i forhold til deres mor eller andet. Så det giver ret god mening smiley så super for dig smiley du lærer jo også en del selv ved og lærer andre

• #12   29. jul 2013 Jeg er 15 år gammel og jeg for også penge for at ride "problem heste" og tilride en unghest, og her fornylig er jeg begyndt at undervise to pige indtil videre, den ene er vist 5 og den anden er otte og det for jeg en timeløn på 100 kroner for hvilket jeg synes er fair smiley og jeg skal snart til at undervise ihvertfald to piger mere, jeg synes også at det er rigtigt fedt at kunne træne penge på noget man elsker, især bår man tænker på at alternativet kunne være at være flaske dame eller noget i den stil, så er det her da langt mere spændende og man lærer hele tiden noget af det smiley

• #13   29. jul 2013 Enig!:)

• #14   29. jul 2013 TS: nå, ups min fejl smiley har jo heller ikke læst det hele, så jeg kom bare med lidt af hvad ''jeg'' troede smiley

men det er da også en god måde du gør det på (i hvert fald på den måde du skrev det til mig) smiley

• #15   29. jul 2013 Rocky: helt iorden, når jeg går igang på tasterne bliver det hurtigt farligt!
    Det du gjorde lød nu også hyggeligt, den vil jeg huske!:)

• #16   29. jul 2013 Kaja: farligt? xD hvordan? smiley

det er det skam også ^^ jamen, er bare glad for at kunne hjælpe dig lidt :3!

• #17   29. jul 2013 Jeg har nu også undervist, og jeg fylder først 15 om 15 minutter smiley

Jeg har primært undervist i dressur, men der var lige fra 3 års alderen og til en pige et år ældre end mig smiley Jeg tog kun 50,- for det, da det var nogle af vores venner smiley

Jeg selv, får pt. undervisning af minsøster som kun er 3 år ældre end mig selv smiley Og hvis man nu også selv har fået god undervisning, så lærer der fra sig, er en fantastisk oplevelse! smiley

• #18   30. jul 2013 Rocky: jeg mener at det så hurtigt bliver langt og rodet:P

Amalie: Tillykke!:D
    Dejligt sådan at kunne lære af hinanden smiley

• #19   30. jul 2013 nårh, hihi, det gør det også ved mig, når jeg vil fortælle en masse smiley

• #20   30. jul 2013 Så fedt for dig:-) Det må have hjulpet på selvtilliden:-) Et lille råd dog, husk at DU også ALTID kan lære noget;-)

• #21   30. jul 2013 Team Tindur: jeg lærer urtroligt meget af det selv også!:)

• #22   30. jul 2013 Det er simpelthen så fedt! smiley Jeg har også undervist et par personer, det er sådan en dejlig følelse når folk spørger om det smiley Jeg har dog aldrig taget penge for det da jeg har set det som en 'hjælp', men jeg skal til at have startet rigtig undervisning op smiley

• #23   30. jul 2013 Malene: det lyder godt!:)

• #24   30. jul 2013 Det er så fedt! Har hjulpet lidt med ridehold på min rideskole, og har så også hjulpet meget med ridning af de heste der fik nykker. Jeg har også undervist hende der overtog den pony som jeg hjalp med og ride til (Jeg var 12, så et kæmpe boost til selvtilliden og få lov at være med til og ride til!) og det har også været så fedt, og jeg er virkelig blevet taget med for råd om nogle af hendes ponyer og sådan! smiley Jeg har osse en enkelt gang haft holdet med halvparter helt selv. Kæmpe tillykke herfra! smiley skal også til og lære min far og ride her snart smiley

Kommentér på:
Ridelære som 13 årig

Annonce