Ridelære vikar ~ ØV, ØV, og atter ØV! {{forumTopicSubject}}
Hey Hg. (:
Her i torsdags skulle jeg til ridning, som sædvaneligt. Men en af rideskole ponyerne skulle hentes ved dyrelægen, og vores ridelære kørte.(Han har et sår ved øjet, der er gået rigtig slem betændelse i)
Derfor skulle vi altså have hendes mor, der underviser miniputterne. Ej hvor var det forfrædeligt.
Hende jeg rider på, er en lille stædig hoppe, hun bukker, og har sine egne meninger. Lise, min normale ridelære, har lært mig meget om hvordan jeg skal tackle det lille hoppedyr, kun bruge pisken som sidste udvej, bruge stemmen som advarselstegn, og sådan noget i den stil.. Hendes ridestil går meget ud på, at heste skal lytte, og høre efter, uden at man banker løs på den. MEN! Dodo, som vi så havde, har en helt anden ridestil. Hun kom med komentare som f.eks. "Brug dog pisken i stedet for stemmen!" Jeg var så hidsig! Da jeg kom hjem begyndte jeg at tude! Jeg har siddet og hevet og sledet i munden på den stakkels pony, og slået hende bagi alt for mange gange, og nu har jeg det bare super super super dårligt.. Jeg skulle overhovedet ikke have lyttet til Dodo. Hvis vi nogen sinde skal have hende igen, vender jeg om og går hjem. Hun kom også med komentare som "Du vil jo ikke gøre som jeg siger." Fordi jeg ikke ville slå ponyen. ARGH! Er det MIG, der gjorde noget forkert? JEg blev også betragtet totalt som en lille pige, der ikke gad gøre som læren siger. Ja, okay, jeg er et barn, men jeg er på ingen måde 12(Bliver så 13 om en måned) Hverken psykisk eller fysisk.
Jeg blev egentlig ikke hidsig over Vanilla(Ponyen) Men på mig selv, fordi jeg behandlede hende sådan.. JEg har det så skidt.. Det var virkelig en time der gav bagslag.. Nu skal jeg igennem hele det der, med at hun skal forstå mig igen.. Øv, øv, ØV. ):
-Nu ved jeg ikke om i gider læse det hele, havde bare lige brug for at få luft for min frustration.
Har i prøvet noget i samme stil?
Jeg vil helst undgå komentare som at jeg bare kunne havde ladet være, lige i situationen var det ikke så nemt.
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.105
Selvfølgelig skal du ikke finde dig i det, og det er bestemt ikke noget du skal stå alene med. Jeg vil foreslå dig at snakke med dine forældre om det, eller evt. din rigtige ridelære når hun kommer igen. Fortæl hende, at du oplevede det og det, da vikaren underviste, og det gjorde dig rigtig ked af det, og du syntes det var rigtig ubehageligt, specielt fordi du har lært noget andet af din rigtige ridelære. Hvis du selv har svært ved at sige det, så forklar dine forældre situationen, og tag dem med.
Jeg er sikker på, at din ridelære kan snakke med vikaren hvis der er behov for det. Jeg synes ikke du selv skal gå hen til vikaren og sige noget til hende. For det første kan jeg forestille mig, at det ville være rigtig svært for dig, og for det andet, er der jo desværre sandsynligheden for, at hun ikke vil høre på hvad du siger.
Så, snak med dine forældre, og tag så en snak med din ridelærer om, at du altså havde en rigtig ubehagelig ridetime da vikaren var på.
feb 2010
Følger: 26 Følgere: 18 Emner: 21 Svar: 118
Det værdste var næsten, at jeg sad der og vidste hvad min rigtige ridelære ville have sagt.. (:
sep 2010
Følger: 65 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 121
Har også haft et par dårlige oplevelser i rideundervisningen, især måden nogle undervisere behandler hesten på...Og når man er så "lille" Kan man jo ligesom ikke rigtigt sige noget til dem o___o
Syndt at du skal starte HELT forfra ):
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.105
Jeg synes du skulle snakke med din ridelære om det, det tror jeg ville være rarest for dig.
feb 2005
Følger: 111 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 135 Svar: 1.157
Hvis din ridelærer er der næste gang, så snak med hende om det! Du skal helt sikkert ikke sidde med sådan noget for dig selv!
feb 2010
Salle; Ja. D:
Andrea M; Nej, det kan jeg godt se. (:
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Så man kan få talt ud om tingene og ridelærerene kan få noget feedback er der ikke nogle voksne derude du kan snakke med om det. du kan bare sige du ikke ønsker at de giver dit navn vider, hvis det er. Naturligvis vil det bedste være hvis du kan tale med din ridelærer om det. spørg om hun har 5 min efter ridetimen da du godt vil af med noget.
Syntes det utroligt vigtigt for dig selv og hestene at få renset luften. nu kan vores ridelærer også sige giv ham et klap med pisken, pisken er jo en hjælper, og det jo ikke fordi de får ondt af man lægger pisken til. hvis der bliver sagt slå den med pisken så den er den helt gal.
Bortset fra det, så syntes jeg klart du skal springe timen over hvis hun underviser evt. gå en tur med den istedet for.
Men ja jeg syntes du skal sige dette du her har skrevet vidre til de voksne på stedet, alle vil det bedste for alle på sådan et sted, og kan ikke være tjent med elever som går hjem kede af det.
Hesten skal nu nok tilgive dig, tag en ekstra gulerod med næste gang.
feb 2010
Ridelære vikar ~ ØV, ØV, og atter ØV!