{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Ubehagelig oplevelse, hestene blev jagtet. {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Jeg var idag ude at ride ( på Abildgården i Viby j ) da vi kommer op fra sommer græs, hen til de heste der enten er syge eller forfangene der står på jord fold, bliver jagtet rundt af en lille flok indvandre drenge, de var omkring 3 stk og omkring 10- 12 år. Jeg bliver så gal indeni !!! det er ikke første gang dette er sket, vi kan ikke fange dem da de løber væk så snart man nærmer sig dem. vi råbte vi ville tilkalde politiet. og da de hørte det var de smuttet. De jagtede de stakkels heste rundt med pinde. Min store frygt er bare hvad så når min pony komme op fra sommer græs og den løber igennem hegnet ? det har den gjort før ved tidl. ejer. og er nu endelig okay " tryg" ved hegn, hun respektere det. Der er motor vej tæt på, og trafikeret vej, hvad nu hvis de bliver påkørt ? vi ringer til politiet næste gang, men frygter at de ikke vil gøre noget. men da de ikke er over 15 kan vi ikke anmelde dem, selvom det er privat indtrængen. Vil gerne ha et par råd om hvordan i ville takle det ? På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ubehagelig oplevelse, hestene blev jagtet.
  • #1   14. jul 2013 Var det mig havde jeg sat et enormt stødhegn op, så de ikke kan komme ind, men hestene heller ikke får stød. Fx hvis det er et træhegn, ville jeg sætte stødhegnet på ydersiden af træhegnet, men mellem bjælkerne, hvis du forstår?

• #2   14. jul 2013 Man ringer til politiet med det samme, næste gang er de måske løbet igennem hegnet !.

men hvis det var min hoppe, nogen løb efter ! jeg havde for det første givet dem en ordenligt røvfuld og derefter ringet til politiet og meldt dem!
    hvis de rør mine dyr, rør de også mig smiley

• #3   14. jul 2013 Vi har en grusvej som går forbi vores mark og over i en skov .. Ham der har skoven har så også en hund som jagter vores heste .. -.- Så kender følelsen!!
    Specielt fordi ejeren er en jeg ser ofte så er nød til at opføre mig nogenlunde civiliseret omkring ham

• #4   14. jul 2013 Er tidspunkterne nogenlunde det samme hvor de kommer????. I så fald ville jeg sætte mig på lur med nogle andre (sørg for der er en der kan filme hvad drengende gør så har i det sort på hvidt) og så vente til de gik ind i folden og så fare efter dem og gribe dem i kraven give dem en ordentlig skideballe af den anden verden og ringe efter strømerne og holde drengende til de kom selvfølgelig..selvom de måske ikke gør noget(politiet) kan skrækken om og være blevet taget på fersk gerning og fanget og besøg af politiet måske holde møgungerne væk fremover.... ???

• #5   14. jul 2013 Jeg er bange for politiet intet vil gøre. der er 200 meter over til den side de står på. så de når snildt at løbe igennem boligerne bagved og hjem. og det er svært at putte ektra tråd på da det er jern stolper. Men næste gang lader vi som igen ting, og går bagom, jeg har tænkt mig at tage fat i en af ungerne og så ringe til politiet. hvis de intet gør må jeg jo tvinge barnet til at sige hvor han bor. og så må jeg tage en snak med forældrene. for det er helt uacceptabelt.

• #6   14. jul 2013 Problemet er også hvis de kommer om aftenen ved 8 - 10 tiden, hvor der ingen er i stalden, og så hestene går igennem hegnet. men det var idag ved 4 tiden. men jeg har også tænkt mig at give dem noget af en forskrekkelse næste gang.

• #7   14. jul 2013 forstår ikke hvorfor i ikke har meldt det til politiet, hvis det har stået på flere gange

og det er bare at ringe hver gang de gør det, så gør politiet noget ud af det til sidst..

• #9   14. jul 2013 Jah forstå heller i ikke har meldt det.. Men derfter ville jeg sætte flere tråde op på hegnet så de ikke bare kan bukke sig ind og gå ind..

• #10   14. jul 2013 vi har også tænkt os at ringe til politiet. hvis de intet gør fanger vi drengene og får den til at sige hvor de bor.

• #12   14. jul 2013 er det noget de gør ofte? havde det i så fald været mig havde jeg gemt mig derude et sted, det kunne nok godt ske man kommer til at gøre det nogle gange før de kommer, når de så kom, så skulle jeg satan edme da nok fortælle dem at det er absolut ikke noget man gør! på en god dag ville jeg blot lade dem blive snittet med et haglgevær når de ellers får røven med sig efter min verbale lammer.

• #13   14. jul 2013 tine, de har været der et par gange før. men de andre damer på stedet siger bare " i må ikke jagte med hestene " hvor vi er 3 stk der ved vi ikke kan styre os, hvis vi får fingre i de møgunger. Vi truer dem også. og håber selvfølgelig ikke på at de kommer igen.

• #14   14. jul 2013 uh ha jeg tror ikke jeg havde kunnet nære mig smiley
    engang lå to drenge på lur i en busk for at gøre mig og min hest forskrækket, nu var det en bombe sikker hest så den sagde heldigvis ikke noget til det. men de skyndte sig hurtigt at løb, jeg vendte om på 25 øre og satte efter dem og forklarede dem så at det var ikke noget man gjorde, i en pæn tone om hvor galt det kunne gå.

men så jeg nogen jagte min heste tror jeg at jeg havde sat efter dem i en fart, om jeg så skulle igennem krat og oceaner, så de kunne få denne velfortjente skideballe.

• #15   14. jul 2013 Jeg havde fået en dag til at gå ved folden... Altså rive blade sammen slå græs osv. Et eller andet et lille stykke væk fra der de står.... Og så eller bare vente på dem.
    Når så de kom ville jeg hoppe på min cykel, og cykle efter for at finde ud af hvor de bor!:0
    Lorte drenge.... ALLE dyr skal behandles ordenligt... Om så det er mus på marken eller heste på folden!:(

• #17   14. jul 2013 sandie c. vi har godt snakket om det smiley ellers vandbaloner da det ikke er ulovligt.

• #19   15. jul 2013 vandballoner? køb et haglgevær! smiley

• #21   16. jul 2013 Ja,men de er virkelig hurtige. Plus at de far 300 meters for spring og at jeg skal igennem 2 hegn

Kommentér på:
Ubehagelig oplevelse, hestene blev jagtet.

Annonce