{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Da du var barn... {{forumTopicSubject}}

Inspireret af en anden tråd smiley Hvad var typisk ved jer, da I var børn? Hvad lavede I af sære og sjove ting?

Da jeg var barn gik jeg med smækbukser og pagehår, og elskede at udforske dyrene rundt om vores gård. Jeg legede med vores nyslagtede høns' indvolde, fangede insekter, firben, orme, græshopper osv., pillede snegle ud af deres huse, pillede ved døde grise og fangede mus i stalden med fiskenet smiley Idag synes jeg sådan set stadig, at sådan noget er spændende, har bare lært at beherske mig en anelse smiley

Fortæl, fortæl!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Da du var barn...
  • #2   25. jun 2013 Haha! Hold da op! smiley

• #3   25. jun 2013 Jeg var meget enspænder, hvilket jeg stadig er.. knytter mig til meget få mennesker.. så det jeg husker aller bedst fra min barndom var at lege med Christian.. smiley og så var jeg MEGET hos min mor, og hjalp hende med haven osv.. så passende egentlig mest bare mig selv.. hehe. smiley

• #4   25. jun 2013
    Spice Girls, Popstars, bytte Diddel ting og servietter.

• #5   25. jun 2013 jeg har altid været pjettet med vand. Om det var vand pytter, svømmehal, svømmebassin i haven.. En balje med vand. Lige meget VAND.
    Jeg smadrede myre med hammer, lavede skovtur på fortovet, prøvede at spille musik på gaden (vores meget lidt trafikerede vej) men hver gang der kom folk forbi holdt jeg op.

• #6   25. jun 2013 samle diddl ting, lege med 400 bolde i haven (var min hesteflok, som jeg skulle have styr på) legede hest (longerede min lillebror) sprang over spring ned igennem min mormors gang, sammen med min søster. cyklede rundt på min cykel med snore på styret (tøjler) og red "dressur"
    flyttede hjemmefra under en paraply udenfor på græsplænen foran vores hus,
    fangede en mariehøne og lod den vise vej, hvilken vej jeg skulle gå.

• #7   25. jun 2013 Jeg tog altid snegle og andre dyr med hjem fra min børnehave, i min taske eller madkasse..

• #9   25. jun 2013 Jeg elskede at klatre i træer og da jeg var helt lille elskede jeg at hjælpe min far i stalden.

Og så legede jeg selvfølgelig virkelig meget hest!

• #10   25. jun 2013 Jeg var en af de freaks, der satte sig ned og sad og kiggede ud af vinduet eller legede i haven - når ja, med alle mine usynlige venner..

• #11   25. jun 2013 Der er jo så meget...

Men jeg var hos min mormor og morfar hver anden uge i sommerferien, og hos min bedstemor og bedstefar hver anden uge. Hos min mormor og morfar, hoppede jeg på de der store hoppebolde med håndtag, og legede at det var en hest jeg red rundt på. Og så druknede jeg myrer, og så Emil fra Lønneberg og Pippi Langstrømpe. Hos min bedstemor og bedstefar lavede jeg en sneglefarm, bygget op af sten, og så fandt jeg en masse snegle, som ikke måtte komme ud af snegleindhegningen.

Generelt tegnede jeg enormt meget som barn, og havde også nogle ret vilde tur på stubmarken uden sadel, på min pony. I dag kan jeg knap holde mig fast i trav uden sadel, men den gang var det bare afsted i fuld galop. smiley

• #12   25. jun 2013 Jeg er vokset op på landet, så min barndom er gået med at se får føde, opflaske lammene hvis moderen døde, ride på mine shetlandsponyer, klatre i træer, bygge huler på høloftet med nabopigen, hjælpe med at plukke de nyslagtede høns, køre på traktor, drille min onkel som boede hos os, spise alt godt fra haven, køre rundt med en død muldvarp i min trækvogn, drille min lillesøster osv.. Synes jeg havde en fantastisk barndom smiley

• #13   25. jun 2013 Jeg nægtede at hverken bruge sut eller spise baby mad, det eneste mine forældre kunne få mig til at spise var peperoni pizza smiley og så var jeg vist nok lidt vild, den første sætning jeg lærte at sige var "kjolen af" haha xD og så klatrede jeg hele tiden og lavede badut spring så mine forældre kaldte mig "the missing link" Og så tilbragte jeg det meste af tiden på fire ben, og legede hest

• #14   25. jun 2013 Spillede altid meget høj smølfe musik Og det var MEGET højt
    Og dansede til det (jeg var næsten aldrig smølfine)

Jeg var næsten altid heks til fastelavn

Jeg elskede at se Pippi langstrømpe

• #15   25. jun 2013 Anna - Haha, hvorfor lige 'the missing link'? smiley

• #17   25. jun 2013 Hahaha jeg havde samme "stil" som dig! Så kunne jeg ikke sige S så spise blev til fise fx. smiley her ud over så jeg først tv sådan rigtig da jeg gik i skole for da jeg var mindre end skolealderen evnede jeg ikke at sidde stille løb rundt som en tosse en ren energi bombe med mine forældre i røven! Nægtede at sove så var spændt fast med den dr sele man har på i klapvognen så man ikke falder ud smiley jeps har ændret mig siden! Sover konstant og kunne ikke undvære mit tv smiley

• #19   25. jun 2013 Jeg legede meget med usynlige heste som barn, satte spring op i haven og lavede badebassinet om til en vandgrav smiley

Jeg legede med alt legetøj der havde heste som en del af det... Playmobil, Lego Belville, Barbie, My Beautyfull Horses og perler

Byggede stalde i Lego og havde det hele stående på mit ene skrivebord(havde to af den grund) senere byggede jeg stalde til My Besutyfull Horses af flyttekasser og lavede grimer og dækkner til dem i rigtig ministørrelse, desværre holdt det ikke så godt i limningerne :(... og i perler lavede jeg alverden i heste, mennesker, sadler, transer og spring... fandt på at man kunne lave en forside og en bagside på menneskerne og så lime dem sammen og sadlerne blev lavet med en linge i midten så hestene kunne få dem på og af igen... jeg var mega krestiv med min veninde den gang smiley

desuden samler jeg på Schleich og har næsten alle hestene fra start til nu...

• #21   26. jun 2013 Vaske min fars lastbil på undersiden det var lykken
    Pakke hundene ind i tæpper som var de dukker
    Lege min cykel var min hest
    Rende rundt med kæphest
    Smide en sadel på gyngestativet og bruge det som hest
    Bygge træheste

• #22   26. jun 2013 jeg optog mig selv prutte eller lignende og satte det som min ringetone..

• #23   26. jun 2013 Åh gud ha...

Kan huske engang, da jeg var rigtig lille, nok omkring 4 år, havde mine søstre klædt mig ud med elastikker over hele kroppen så jeg lignede michelin manden, for derefter at få mig til at danse rundt for at få kage. Og ja, det blev optaget.

Tegnede stalde til mine legetøjsheste på min mors nye trægulv med sprittus - ak!

Var en satans møgunge (Blev tabt på stengulv som nyfødt).

Og nå jo, så var jeg i tv-avisen med en indslag fra Roskilde dyrskue hvor jeg stolt sagde som en hest, ko, gris, får og kylling. Jeg kunne ikke sige andet end det, ikke engang mor. Så tja.

Slog en fra min børnehave i hovedet fordi hun prøvede at tage mine leverpostejmad...

Hold op jeg var et mærkeligt barn.

• #24   26. jun 2013 .. jeg fangede engang en frø, som jeg gemte i en pizzabakke. Da jeg kom ud til den om morgenen, var den væk - øv øv. Så blev jeg ked af det, og fangede en ny.
    Den lavede jeg et "bassin" til i en lille børnetrillebør jeg havde. Desværre ville jeg lære frøen at klatre over trillebørens kant. Muligt det ikke var helt gennemtænkt! smiley
    Om det lykkedes mig at lære frøen noget, eller om den kunne det i forvejen, det ved jeg ikke. Dagen efter var frøen i hvert fald væk!

• #25   26. jun 2013 Mig og min storesøster havde en fantasiverden, og den levede i i 24/7.. Fedt!

Jeg elskede vandet så, så snart jeg så vand ville jeg ud i det. Rent eller ej.
    Jeg skar alle mine bamser op, for simpelthen at sy dem igen - er ret god til at sy den dag idag. Jeg elskede at klippe håret af mine barbiedukker.
    Tegnede tegninger med nøgne mennesker på.. - i børnehaven - til min mors kæreste dengang.
    Tog sol i min fars solarium.. Ofte mens jeg spiste pebernødder, og legede løve. Sjov blanding.
    Var MEGA hyperaktiv, og MEGA højlydt - der er ikke sket nogen ændring siden da..

Og en masse mere jeg ikke gider skrive smiley

• #26   26. jun 2013 Nårh jov.. Jeg lærte aldrig at kravle, jeg hoppe rundt på min røv. Har forsøgt som ældre, men tænkte bare Auvs.. :S

• Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 443
    #27   26. jun 2013 Hmm jeg elskede at være ude, udforske og lege, men var også tidligt fascineret af bøger og hele den verden der åbnede sig, når man læste. Fantasien fejlede aldrig noget, og fra jeg var omkring 7-8 år skrev jeg historier og digte (og gør det stadig).

Min mor var lykkelig da jeg blev født - jeg har en storebror og hun drømte denne gang om en lille pige med sløjfer i håret og kjoler... Desværre fik hun mig... Jeg kunne ikke fordrage kjoler, mit hår var omkring 15 cm langt indtil jeg var 14 og den eneste dukke mine forældre nogensinde gav mig splittede jeg i tusind dele og begravede i haven...

I dag er der kommet mere ro på, men min favorit tshirt er stadig den med Spiderman, jeg elsker mine udtrådte Converse og tja til min grandmas 80 års fødselsdag i foråret måtte jeg opgive kjolen, da jeg to dage forinden var faldet på mit skateboard og skrabede mine knæ. .. Ups!

En gang tomboy, altid tomboy smiley

• #28   26. jun 2013 Jeg fangede edderkopper og pillede benene af dem.
    Jeg fangede en masse dyr lagde dem i lommerne, og gik ind og lod dem kravle overalt på gulvet, hvorefter jeg skulle fange dem ved at spytte på dem.
    Min mor har et job med en masse kunder herhjemme, og jeg skulle altid op og side i skødet på dem, og kysse dem på kinden osv. også selvom jeg lige havde mødt dem.. Det fik jeg godt nok skældud for mange gange...

• #29   26. jun 2013 Jeg havde grimt pandehår, hår der konstant uglede, gik i smækbukser op i 5. klasse og opførte mig nok mest som en dreng. Jeg havde en masse barbie jeg elskede at lave tøj til, ligesom jeg elskede at lave tøj til min build-a-bear.. smiley

Jeg legede også med mine usynlige heste, bellakort og jeg har nok været et ret sært barn..

• #30   26. jun 2013 Jeg har aldrig leget med barbiedukker..
    Jeg har altid været et sotort vand-barn, selvom vandet var 10 grader så løb jeg stadig ud i det og svømmede!
    Jeg fangede ofte sommerfuglelarver og 'opfostrede dem'.
    Jeg pillede benene af stankelbenene og begravede dem i sand - Stakkels stankelben.. smiley
    Det legetøj der beskæftigede mig meste da jeg var et par måneder var aviser, tro det eller ej - Jeg ELSKEDE at splitte aviser ad! smiley

• #31   26. jun 2013 Jeg hang i træerne og sad i mudret med drengene. Er stadig en drengepige af sind. Er ikk så sart

• #32   26. jun 2013 Jeg eeeeeelskede drenge ting, og legede med biler, og alt sådan noget. Og en actionfigur som min afdøde storebror havde.
    Og ellers legede jeg heste i vores have, enten vildheste eller rideskoleheste med min søster. Så var vi begge heste mens jeg samtidig var ridelærer. Iiiih det var skide sjovt!! smiley

• #33   26. jun 2013 Jeg kan ikke huske vildt meget, men jeg har fået fortalt, at jeg smed sutten da jeg var to år. Jeg havde indgået en aftale med min mor om, at når jeg smed sutten, så måtte jeg få min første barbiedukke. Det valgte jeg så at gøre søndag eftermiddag. Jeg kunne så ikke forstå hvorfor jeg ikke måtte få en barbie den dag - vildt uretfærdigt! Og at jeg så ikke måtte få min sut tilbage igen var jo bare endnu værre. Men dagen efter fik jeg min barbie - en Ken dukke, for jeg ville ikke have en "prinsesse". smiley

Og så er jeg vokset op på landet, og har altid været et ret vildt barn. Allerede da jeg var 1 år præsterede jeg at være så urolig da jeg skulle sove i barnevognen, at jeg fik den væltet. Det brækkede jeg så armen af...

• #35   26. jun 2013 ROSALINA&HJALTE jeg vil da gerne se dig svæve smiley

• #37   26. jun 2013 Hm æv smiley hvad kan du så? smiley

• #39   27. jun 2013 Hehe du da sej smiley

Jeg kan flyve smiley

Dog kun når hesten og mig er uenige om retningen smiley

Kommentér på:
Da du var barn...

Annonce