{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.321 visninger | Oprettet:

Hvornår gammel var du/i, da du måtte? {{forumTopicSubject}}

Hej HG, har lige nogle spørgsmål som jeg håber i vil svare på! smiley

1. Hvis i har jeres hest opstaldet, hvor gammel var du/i så før i selv måtte cykle ud til hesten og ride osv.? smiley

2. Hvis i havde hesten hjemme, hvor gamle var i så før i selv måtte gå ud og tage den og ride en tur, eller ride på ridebanen, altså uden opsyn.? smiley

3. Hvor gamle var i før måtte ride med jeres veninde alene.? smiley

Håber i vil svare på spørsmålene! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår gammel var du/i, da du måtte?
  • #2   12. sep 2012 Jeg var ca. 11/12 da jeg tog ud til min hest alene smiley

• #3   12. sep 2012 ca 12

• #5   12. sep 2012 1: Cyklede og tog bussen til rideskolen da jeg var 9-10 år. Havde ikke egen hest på daværende tidspunkt.

2: Da jeg var 13 år fik jeg min egen hest som stod hjemme. Efter ½ år red vi selv ned til hesteklubben der lå 1 km væk.

3: Da jeg var 10 også. Havde en veninde som havde et par ponyer som vi motionerede med lange ture i weekenderne..

• #6   12. sep 2012 Omkring de 11-12 år. smiley

Men helt fra da jeg var lille har jeg haft heste hjemme, hvor jeg så var ude ved dem alene, men der red jeg ikke på dem alene, kun gik ture på markveje alene osv. smiley

• #7   12. sep 2012 Okay, tak for svarene! smiley

• #8   12. sep 2012 tror jeg var 11-12 år da jeg begyndte at tag bussen til ridning smiley

nu står min hest ved en veninde, så jeg rider bare når jeg har lyst, og der hen jeg har lyst smiley

• #9   12. sep 2012 1. Hvis i har jeres hest opstaldet, hvor gammel var du/i så før i selv måtte cykle ud til hesten og ride osv.?
    - Jeg var faktisk 14 år før jeg måtte ride selv, men det var fordi jeg havde en hest som var meget ustabil og ikke altid var til at stole på.

2. Hvis i havde hesten hjemme, hvor gamle var i så før i selv måtte gå ud og tage den og ride en tur, eller ride på ridebanen, altså uden opsyn.?
    - 10 år.

3. Hvor gamle var i før måtte ride med jeres veninde alene.?
    - igen 14 år.

• #10   12. sep 2012 har selv stået for transport og hestene siden 7- 8 års alderen

• #11   12. sep 2012 Jeg var omkring 9 år, da jeg selv måtte begynde at tage over til hesten alene:-)

• #12   12. sep 2012

1. Hvis i har jeres hest opstaldet, hvor gammel var du/i så før i selv måtte cykle ud til hesten og ride osv.?
    - Jeg har altid selv måtte tage der ud, men har aldrig måtte ride selv!! Der skulle enten være en anden på banen, enten til hest eller bare til at kigge på.
    Denne regl overholder jeg stadig selvom jeg er 19. Det er mine forældres 'krav' hvis de skal betale opstaldningen. Jeg må gerne selv trække en tur med ponyen, hvilket jeg også gør meget.

- Har altid måtte ride alene med en veninde. fik hest da jeg var 13.

Håber i vil svare på spørsmålene!

• #13   12. sep 2012 Okay, og tak! smiley

• #14   12. sep 2012 rider alene med vennerne smiley det startede da jeg var 11 tror jeg smiley

• #15   12. sep 2012 Jeg har altid haft hest hjemme og jeg har altid haft lov til at ride selv og ride med veninder selv uden opsyn. Jeg tror dog at jeg var omkring 12 før jeg rigtig selv kunne klare opsadlingen og det hele selv, så før det kunne jeg jo af gode grunder ikke, men det var ikke fordi jeg ikke måtte. Jeg havde dog hverken lyst eller mod til at ride selv før jeg var omkring de 14 år..
    Mine forældre er begge heste mennesker, og jeg er vokset op med heste. Der har ikke rigtig været så mange regler omkring det, det handlede mest om hvor langt jeg selv synes jeg var. Eneste regel, at jeg skulle og stadig skal have en mobil på mig når jeg rider på tur!

• #16   12. sep 2012 Jeg var 7-8 år. smiley

• #17   12. sep 2012 Jeg købte først min pony, lige før jeg fyldte 15. Men jeg har næsten altid selv cyklet ud på rideskolen sammen med veninderne.
    Da jeg var 10 år, fik jeg en part, som jeg selv cyklede ud til, og red ture sammen med mine veninder.

Synes egentlig, det er en meget god ide, at ride sammen med andre.
    Efter en ulykke, er min mor ikke glad for, at jeg rider alene, så derfor skriver jeg altid til hende, når jeg rider afsted, og når jeg kommer hjem igen.

• #18   12. sep 2012 Vi har hestene hjemme, vi må godt gå ud og longere, men overhovedet ikke ride uden opsyn! Jeg rider næsten hver onsdag med min veninde, der rider vi alene, men vi far eller mor står inde i ridehallen smiley

• #19   12. sep 2012 11 til alle tingene

• #20   12. sep 2012 Fra jeg fik min allerførste hest= 7 år.
    Min søster har haft hest siden jeg var 6 og red også hendes selv dengang.

• #21   12. sep 2012 Mine heste står hjemme hos min far, og jeg må gerne tage dem ud og arbejde med dem osv.
    Men må kun ride når min far er hjemme, da Sullivan har et lidt underligt temperament, jeg rider selv tur, men min far ved hvor jeg rider hen, jeg har altid mobil med og han ved hvor lang tid turen tager.
    Og hvis den tager 20-30 minutter længere end den plejer cykler han ud og kigger efter mig.

Jeg føler mig personligt også mere tryg når jeg ved at der er nogen der kan hjælpe hvis det nu skulle ske noget

Men hvis der er en veninde med må vi gerne ride når han ikke er der, men så er der stadig opsyn. Godt nok "kun" af en næsten voksen.... men det er jo bedere end ingenting =)

• #22   12. sep 2012 1. Hvis i har jeres hest opstaldet, hvor gammel var du/i så før i selv måtte cykle ud til hesten og ride osv: Jeg cykler ikke da den står for langt væk smiley Men det må jeg da gerne hvis jeg vil smiley

2. Hvis i havde hesten hjemme, hvor gamle var i så før i selv måtte gå ud og tage den og ride en tur, eller ride på ridebanen, altså uden opsyn: Jeg har ikke, men vil tro de 12 ca smiley

3. Hvor gamle var i før måtte ride med jeres veninde alene: hmmm. Altså på bane de 9 - 10 år, men på tur 12 år tror jeg smiley

Sådan ca smiley (er 13 nu) smiley

• #23   12. sep 2012 har måtte klare mig selv siden jeg var 9-10 år gammel :b men har ikke rigtig gjort brug af det - vil meeeeget hellere køres ud til hesten (a) ..

nu klarer jeg det dog tit selv.. min part står dog.. 25 km fra hvor jeg bor, ca.. men har kørekort, så det er intet problem, jeg kører bare derud selv.. smiley min mor kommer bare med når hun gerne vil se det, hvilket hun gerne vil ret tit, hahah smiley

• #24   12. sep 2012 Jeg var ca. 12 år da jeg selv måtte cykle ud og ride hesten smiley

• #25   12. sep 2012 Jeg var 14 da jeg så småt begyndte at være alene i stalden, det var dog sjældent. Var først da jeg blev 16 at jeg rigtig tog alene afsted.
    Men har heller aldrig haft hest på cykelafstand (eller offenlig trafik) før nu (og da jeg var 16-18 Men der tog det 2 timer med offenligt så derfor sjældent jeg selv tog afsted)
    Nu er jeg 20 og mine forældre køre mig stadig tit ned i stalden, mest fordi de syntes det er hyggeligt.

• #26   12. sep 2012 1. Hvis i har jeres hest opstaldet, hvor gammel var du/i så før i selv måtte cykle ud til hesten og ride osv.?: havde en veninde med, lide ældre en mig da jeg var 8-9 år. Da jeg begyndte helt selv var jeg 11 smiley

2. Hvis i havde hesten hjemme, hvor gamle var i så før i selv måtte gå ud og tage den og ride en tur, eller ride på ridebanen, altså uden opsyn.?: har jeg måtte siden 10 års alderen smiley

3. Hvor gamle var i før måtte ride med jeres veninde alene.?: Siden jeg fik min egen pony. (7)

• #27   12. sep 2012 Har altid selv måtte smiley
    1: jeg kan altid cykle på rideskolen da vi bor ca. 1km frarideskolen så det har jeg altid måtte smiley

2: har altid selv måtte tage ud og ride smiley men min mor er også dagpleje mor såå??:)

3: har jeg altid måtte smiley

smiley

• #28   12. sep 2012 1. Hvis i har jeres hest opstaldet, hvor gammel var du/i så før i selv måtte cykle ud til hesten og ride osv.?:
    Jeg havde en part da jeg var omkring 8år der cyklede jeg selv.

2. Hvis i havde hesten hjemme, hvor gamle var i så før i selv måtte gå ud og tage den og ride en tur, eller ride på ridebanen, altså uden opsyn.?:
    Jeg var 11år da jeg havde part på en islænder.

11år smiley

• #29   12. sep 2012 1. Hvis i har jeres hest opstaldet, hvor gammel var du/i så før i selv måtte cykle ud til hesten og ride osv.?
    - Siden jeg fik den opstaldet og det gjorde jeg som 14 årig, men cyklede også selv på ridecenteret dengang jeg gik til ridning og der har jeg været 10-11 stykker.

2. Hvis i havde hesten hjemme, hvor gamle var i så før i selv måtte gå ud og tage den og ride en tur, eller ride på ridebanen, altså uden opsyn.?
    - siden jeg fik hesten, dog begyndte jeg først at ride tur da jeg fik min pony nr. 2, Cox, da jeg stolede fuldt ud på ham.

- Vi har en regl på ridecentret, som hedder at folk under 15 ikke må ride på tur alene uden en over 15 år smiley

• #30   12. sep 2012 Jeg var 14 da jeg havde den hjemme og måtte selv ride som jeg ville der med veninde og sådan

• #31   12. sep 2012 Udover det, så har jeg fra da jeg var de 11-12 år, også skulle klare det hele selv, så jeg har stortset haft hele ansvaret selv..

• #32   12. sep 2012 Har først redet selv da vi flyttede på gård, der var jeg 13, men kun fordi man ikke måtte ride selv hvor min pony stod før..
    da jeg var 13 red jeg os selv i skoven og sådan..
    har dog redet i skoven eller selv med en veninde nok siden jeg var 10 eller sådan..

• #33   12. sep 2012 7-8 smiley

• #34   12. sep 2012 1/ jeg har inden jeg kunne tale været fasineret af heste.. som 4års droppede min mor at diskutere mere med mig om jeg skulle gå til ridning. Hun kunne ikke klare min daglige skaberier over at jeg ikke måtte gå til ridning. som 6 årig mente min ridelære jeg var klar til at have halv part med hvad alt det indebyder så som ridning, udmugning, trække ponyen ind og ud fra fold osv. Hun mente at jeg var mere ansvarbevidst end de andre børn hvad angik halvpart. Så hun overtalte min mor til at jeg skulle have part 5 dage i ugen og at hvis min mor bekymret kunne det lade sig gøre at jeg fik undervisning alle dagene.
    2/ -Det var også som 6årig jeg cyklede derud.. der var 10km men jeg cykelede dem gerne for at se ponyen og ride.
    min mor blev syg og døden nær også magtede jeg ikke ponyen, skolen og det at skulle se efter min lille bror, så skiftede ride skole.. på samme tid fik jeg en pony jeg kunne ride hver dag tættere på..
    3/ -Jeg var omkring de 7-8år her og red ud som det passede mig, da min mor efterhånden havde fået tillid til at jeg sagtes selv kunne styrer ponyen.
    min mor som var alene forældre havde ikke råd til at købe mig en hest. så da jeg blev ældre og havde tilreden flere heste, lavede jeg en aftale med min mor om jeg har måtte få lov til at bytte min konfirmationsfest ud med at købe hest.. jeg var lykkelig!
    gemte pengene fra festen til slutningen af 8klasse og købte der min første hoppe Chloé. Man kan sige det var en drøm jeg havde haft fra før jeg kunne tale, der gik i opfyldelse og det siger sig selv at jeg var mere end lykkelig i flere år. Elskede den hest overalt på jorden.

• #35   12. sep 2012 Jeg var ca. 12 da jeg måtte ride min part alene smiley
    Rider ikke min egen alene endnu da hun er ung og man ikke kan vide hvordan hun altid lige reagere smiley

• #36   12. sep 2012 jeg har mine heste hjemme hos mig selv.. Da jeg red ture med min bedste veninde uden opsyn var ca. der ved 8 og opefter.. smiley

• #37   12. sep 2012 mine heste står hjemme og har først begyndt at måtte ride uden opsyn fra i år af, altså var jeg 16 år da jeg begyndte at ride uden opsyn, men skal altid sende min mor en sms når jeg sætter mig op på hesten og når jeg er færdig, medmindre at der er nogle med som holder øje eller jeg rider sammen med nogle smiley

• #39   12. sep 2012 1. Hvis i har jeres hest opstaldet, hvor gammel var du/i så før i selv måtte cykle ud til hesten og ride osv.? Mine heste har altid være hjemme og har været med i stalden siden før jeg blev født smiley

2. Hvis i havde hesten hjemme, hvor gamle var i så før i selv måtte gå ud og tage den og ride en tur, eller ride på ridebanen, altså uden opsyn.? Har haft egen pony siden jeg var 2 år, tror jeg selv sadlede op og red fra jeg var 5 år smiley

- Har aldrig haft nogle at ride sammen med, men begyndte at ride tur med min mor omkring 7-8 års alderen smiley

Kommentér på:
Hvornår gammel var du/i, da du måtte?

Annonce