{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

Mobning i de små klasser.. {{forumTopicSubject}}

Hvor er det ubehageligt at være vidne til som ældre elev!

Vil lige starte med at sige at jeg går i 9. klasse smiley
Men jeg sidder så i kantinen sammen med mine 2 veninder og spiser. Vi sidder alene derinde. Pludselig kommer der en yngre dreng løbende ind. Jeg tror han må have været ca. 10 år gammel. Han løber så tæt forbi os og griber i farten fat i min stol, ikke noget jeg sådan kan mærke men bliver alligevel lidt irreteret og tænker ''Irriterende unge altså..''.
Så kommer der 3 andre drenge ind og begynder at jagte ham. Jeg tænker det bare er for sjov og lader dem være. De får ham så omringet og han siger lad mig være. Jaja, stadig for sjov tror jeg.

Indtil de begynder at skubbe ham og råbe af ham. Vi sidder bare og kigger på dem og siger ''Hov hov, lad ham dog værre''. Så skubber de ham ned og begynder at sparke lidt til ham med foden for at få ham til at blive nede, mens de fortsat råber af ham.
Jeg tror at de var et år ældre, eller måske går de i samme klasse.

Her bliver jeg så sur! Jeg råber at de skal lade ham være, de ignorere mig stadig indtil jeg rejser mig op og råber ''Nu lader i ham fandme være!'' Jeg får så tilbage at det er ham der er problemet og at det er hans skyld og om jeg vidste hvad han havde gjort. Til det svarer jeg bare ''Jeg er ligeglad med hvad han har gjort, jeg ved kun hvad i gør nu og jeg kan godt se at det sgu er jer der har et problem''.
Så lod de ham heldigvis være.

Hvad havde i gjort i sådan en situation, og har i oplevet noget lignende? Vi sagde det selvfølgelig til vores lære og gav dem de navne vi kunne.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mobning i de små klasser..
  • #1   23. maj 2013 Jeg forstår slet ikke du ventede så længe og så kommer med en så 'sløv' reaktion.

Havde jeg været vidne til det, havde jeg rejst mig op og løbet der hen så snart jeg realiserede at det ikke var for sjov. Ikke noget med nogen advarsel her.

Desuden var de blevet slæbt med op til inspektøren omgående.

• #2   23. maj 2013 Havde nok gjort det samme som dig! smiley

• #3   23. maj 2013 DD: sådan kan drenge altså godt lege, nogle gange kan det altså være svært at skelne mellem sjov og alvor. I det mindste gjorde hun noget, istedet for at ignorere det.

• #4   23. maj 2013 Jeg er HELT enig med DD her. Jeg synes bare IKKE at det er okay sådan noget - så heller ingen advarsel herfra, men kun skæld ud!

• #5   23. maj 2013 DD
    Nu gik der slet ikke lang tid. Det hele skete på 2minutter og jeg reagerede med det samme. Desuden ringede det efter de var stoppet og så løb de væk så vi ikke kunne nå at få fat i dem.

• #6   23. maj 2013 Anna

Læs smiley Jeg skrev 'så snart jeg havde realiseret det ikke var for sjov'.

TS
    Ja ok jeg læste det som en længere proces. men alligevel råbte du jo kun da de begyndte at skubbe, og det er mere her jeg mener 'sløv' reaktion.

• #7   23. maj 2013 Selvom det var ham der havde startet "det" giver det dem LANGT fra ret til at gøre det mindste mod ham. Jeg havde grebet ind i det sekund de begynder at skubbe til ham, men godt at du fik skræmt dem væk! Mobning er noget lort!

• #8   23. maj 2013 Årh, det gør helt ondt i hjertet det der.. Jeg ved, hvordan det er at være i sådan en situation, og det er bare IKKE rart. ):

Godt du greb ind! Det er sådan noget, der afhjælper mobning.
    Mange ville bare kigge på eller ignorere det.

• #9   23. maj 2013 Jeg forstår slet ikke at forældrene ikke lære deres børn at mobning er no go..

• #10   23. maj 2013 Jeg er faktisk rigtig stolt af min lillebror.
    I dag sagde han, at en pige fra hans klasse havde fået briller, og hvis nogen drillede hende, så ville han stoppe dem. Og det kom fra hans egen mund.

Han er forresten 8.

• #11   23. maj 2013 De er jo ikke kun børnens skyld. De ældre børn(teenagere) kan godt være en del af problemet også. Undskyld mig, men det er altså ikke alle der er et lige godt forbillede, og det er jo dem de ser op til, fordi de er 'seje' i deres øjne, de tør svare igen og være sådan lidt 'hardcore'

• #12   23. maj 2013 Tror heller ikke de er decideret onde, men handlingerne er. Problemet her er, forældrene og samfundet. De børn der mobber, er selv dem der har et problem med sig selv eller derhjemme. Forældrene er ikke strikse nok, og nogle ser bare igennem fingrene omkring mobning, de er fuldstændige bedøvende ligeglade med deres børn. Børnene får ikke den tryg- og opmærksomhed, de trænger. Derfor gør de som de gør - mobber.

Hvis nogle har set filmen: Hold om mig. viser det tydeligt hvad mobning kan gøre, og man kan se på hende der startede det. Man kunne se hvordan hun havde det derhjemme med hendes mor, som festede hele tiden og opførte sig som en på 18, man kunne se hvordan hun håbede på hendes mor ville skælde hende ud, da hun så den video hun havde taget. Det er også det der sker mange steder.

Ergo, forældrene er for dårlige til at fortælle dem hvad der er rigtig og forkert.

• #13   23. maj 2013 Børn ser ikke konsekvenserne af mobning, udover når de selv bliver mobbet.
    Og derfor mener jeg heller ikke, at børnene er onde. De er bare ikke klar over den skade, det gør.

Jeg mener også, det er forældrenes fejl, for de oplyser ikke børnene om det.

• #14   23. maj 2013 Selvfølgelig kan børn med 'gode' forældre mobbe, alle kan mobbe. Man behøver vel heller ikke have et problem med sig selv eller derhjemme for at mobbe.

• #15   23. maj 2013 Det kan de sikkert godt, ja. Men meget ofte har jeg opdaget, at når man informerer mobbere om, hvor meget det rent faktisk ødelægger en persons liv, så bliver de ret chokerede.

• #16   23. maj 2013 Ja, det er det faktisk... Føler lidt et behov for at oplyse folk. Dele min historie eksempelvis.

• #17   23. maj 2013 Det er der! Har overvejet det rigtig meget, men skal starte i skole, og så er det bare svært at gå til eksempelvis en klasse, hvor man kan fortælle om det.

• #18   23. maj 2013 Jeg har i den grad fået en idé nu.

Og jeg har tænkt mig at fuldføre den.

• #19   24. maj 2013 Hvordan?

Jeg selv er også et gammelt mobbe objekt, og det bære præg i min hverdag den dag i dag endnu.

• #20   24. maj 2013 Jeg vil lave en video. Men ikke som andres. Den skal virke ægte på alle måder. Ikke planlagt.
    Den skal røre folk.

Og hvis det kan stoppe nogen få fra at mobbe, motivere nogen til at stoppe det og få nogen til at indse, at de ikke er alene.. så er det godt nok for mig.

Ved godt det lyder cheesy, men vil lægge hjerte og sjæl i det.

• #21   24. maj 2013 Mobning skal bare stoppes.
    Folk er nødt til at få øjnene op for, at det rent faktisk følger folk resten af deres liv.

• #22   24. maj 2013 Du siger bare til hvis du har brug for hjælp smiley

• #23   24. maj 2013 Det skal jeg nok! ^^

• #24   24. maj 2013 heldigvis går jeg pt på landbrugsskole hvor mobning ikk rigtig er en ting jeg oplevere længere, jeg havde reageret så snart jeg fik bare en anelse mistanke om det, da mobning har været en del af min folkeskoletid, jeg havde slept dem jeg kunne med op til lærene på kontoret, ( selvom vores lære var elendige!) jeg ville gøre hvad jeg kunne for at få det stoppet, dog har jeg sommetider reageret for voldsomt over for nogen fra min lillesøsters klasse, da hun også har været udsat for mobning, på grund af hendes former, dog

Kommentér på:
Mobning i de små klasser..

Annonce