Føler mig... Tom? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Her for et år siden fik jeg afvide at min part skulle flytte og derfor kunne jeg ikke have part mere på ponyen... FIk det afvide dagen før min konfirmation...
Efter der fik jeg part på en hest ude i stalden, men den var meget voldsom, ville den ikke ind fra folden kunne den sagtens finde på at losse efter dig, og man kunne lige så godt glemme at fange den ind når der var mad på folden, og ting man skulle ride med for at holde den, puha, den var stærk, så stoppede jeg på....
Jeg prøvede så en pony, men det gik helt galt, slog min finger alvorligt så jeg blev hentet i ambulance og syet sammen, så den startede jeg ikke på. Har siden haft en forbi med at hesten bliver bange når den er bundet, går total i ''panik'' hvis den bliver bange i træktorv....
Her i august blev jeg syg, ikke så alvorligt så jeg ikke kunne ride, men jeg vil ikke kunne ride som jeg gerne ville, ville kunne skridte og det er det....
Siden alle de oplevelser har jeg besluttet mig for at holde en pause fra hesten, har nu holdt en ride pause på godt og vel 5 måneder, og nu sidder jeg med den tomhedsfølels, burde jeg starte igen? Er blevet så bange for at få et ''slag'' i hovedet igen som jeg fik da jeg blev ''smidt'' af som part, er bange for at komme til skade igen....
Nu sidder jeg med den tomhedsfølelse, burde jeg starte igen? Jeg er skide bange for så mange ting, men kan ikke undvære hestene, så ja føler mig... Tom....
Mit spørgsmål er nu, er der nogensinde nogen af jer der har siddet med den følelse af at alt har været imod jer, og i sidder og føler at i lige så godt kunne droppe hesten, har i nogensinde haft den tomhed i jeres liv siden hesten forsvandt?
Hvorfor forsvandt jeres hest egentlig lige pludselig ud af jeres liv efter så mange år?
Ved godt det er et underligt emne, men ja, nogen gange skal man bare ud med ting
okt 2011
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 519
jan 2012
Følger: 79 Følgere: 74 Heste: 7 Emner: 174 Svar: 3.138
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 42 Svar: 1.216
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 312 Svar: 2.019
Jeg syntes du skal prøve at finde en rolig pony helt idiot sikker, evt på en rideskole så der er mennesker omkring dig til at hjælpe dig. Start roligt ud. Det er med at finde tilliden igen til hestene. Den 'tomhedsføelse' du skriver om viser jo lidt at du savner omgangen med hestene?
mar 2013
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 52 Svar: 568
Jeg var ude med et styrt på min gamle oldenborg.. Et rigtig GRIMT styrt !
Vi var ude og skridte tur på de almindelige små bånde veje.
Der var nogen unge drenge som valgte at gasse op bag mig og frem og tilbage, som resulteret til de kørte ind i røven på min hest, og smadret kølerhjelmen på deres bil, men hest sætter så i fuld galop og har så sko på alle 4 ben, og skrider så på vejen og styrter så med mig på ryggen.. så hesten lander på mig, en ca 500 kg tung hest Av ..
Men de unge knægte køre bare videre, og de er så aldrig fundet..
Jeg droppede så sporten i 2 år og gik til genoptræning.
jeg er gammel dressur rytter på La klassere og kunne komme højere op, men styrtede så og kan IKKE ride så hårdt mere, jeg rider bidløs hygge ture da jeg ikke kan ride så meget mere den dag i dag ..
Grunden jeg har fået skæv hofte/skulder og nak og går skævt på min højre fod ..
Så jeg kender det godt ..
mar 2013
Jeg synes ikke du burde starte hvis du IKKE er sikker, du ødelægger det både for dig og hesten, at du skal være nervøs under ridningen .
Jeg ville evt. måske starte på en rideskole pony bare en måneds tid, til du har fundet rytmen igen mellem dig og en hest.
og så finde mig en part, jeg ville aldrig sætte mig op på en hest igen med mindre jeg var stærkt nok i mig valg og ingen kunne stoppe mig
små skridt, giver store fremskridt
dec 2010
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 21 Svar: 233
Og godt fif med rideskolen! Har jeg ikke tænkt på! Vil helt klart undersøge den mulighed, har nemlig redet siden mit styrt, og det var på en rideskole, og der følte jeg mig godt tilpas, men når jeg ridder min venindes hest alene, er jeg bange for at der sker mig noget, så måske jeg skulle starte med en rideskole igen!:p
Og det med en rolig pony, problemer er at jeg skal ride hest pga min højde xD
Men der må findes nogle rolige hest!:p
Og hold da op nogle styrt i har været ude for, jeg troede min pegefinger var en slem en xD
mar 2013
Men det lyder godt at du vil tage initiativ til at starte på en rideskole, bare til du har fundet rytmen.
du kan sagtens finde en hest som bum idiot sikker.
min Felix, siger INGENTING til noget. kan kigger overhovedet ikke på noget og er som blommen i et æg, helt rolig.. og han er 167 ca
så op på hesten og få rytmen, og så bare ud og led og spørg evt folk om de mangler en part.
måske kan du få en part på din rideskole?
jan 2012
jeg har så prøvet 1 gang hvor en hest er hoppet over mig, oh hvor en løb mig ned, men det gør mig ikke mere bange af den grund
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 205
Historien kort:
Ponyen ville ikke passere end traktor, og jeg pressede lidt på. Det resulterede i at den gik ind i et stød hegn, fortsatte ind i et vissent træ (her bliver jeg slået bevidstløs, resten er facts fra stedet og vidner), jeg bliver slæbt 30 meter i stigbøjlen og som slut bliver jeg trådt i hovedet af ponyen.
Jeg havde fået hjernerystelse, og utallige slag på kroppen. Jeg fik mig en skræk i livet, men kom op igen og begyndte at ride så småt en gang til, indtil jeg i 2006 kom på efterskole.
Jeg kom på efterskole, og NØJ hvor jeg savnede at ride. Jeg fandt så Kashmir, en Anglo-Araber vallak på 4-5 år jeg red nogle ture på, men så kom mine eksamener, og så var det slut. Andet efterskole år red jeg slet ikke, det blev jeg simpelthen mobbet med!
Så siden 2007 har jeg haft "pause", jeg har siden forsøgt, men har desværre en sygdom der gør jeg muligvis ikke kommer til at ride igen som den konkurrence rytter jeg var som "lille" pige - uha alle de stævner jeg har redet :').
Hvis du faktisk har muligheden for at finde en rolig part, enten pony eller hest, så spring ud i det, men tag det i dit tempo.
Og hvis helbredet beder dig sætte bremserne i, så gør det. Ridning er dejligt, men ikke på bekostning af helbredet.
Og husk nu: der findes rolige heste og ponyer derude, det er blot et spørgsmål om at sætte krav.
Jeg lånte sidste år en Haflinger der havde en lille tendens til at ville hjem, vi tog det stille og endte med at kunne ride hende ud alene.
jan 2012
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
jan 2012
dec 2010
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 21 Svar: 233
Og faldet af? Tror jeg er langt over de 20 gange xD Havde en meget... Urolig part der så spøgelser, så nogen gange uforberedt hoppede den til siden også afsted, ikke altid forberedt, også vupti, så kommer jorden tæt på xD
Og da jeg kom til skade, det var en pony jeg skulle prøve, den stod bundet også gik den i panik og ville bakke væk, mere ved jegikke, men har gættet mig frem til at træktorvet er knækket og revet huden op på min pegefinger... Blev så hentet i ambulance og kørte på hospitalet, der fandt de ud af at når man kikkede ned i såret, så det ved man kunne se, det var ikke hud, det var min knogle, jeg havde kunne formå at ødelægge ALT på vej derned, syet med 16 sting xD
Og har skrevet til en rideskole om at starte der, men de har ikke plads pt og har en venteliste på 4 måneder, og det har jeg simpelhen ikke tid til, har taget mig sammen så det er nu jeg vil ride! xD
Så har skrevet til en jeg kender der har en islænder, og hun siger jeg gerne må ride hendes pony - meget dejligt kender den nemlig i forvejen:') Og hun er super sød! Hun siger vi tager det i mit tempo og som det nu passer mig - arbejder også 2 gange om ugen, men det var hun ligeglad med, hun syntes bare det er vigtigt jeg kommer op på hesten igen:')
Føler mig... Tom?