756 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Essay hjælp! Essay hjælp!

Godaften HG smiley

Jeg skal skrive et essay om et emne, og skal sammenligne med en bog vi har læst - men hvordan gør man det? jeg kan ikke finde det papir det skulle stå på.

Skal man skrive ".... blablabla, som jeg har læst i bogen kan man se forskellen blabla bla...." eller hvordan?

håber nogle kan hjælpe mig lidt på vej... smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Essay hjælp!
  • #1   7. apr 2013 Google smiley
    Der kan du finde alverdens informationer om hvordan du skal begynde osv smiley

• #2   7. apr 2013 Ja fx smiley

• #3   7. apr 2013 Skal skrive om hvordan ungdomskulturen er idag - værdier og livsstil. og sammenligne med karakteristikkerne i Den Kroniske Uskyld - ligheder og forskelle... Synes ikke jeg kan finde noget på google, kun hvordan man skriver et essay, og det ved jeg jo godt ):

• #4   7. apr 2013 I et essay har man sammenligninger (din bog), tanker og holdninger til emnet og direkte henvendelse til læser - Håber at det kan hjælpe lidt på opgaven smiley

• #5   7. apr 2013 Du skal tage nogle temaer op, som også er med i en bog, I har læst? - Sådan som jeg har forstået det.

Dvs. at undervejs i dit essay skal du referere til handlinger/tanker i bogen, som er de samme, som i dit essay. Især godt hvis du har en rød tråd gennem hele dit essay og så en konklusion til sidst, hvor du samler op på det hele. (Altså sammenligningen med bogen)

Håber det gav mening smiley

• #6   7. apr 2013 Et essay er en tanke der går på vandring - først intro til emmet og bogen, så lidt om hvad bogen siger, så lidt om hvad du tænker, så noget om hvad du selv har oplevet og så lidt om hvad bogen siger igen. Du skal veksle mellem noget konkret og noget abstrakt

• #7   7. apr 2013 I et essay vil det være dumt at begynde at give referat af bogen smiley skriv til læseren som om de allerede ved hvad nogen handler om, og vælg så et enkelt eller to synspunkter deri, som du vil arbejde ud fra. Start et sted og lad dine tanker bevæge sig derudfra og skriv om det, der falder dig ind.
    Du kan finde en masse skrivemodeller på nettet, hvis du er i tvivl om selve essayformen.

Kommentér på:
Essay hjælp!

Annonce