{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.782 visninger | Oprettet:

projekt langt hår! {{forumTopicSubject}}

Jeg har igennem mange år gerne ville have langt hår - eller længere hår. Mit hår går lige nu til lidt ned over skulderen. Jeg plejer at glatte det hver dag, men det har jeg droppet helt nu, da det jo skader meget. Så mit lille spørgsmål er: hvis jeg nu går et år uden at klippe det, vil skaden så være minimal, nu hvor jeg på ingen måder skader det med glattejern og andet? Kunne det godt fungere eller er det helt hen i hegnet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  projekt langt hår!
  • #1   30. mar 2013 Ville sige klippe 1-2 gange om året da man skal have klippe mere af jo mere spaldtede (staves) spidserne er.

• #2   30. mar 2013 Det kommer an på hvor sart dit hår er. Det skal klippes hver gang spidserne spalter, så man kan ikke sætte tid på det smiley

• #3   30. mar 2013 Vil ikke sige mit hår er specielt sart.

• #4   30. mar 2013 jeg er selv igang med samme projekt.
    og jeg fik klippet det så ALT det døde er væk, og så har jeg valgt at kun farve det MEGET lidt, og KUN striber.
    og så vasker jeg kun mit hår, hver 2-3 gang jeg er i mit. og så bruger jeg ikke glatte jern eller noget..
    og så spiser jeg de der vitamin piller ( tror de hedder selica)

mit hår er allerede vokset ud til samme længde som det var før jeg fik det klippet, allerede et par måneder efter..

hov og jo så bruger jeg kun shampoo ( englamark, uden parfume osv.)
    og 1 gang om ugen ca. bruger jeg en hårkur ( ausie) fra matas. spørg efter den...

håber det kan hjælpe dig lidt.

• #5   30. mar 2013 Det går alt for langsomt når man jævnligt får klippet spidserne. Jeg gik 2,5 år uden at gå til frisør og SÅ blev mit hår langt smiley Ja jeg fik lidt spaltede spidser, men det var altså ikke helt galt og jeg glattede ellers hår dagligt og farvede tit hår.
    Brug så få hårprodukter som muligt. Nøjes med shampoo og balsam og lad være med at vaske hår hver dag. Så skal det nok blive langt smiley

• #7   30. mar 2013 Altså selvom man gerne vil have meget langt hår, må man overgive sig og klippe spidserne temmelig ofte, jeg er nemlig ude på det samme med at få langt hår, og får klippet spidser ca. hver 4. måned eller sådan noget, men det er lidt forskelligt efter hvor meget du slider det.

• #8   30. mar 2013 Det kommer jo an på hvor slidt dit hår er. Det bedste er, at få klipper alt det ødelagte hår af først, og SÅ gå igang med projekt langt hår.

Og ja, det er en rigtig god idé, at skære ned på varmen, både glattejern, føntørrer og også varme bade. Vask dit hår i så koldt vand som muligt - du kan med fordel sætte dit hår op og dække det til når du går i bad, og så vaske dit hår i fx håndvasken, så du kan bruge endnu koldere vand. Varme er ikke godt for dit hår. Brug også varmebeskyttelse eller dæk dit hår til, når du er ude i direkte sol i lang tid. Hold dig også fra fx klorvand og stærke kemikalier.

Og forsøg at skære ned på at børste hår, og børst det slet ikke når det er vådt - evt. med en bredtandet kam. På den måde undgår du at knække håret alt for meget.

Generelt handler det om, at holde håret sundt, for så gror det bedre - gå til din frisør og hør hvad der vil være godt til lige netop din hårtype - fx en hårolie og hårkur, og hvis du har råd så også shampoo og conditioner. Og så kan du også spise piller (mener at silicapiller hjælper), der styrker håret - det får håret til at vokse, men det er jo så ALT håret på kroppen der vokser hurtigere. smiley

Derudover skal du få håret klippet regelmæssigt, da de spaltede spidser skal væk. Du kan spare et par hårklipninger ved selv at klippe spalterne væk. Der gør du ved at gennemgå dit hår, tot for tot, og klippe hver spaltede spids af. På den måde undgår du at skulle klippe hele håret, og kan nøjes med kun at klippe de hårstrå der rent faktisk trænger. Hvis du gør det et par gange om ugen, kan du spare en del hårklipninger. Du skal dog klippes engang imellem, for at holde håret jævnt, da det let bliver ujævnt, når man klipper det som nævnt ovenfor. smiley

• #9   30. mar 2013 Tusind tak for jeres gode råd piger! smiley kom endelig med flere!

• #10   30. mar 2013 Jeg har også gået i snart 1 1/2 hår uden frisør, da de altså tager mere end bare spidser, og så bliver det aldrig langt smiley Jeg klipper selv det aller værste en gang imellem.
    Men det er godt hvis du sætter håret op, så bliver det ikke så skadet nemt smiley

• #12   30. mar 2013 Hvis man ikke klipper spidserne jævnligt, risikerer man at spalterne sidder så langt oppe i håret, at det ikke kan fjernes med normal klipning, og så skal man have endnu mere af.

• #13   30. mar 2013 Lykke - Hvad hedder det produkt du bruger?
    Mit hår kunne godt trænge til sådan noget, efter et par års tortur. smiley

• #14   30. mar 2013 Vil også rigtig gerne vide hvad det hedder lykke!

• #15   30. mar 2013 CTS: Det har jeg aldrig oplevet. Mit hår spalter kun i enden smiley

• #16   30. mar 2013 Har hørt meget godt om Argan olie, til at undgå spaltede spidser smiley

• #17   30. mar 2013 Laura - Ja, det er det man kan se. smiley Men når håret spalter, deler det sig jo i to, så begge delene kan godt vokse sig lange - og så kan man ikke se det ude i spidsen, hvis begge dele er vokset langt. Men så er det jo stadig spaltet og knækker let. smiley
    Det kan også være at kun den ene del er vokset, men det er stadig spaltet. Så det kan sagtens ske, uden at man nødvendigvis kan se det. smiley Så man kan ikke se at håret kun spalter i enden, medmindre du har kigget hvert eneste hårstrå igennem fra ende til anden. smiley

• #18   30. mar 2013 Det har jeg ikke, nej smiley Det kan godt være at enkelte hår er knækket helt, men får ofte fortalt at jeg har et sundt hår, så tror dog ikke alle mine hårstrå er spaltet smiley Det bliver jo også klippet en smule en gang imellem smiley

• #19   30. mar 2013 Siger heller ikke at alle hårstrå er spaltet, men at det KAN ske, hvis man ikke får det klippet regelmæssigt. smiley

• #20   30. mar 2013 Du kan jo købe en spray hvor du spayer lige før du flader det, så skader du det ikke :-).Men få hellere klippet det 1-3 gange om året, for når det bliver spaltet, så stopper det med at vokse smiley

• #21   30. mar 2013 Ida: løgn på løgn. Håret stopper ikke med at vokse når det er spaltet: håret vokser oppefra ikke nedefra. Og jo, håret bliver skadet selvom man bruger spray, det formindsker kun skaderne lidt smiley

• #22   2. apr 2013 Hold da op sandra: "Løgn på løgn" - tror ikke hun skriver det for at lyve, nærmere for at hjælpe dig med det hun ved/har fået fortalt smiley

• #23   2. apr 2013 Er der noget galt i, at sige, at det hun skriver er løgn? Det er det jo. Ja, jeg er udemærket godt klar over, at hun skrev for at hjælpe og det er jeg taknemmelig for, men mit var også for at hjælpe hende, som går rundt i den tro at det passer.

• #24   2. apr 2013 Det bedste du kan gøre er at få klippet alt det ødelagte af. Derefter vaske det så lidt som overhovedet muligt, og lade være med at børste det.
    Og så skal det studses når spidserne spalter..
    Lever dog ikke selv efter det smiley vasker hår hverdagen dag, bruger en bred kam til at rede mit hår ud med, og bliver klippet når jeg trænger.. Jeg har altid haft tykt langt hår, dog fik jeg klippet en kort page, så mit hår er også på vej til at blive langt igen smiley

• #25   2. apr 2013 Der er heller ikke noget galt i at føre en lidt venligere tone smiley

• #26   2. apr 2013 Min tone var da absolut ikke uvenlig! Hvis du ikke har andet at blande dig i, så synes jeg du skal smutte fra mit forum, for det der kan jeg ikke bruge til en dyt.

• #27   1. okt 2014 har ikke klippet mit hår i 4 år..
    fra hår til kæberne og til mit på brysterne på fire år.. tog måske meget sjældent selv mine spidser. (vi snakker om 1 cm)
    - det gik super.. og vasker kun mit hår 1 gang om ugen, fordi det ikke fedter mere end det, det gør. da jeg har vænnet min hårbund til det. smiley
    og så har jeg det altid i en knold, eller fletning/hestehale

Kommentér på:
projekt langt hår!

Annonce