967 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Så skete det :( R.I.P!<3 Så skete det :( R.I.P!<3

Ja, jeg kom hjem fra skole i går ved 14 tiden. og når kun lige ind af døren.
Diana (min søster) har ringet, Monique (min kanin) er blevet syg. hun bløder ud af næsen, har ingen balance, er i hjørnet, og bevæger sig nærmest i slowmotion. Var hvad min mor sagde (skal lige siges at hun er min kanin, men står hos min søster, fordi vi bor i lejlighed, og jeg redede hende fra at dø) Så var jeg jo selvfølgelig helt færdig, begyndte at græde og det hele.
Vi tog så hjem til min søster (som bo 1 time væk) kørte til dyrlægen med hende, og jeg sad jo bare og sagde farvel til hende, fordi jeg ikke regnede med hun ville klare det.
Men hun ville ikke åbne munden ordentligt som hun skulle, for at se hvad der præcis var galt, men det var noget blødning inde i munden på hende, men hvis hun skulle bedøves, så han kunne se hvad det var, ville hun dø, fordi hun ikke var stærk nok til det igår.
Men hun får så en sprøjte medicin, og det hjælper lidt, hun er stadig svag og en helt anden, men hendes øjne lyser op og bliver normale, og hun lægger sig op på min skulder med hovedet ind mod mig og nusser (hvilket hun altid gør)
Vi tager så hjem til min søster med hende og noget medicin hun skal have i 4 dage. suger farvel til hende og kører hjem, jeg er lettet, men stadig nervøs for at hun ikke klarer den.

Her til morgen går min søster så ud og ser til hende, og hun står på samme sted som i går da vi satte hende ned. Hun tager hende så op, men hun er død smiley hun klarede den ikke :(<3
Hun blev kun 1,5 år smiley og jeg har kun haft hende siden sommerferien (har dog kendt hende og passet hende som min egen siden hun var 9 uger gammel, og jeg er den person hun har knyttet sig til, førhen ville hun ikke være hos andre end mig, men det blev hun nødt til, og havde så lært det)
Jeg er virkelig ked af det, da mine dyr betyder alt, og jeg har haft det svært i min barndom (og nu) så det har ligesom været mit pause sted, når jeg var sammen med mine dyr.
smiley

Ja, jeg måtte lige ud med det...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så skete det :( R.I.P!<3
  • #1   15. mar 2013 R.i.p smiley

• #2   15. mar 2013 Undre mig over hvilken dyrlæge du bruger. Når en kanin ingen balance har og oven i købet bløder ud af munden, tyder det på en hjerneblødning eller prop i hjernen. Jeg havde aflivet hende på stedet..

Jeg kondolere på dine vegne! R.I.P

• #3   15. mar 2013 R.I.P

har lige aflivet en af vores pony, så kender det godt, men hun har det nok bedre oppe i himmelen sammen med mange andre dyr.
    tænk på hun er en stjerne der kigger ned til dig.

varme knus herfra

• #4   15. mar 2013 Føler med dig smiley R.I.P

• #5   15. mar 2013 Tak!
    Det var snertinge dyrehospital, men han sagde det virkede som en lunge/halsbetændelse, men han var ikke sikker

• #6   15. mar 2013 Hun har uden tvivl haft en hjerneblødning.
    Stakkels kræ at dyrlægen ikke aflivede hende med det samme. :'/

Kan trøste dig med at den ikke lider mere, og det er det vigtigste.
    Krammer til dig, selvom det gør ondt nu bliver det nemmere med tiden. smiley

• #8   15. mar 2013 Jeg har haft dyr hele livet, så ja det er en del nemmere nu, end før i tiden.
    Men det vil altid gøre ondt at miste...
    Også når jeg har kæmpet for at hun ikke skulle dø for et halvt år siden, så er det bare svært at accepterer at nu er hun faktisk død...

• #9   15. mar 2013 Døden vælger med bind for øjnene...

• #10   15. mar 2013 Jeg undskylder, for mit sure opstød, men hvis du fremover skal have smådyr til dyrlæge, så find en anden. Det er langt fra de færreste dyrlæger, som har en reel viden inden for kaniner, marsvin osv.

Jeg er avler og har haft kaniner i mange år - så lidt erfaring har jeg da.

Bare det at han mener det var en lungebetændelse smiley

• #11   15. mar 2013 Jeg synes ikke det var et surt opstød, jeg ville bare forklare mig smiley
    Men nu har jeg lige fået lidt tid, og har vennet mig til tanken...
    Jeg skal hjem og hente hende hos min søster i morgen, og hun bliver begravet ved siden af min hund, i min fars have smiley

• #12   15. mar 2013 Team Fight for horses: hun mente nu også at hendes indlæg ville være et surt opstød.

Min gamle kanin som er på et af billederne med Snøvsen, blev aflivet grundet lungebetændelse. Han havde kraftig udflåd fra næsen, var sløj, ville ikke spise, hvæsede når han trak vejret, mislyd på lungerne og kunne kun ligge ned. smiley Jeg savner ham da, men han blev rimelig gammel og det var mit valg han ikke skulle gennemgå en vinter med kraftig pencillin og antibiotika når han i forvejen havde problemer med pelsen og var aggressiv overfor andre end mig. Så beslutningen faldt på aflivning, til trods for min mor synes han skulle have en chance. Han sov ind i mine hænder hos en utrolig sød og forstående dyrlæge (han var en blanding af hermelin og dværgkanin og fyldte ikke meget). Vi havde ellers besøgt en anden dyrlæge der nægtede at ville se på den fordi vores mor skyldte dem penge. Min søster og jeg stod med pengene i hånden og det var mig der havde en tid. Så vi gik i en halv time og endte hos en dyrlæge der tog sig godt af os og kaninen.

Min pointe er lidt i stil med det Random siger: vælg dyrlæge omhyggeligt. Din kanin havde enten blødninger i et af de store kar ved næsen, eller en hjerneblødning.

Men det lyder til at du da er nogenlunde afklaret med at den ikke er her mere. smiley

• #13   15. mar 2013 Ja altså, det lyder meget som med din kanin (glemte at sige det med lyden, det var væsene og så videre)
    Men ja, jeg havde sat mig for at håbe på hun overlevede, men være parat på hun ikke gjorde, men det gør jo stadig ondt smiley
    Men vi henter hende i morgen, det er nok der det går op for mig, at hun ikke er her mere.
    For har jo kun set hende levende, men jeg håber ikke det bliver noget stort problem.

• #14   20. maj 2013 Min første kanin døde da den var 3 måneder og 3 dage smiley Amanda hed den... Kender det smiley

• #15   20. maj 2013 Har helt glemt at skrive, at hun nu ligger begravet vedsiden af min hund i haven smiley
    Og har det bedre nu, men hun er da savnet :')

Kommentér på:
Så skete det :( R.I.P!<3

Annonce