{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

Dyrepasser :-) {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley

Jeg ville rigtig gerne være dyrepasser, jeg har været på brobygning i dag og skal også i morgen som dyrepasser smiley
Det er jo en rimelig nem uddannelse, og tænkte det ville være godt for mig smiley
Jeg er nemlig rimelig skoletræt også kan jeg tage det efter 9.

Meeen nogen der ved hvad man får i løn så'n ca? smiley
Nogle som er uddannede dyrepasser, er det godt eller dårligt?? smiley
Ville i heller anbefale dyrlæge=

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrepasser :-)
  • #1   25. feb 2013 Som man får at vide når man begynder på uddannelsen 80% er lort, 20% er fornøjelse. Altså med lort menes lort, altså afføring.

Jeg har taget uddannelsen, og ja den er rigtig nem, men det er svært med at finde lærepladser, og du kan være uheldig som mig at finde en dårlig læreplads hvor man ikke kan holde ud at være, og må droppe uddannelsen.
    Gennemsnitslønnen for elever når man har frikort er 8.000,- når man har brugt de penge man måtte på sit frikort er det cirka 5.500-6.000,-

• #2   25. feb 2013 Heh nem uddannelse??

Er selv uddannet dyrepasser eller på papiret er jeg dyreassistent med speciale i heste og nem vil jeg da ikke kalde uddannelsen.

Der er skam prøver og karakterer og rapporter der skal skrives samt foderplaner der skal læres smiley

Dyrlæge er endnu sværere for her skal du lære latinsk og kunne både kemi og lign. og man skal have gode karakterer for at bestå.

Medmindre du vil passe grise eller køer vil jeg ikke anbefale uddannelsen, så er det bedre alligevel at gå på landbrugsskole.

• #3   25. feb 2013 Det er rigtig svært, at blive smiley Der er desværre mange om pladserne. Men hvis du er villig til, at flytte, kan du få et godt forspring smiley Hvilke dyr vil du gerne arbejde med? Jeg fik ca. 5500 - 6000 udbetalt i første praktik ophold. Mener ikke jeg fik noget, da jeg gik på skole.
    Dyrlæge er jo en lang og meget skole præget uddannelse, så hvis jeg var dig, ville jeg få nogle job efter 9. og så starte på uddanelsen om 1 år, så du ikke kører træt i skole.

• #4   25. feb 2013 Jeg har halvdelen af grundforløbet. smiley Men nemt og nemt, det vil jeg nu ikke kalde det. smiley
    Man skal have mange forskellige fag og det er bestemt ikke alt der er lige nemt at finde ud af og nogle af fagene er der meget læsning! smiley
    Men i bund og grund er det en god uddannelse. smiley
    Havde jeg gået på en ordenlig skole, have jeg nok forsat med uddannelsen. smiley

• #5   25. feb 2013 det er sk*de svært at finde lærerplads!

• #6   25. feb 2013 Jeg er også uddannet dyrepasser, vil ikke ligefrem sige at det er nemt, og du skal være indstillet på at det er en livsstil fremfor et arbejde, en uddannet dyrepasser skal have ca. 22.000 i løn før skat for en 37 timers arbejdsuge men du skal være rigtig heldig mange af stederne hvis du får bare halvdelen af det måske lidt mere og så arbejder du som regel også mange flere timer end de 37. smiley

• #8   25. feb 2013 Jeg skal begynde på dyrepasseruddannelsen med hest som speciale til sommer! Hvilket jeg gælder mig meget til! Nem vil jeg ikke kalde det, du skal være indstillet på du skal være "foran" de andre for at få et praktikplads, du skal være opsat på at du skal flytte hjemmefra i praktik ugerne da se ikke lige hænger på træerne!(:

Jeg har lige lavet en oso, som det, og vil anbefale dig at læse godt og Grundtigt om det inden! (: jeg var også skole træt så jeg tog i 10 er blvet meget mere målrettet!(:

• #9   25. feb 2013 Jeg ville nok hellere anbefale dei, hvis i har råd, efterskole, gå i 10. klasse et år eller arbejde et år og finde ud af hvad du vil, til en start finde ud af om du vil en gymnasialuddannelse eller en erhvervsuddannelse.

Plus jeg startede mit år på efterskole, netop fordi jeg var skoletræt, jeg kom så hjem og leder efter arbejde, men nu står jeg her og jeg glæder mig virkelig meget til jeg kan starte på htx efter sommerferien.

Kommentér på:
Dyrepasser :-)

Annonce