{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dyrepasser
  • #1   25. jan 2014 Dyrepasser som i zoo?

• heidi j
    heidi j Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 51 Svar: 161
    #2   25. jan 2014 jaa eller hvad man nu kan bruge den til

• #3   25. jan 2014 Jeg bestod selv grundforløbet i december i 2013 og jeg leder efter elevplads, på Vilvorde tager de 800 elever ind om året og det er kun omkring 40 der bliver udlært pr år, og ud af dem så er det ca 5-10 der får arbejde når de er udlært smiley

• #4   25. jan 2014 Jeg ville vælge noget andet.. smiley

• #5   25. jan 2014 Jeg ville ikke råde dig til det, da det er ekstremt svært at finde job, efter hvad jeg har hørt ihvertfald smiley

• heidi j
    heidi j Tilmeldt:
    dec 2008

#6   25. jan 2014 ja det kan jeg godt se,det er også ærgeligt og tage en uddannelse og så man ikke kan få noget og lave

• heidi j
    heidi j Tilmeldt:
    dec 2008

#7   25. jan 2014 nogen der evt har et andet forslag til hvad man kunne gå i gang med ,jeg kunne godt tænke mig med noget med dyr.ved godt det er svært for andre og sige

• #8   25. jan 2014 Dyrepasser med heste i speciale måske?:)

• heidi j
    heidi j Tilmeldt:
    dec 2008

#9   25. jan 2014 jaaa der er måske noget

• #10   25. jan 2014 Julie S - er det ikke mindst lige så svært at få arbejde som færdigudlært med heste som speciale?

• #11   25. jan 2014 Der er jo mange områder inde for den uddannelse..
    Om det er rideskole eller stutteri.
    Og hvis hun har gode kontakter, så kunne det jo være en god mulighed smiley

• #12   25. jan 2014 Dyrepasser generelt, er svært at få et job og for den sags skyld elevplads er næsten umuligt, men hvis man arbejder hårdt for det så kan det godt lykkes smiley medmindre man vil ud i en svinestald eller en malkestald så er der elevpladser at få smiley

• #13   25. jan 2014 jeg er lige blevet udlært som assistent (Dyrepasser med speciale i heste) Går over overvejer om jeg skal gå videre (:
    Men det er helt klart blevet sværere og finde læreplads indenfor faget, da reglerne er blevet lavet om, så de virksomhederen ikke får lige så mange penge for at have elever som før /;
    Men det kommer an på rigtig meget, men der er flere ting som man kan bruge den til hvis man læser videre bagefter (:

• #14   25. jan 2014 Jeg bestod mit grundforløb som dyrpasser med heste i speciale Juni 2013 og søger stadig efter læreplads smiley
    Så vil ikke råde dig til at starte! Man finder sjældent en læreplads, da der er rifter om dem.
    Jeg selv søger ind på HF nu smiley

• #15   26. jan 2014 Hvis lærepladserne var svære at finde sidste år, bliver det endnu svære nu.
    For tilskuddet til elever, blevet 50000 mindre, så det er stederne selv der ska betale for det.
    Så tror der er nogen steder, der dropper eleverne og tar alm staldpiger ind.
    Da det ka gøres noget billigere, og der er ik en elev der ska på skole midt i det hele, eller transportudgifter.
    Udlandet er måske nemmere, kender en der er på Island.

Så jeg vil sige, find på noget andet.
    Noget med dyr, er meget svært, for der er rigtig mange om buddet

• #17   26. jan 2014 Cecilie: Du får traktorkørekort til at lyde meget svært smiley

• #18   26. jan 2014 Jeg er uddannet dyrepasser med speciale i zoo.

Jeg startede på hestespeciale, men skiftede senere.
    Det er ikke svært at finde en elevplads. Det rigtig svære, er at beholde den og det allermest svære, er at finde jobbet bagefter.

Hestespeciale er ifølge mig totalt til grin. For som arbejdsgiverne siger: Hvorfor ansætte en udlært, der skal have en del i løn, når de kan ansætte en 16-årig eller en elev, der skal have under det halve i løn, og som kan det samme.

Traktor kørekortet er simpelthen noget af det letteste at bestå. Sorry to say.
    Grundforløbet er en meget let opgave, da det skal tilpasses alle de forskellige mennesker, der går på det. Langt fra alle er bogligt stærke, så fagniveauet er ikke særlig højt.

Vi startede 35 på mit grundforløb. Vi var 14 der gik til Grundforløbseksamen. 3 af os var videre til 1. hovedforløb. Kun 2 af os endte med en uddannelse.
    Begge 2 er udlært i zoo.
    Den ene af os er ved at overtage en Danmarks største dyrehandler.
    Den anden (undertegnede) er gravid i 25. uge. Jeg er blevet tilbudt arbejde i en zoo, men det passer rigtig dårligt lige nu med graviditeten osv.

Som en anden skriver, så er det zoo branchen 90% rengøring og vedligeholdelse af anlæg. Man skal vide, hvordan man bruger en skruemaskine osv.

I hestebranchen er det 90% opsadling, 5% pudsning af udstyr og 5% udmugning, fodring osv.

Man skal være indstillet på at det er hårdt arbejde, til ikke særlig mange penge.
    Og jobbet er svært at få bagefter.

• heidi j
    heidi j Tilmeldt:
    dec 2008

#20   26. jan 2014 okay 1000 tak for jeres svar,tror også jeg dropper den ,den som landmand er det svært

Kommentér på:
dyrepasser

Annonce