{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

Hund syg... Hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej
Min bedstevens hund er syg....
Den vil ikke åbne øjnene, den mister kræfter, har 38,9 i feber
Kold på kroppen og varm på snuden
Katten kan ikke lide hunden, men nu ligger den kun sammen med hunden
Hvad kan det være?
Er rigtig ked af at den har det sådan smiley
Nogle der ved hvad det kan være?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund syg... Hjælp
  • #1   10. feb 2013 Få hans forældre til at ringe til dyrlægen!

• #2   10. feb 2013 Dyrlægen, og det kan kun gå for langsomt.

• #3   10. feb 2013 De kan ikke komme til dyrlægen med den
    Det er for dyrt
    Først mandag...
    Ved ikke hvorfor først mandag, men det siger hans mor

• #4   10. feb 2013 Er det for dyrt? For dyrt? Måske man skulle have tænkt på det inden man anskaffede sig et levende dyr.

• #5   10. feb 2013 Når hunden har det sådan, ja så tvivler jeg altså lidt på den er der mandag. :S

Synes godt det kunne lyde som noget blodprop af en art!!
    I hvertfald noget MEGET alvorligt!!!!

• #6   10. feb 2013 Og enig med La Coeur!!

• #7   10. feb 2013 Amen hvad pokker!! Jeg er enig i at man altid bør vente hvis man kan og dyret ikke er ved at dø, men herhjemme havde vi ikke ventet et sekund hvis det ikke var gået væk i løbet af aftenen og det havde været der i nogle timer og kun blevet værre....!!

• #9   10. feb 2013 Jeg er helt enig med moren at man altid bør vente til mandag hvis muligt, for så sparer man altid penge, og så har man flere penge til næste gang der er noget helt akut, men dette er jo akut...............

• #10   10. feb 2013 grib telefonen og ring til doktor dyr! hvis man har dyr, må man også tage regninger - det er ejers ansvar at dyret har det godt!

• #12   10. feb 2013 De har haft den fra hvalp, lige nu er de lige flyttet osv og har tabt mange penge på køb af hus...
    Derfor har de ikke pengene endnu
    Det koster 2500kr bare at få ham tjekket
    Med mindre det er hos deres egen dyrlæge, men hun har først tid mandag

• #13   10. feb 2013 I skal nok ikke regne med at hunden er der på mandag.. Utroligt at der ikke er blevet gjort noget før....

• #14   10. feb 2013 Stakkels dyr at den skal lide på ejernes bekostning, øv

• #15   10. feb 2013 Dyrlægen har sgu da ikke først tid på mandag. Der findes altså dyrlæger der har vagt i weekenderne til sådan noget.
    Få dog ringet mand, hold da op det er forfærdeligt. Hvem pokker har hund, når de ikke vil betale!

• #16   10. feb 2013 Præcis Veg!!

Vi har for ikke så længe siden været til dyrlæge med min den gamle kat da der er et eller andet med hende som dyrlægerne ikke kan finde ud af (hun er heldigvis frisk som en havørn, så intet alvorligt), hun var inde 3 gange og på taget blodprøve, hvor vi så også fandt ud af at hun havde øremider som var så slemme, at hun skulle i narkose for at blive renset ordenligt, der har hun så været et par gange, den lille skulle så også ind da de mente at det er noget hun har slæbt med, ganske rigtigt hun havde det også, så hun skulle også ind nogle gange (dog uden narkose), hvor hun også blev strelliseret.
    Oven i det blev Blanca syg igen og måtte aflives.

Ialt stod vi pludselig med en dyrlæge regning på over 10.000!!
    Vi fik så lavet en afdragsordning med dyrlægerne.

Vores dyr har ALTID stået i første række, om der har været penge til det eller ej, hvilket der BESTEMT heller ikke var under den omgang!
    Og skulle en af kattene blive syge en weekend ville hverken min far eller jeg tøve ét sekundt med at ringe til en vagtdyrlæge.
    Skulle vi leve af pasta i en måned så gør vi det, bare vores dyr har det godt og bliver behandlet når de har brug for det, penge til det eller ej!!

• #17   10. feb 2013 Jeg er enig med jer... Helt klart
    Jeg Lan bare ikke gøre noget ved det..
    Det er ikke min hund, som jeg skriver
    Det er min bedstevens
    Men hans mor har snakket med dyrlægen
    Og der var dyrlægen der sagde det ville være godt at tjekke den, men de kunne vente til mandag så det var hos en anden der er billigere
    Og grunden til hun ikke kan er at hun er på ferie og hun er den eneste på klinikken (dyrlægen)

• #18   10. feb 2013 Der er simpelthen ingen undskyldninger, og selvfølgelig er det ikke din skyld, det er bare forfærdeligtt!

• #19   10. feb 2013 Få dog en til at aflive hunden! Tror simpelthen ikke på at den er i live på mandag!!
    Sry, men sådan nogen mennesker burde ikke have dyr!

• #20   10. feb 2013 Jeg var i praktik hos en dyrlæge, og vi havde en hund med de der symptomer, og ejerne kom ind med den for sent, så den blev aflivet da det kun blev værre og værre.
    Få den til dyrlæge nu!:-)

• #21   10. feb 2013 At snuden er varm, har ingen betydning what so ever -snudens temperatur kan skifte i øbet af dagen alt efter hvad hunden laver (ligesom den kan skifte mellem at være tør eller våd).

At hunden har lidt feber kan osse gå an at vente med at ringe til dyrlægen for -men når hunden er så afkræftet at den ikke åbner øjnene og bare er "slap", så skal den altså til dyrlægen.
    Som minimum ringer man tildyrlægevagten og hører dem om råd -det koster ikke noget at ringe !!!! og dyrlægevagten kan så fortælle om han udfra symptomerne anser det for vigtigt at se hunden nu, eller om det kan vente.

igen OPKALDET KOSTER IKKE NOGET!

Hvis ikke man har råd til eller er villig til at betale for dyrlæge en sen weekendaften, så skal man ganske enkelt ikke have dyr... så simpelt er det. Så jeg håber vovsen klarer sig, og de så hurtigst muligt får fundet den et nyt hjem, for det der er simpelthen ikke ok.

• #22   10. feb 2013 I øvrigt er det ikke korrekt at et tjek af hunden koster 2500 -ja det er dyrt i weekenderne, men dælme ikke SÅ dyrt.
    Det kan løbe op, hvis hunden kal have dyr medicin, men for et tjek + evt penicillin, kommer de næppe af med over 1500, selv i en weekend.
    Men at vente til midt om natten er self ikke gavnligt, når de kunne være taget afsted langt tidligere...

• #23   10. feb 2013 De havde ikke råd, fordi de lige er flyttet og får først penge en dag i næste uge....
    Men hunden har fået det godt her til morgen....

• #24   10. feb 2013 Nogle gange er det muligt med afbetaling, men det kan man nok ikke ved dyrlægevagten. Kan simpelthen ikke forstå, at man kan have samvittighed til det. Penge eller ej, de skal nok kunne findes et sted. Stakkels dyr. Hvor må det være skrækkeligt at lide på den måde, fordi ejeren "ikke har penge". Hvis det var deres børn, ville de så lade dem ligge på den måde, med feber, svag og udmattet? Nej, det tror jeg ikke de vil. Hvor er forskellen?
    Det burde slet ikke være til overvejelse. Jeg havde kørt af sted med det samme uden at tænke på penge.
    Men ja, der er jo ingen herinde der kan hjælpe med noget så akut.

• #25   10. feb 2013 Jeg ville tage til dyrlæge med den. Mange dyrlæger kan altså lave en afdragsordning.
    Jeg har selv engang skulle have dyrlægen ud på en søndag. Det kan godt være, at det er dyrt, men jeg elsker mine dyr og er villig til, at gå gennem ild og vand for dem....så pyt med, at jeg skal leve af havregrød, for at kunne betale regningen.

• #26   10. feb 2013 Min dyrlæge plejer ikke at skulle have betaling med det samme? Hm: han giver altid bare en regning

Kommentér på:
Hund syg... Hjælp

Annonce