hjælp. jeg tror hun er syg (hund) {{forumTopicSubject}}
hej hg. håber i vil bruge 5 min på at læse min tråd. jeg er meget bekymret.
jeg passer denne dejlige hund emma. jeg hentede hende i torsdags. (skal passe hende i en uge).
torsdag, fredag og ½ lørdag var der ikke noget med hende.
mig og kæresten faldt i søvn på sofaen lørdag nat og vågnede først sent søndag morgen. emma lå der inde i vores seng hvor hun rystede rimelig meget. (vi havde haft lukket døren ind til stuen ved en fejltagelse, tror det er fordi vinduet stod åbent så den er smækket. Men jeg troede derfor at hun var bange fordi hun ikke har haft adgang til os.
derudover har hun virket meeeget ked af det.(det plejer hun ikke, hun elsker at være på ferie ved os) hun ser så bedrøvet ud hele tiden, bortset fra når man tager snoren frem eller en godbid.
jeg har så lige googlet feber hos hunde, og de skulle ryste og kunne blive deprimeret.
andre symptomer (ting jeg synes er underlige og ikke som de plejer)
1. hendes næse er knas tør (torsdag)
2. hun sked SLET ikke hele lørdag, var ude med hende 5 gange og hun har spist normalt
3. hun virkede meget sløsig søndag, har sovet stort set hele dagen.
4. søndag hendes appetit har ikke været den samme (altså faldende).
5. hun "prøvede" at lave høm høm to gange søndag på aften turen. men der kom intet ud
6. Jeg tror hun har mararidt. (hun gør, piver, spjætter, knurre, trækker lige pludselig vejret lidt hurtigere i en kort tid og så er det som om hun slapper af igen bagefter) ved mennesker kan man jo få mararidt når man har feber. ved ikke hvordan det er med hunde
7. hun snorker MEGET. kan også gøre det når hun er vågen. og hun er en amstaff. mener ikke hun sådan trak torsk i land de andre gange vi har passet hende. (ved at være noget tid siden)
grunden til jeg ikke har reagerede på "depressionen", det at hun har sovet hele søndag osv. er fordi mig og min kæreste christian troede det hele skyldes en byld hun har på bagbenet som er meget ubehagelig for hende. og vi troede den havde taget en del af hendes livsglæde, da hun halter om morgenen når hendes ben er "stift".
hvad tror i det kan være?
hvad skal jeg gøre?
kan jeg gøre noget nu? (hun ligger i sengen ved min side og sover)
hvis i ved det mindste, vær sød at skrive, jeg er meget bekymret for min guldklump.
ps. hendes ejere gav hende kylling (mener det var et bryst) inden jeg tog hende med hjem torsdag hvis det har noget at sige. eller har hun kun fået tørfoder mens hun har været her. + 3 stk. rullepølse ialt.
tusind tak på forhånd
heidi
apr 2008
Følger: 164 Følgere: 157 Heste: 7 Emner: 49 Svar: 475
sep 2009
Følger: 38 Følgere: 37 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 417
jeg kørte hjem til min mor efter et temperatur.
det viste 36,33 og 36.94 og 37.11. prøvede 3 gange. og jeg ved ikke om det er i stykker. for det er da et stort sving, men har snakket med vagtdyrlægen, hun skal til dyrlæge imorgen
jul 2008
Følger: 12 Følgere: 27 Heste: 10 Emner: 49 Svar: 373
held og lykke
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
kyllingeben splintres nede i maven på hunden og kan i værste fald prikke hun på tarme osv.
dec 2009
Følger: 28 Følgere: 31 Heste: 5 Emner: 12 Svar: 303
Syns temperaturen lyder lidt lav, men det kan variere meget fra hund til hund hvilket er deres normal temperatur.
Godt du tager hunden til dyrlæge, hellere en gang for meget end en gang for lidt!
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 4 Emner: 609 Svar: 2.988
Fik hun ren kylling - eller var der ben i kyllingen?
apr 2008
En hund må godt få RÅ kylling med ben!! Jeg barfer og har aldrig oplevet noget der er gået galt med kyllinge ben.
mar 2008
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 35 Svar: 316
apr 2008
Jeg giver altid olie i maden, bruger en olie der hedder Energy oil fra Vetcur
okt 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 53
apr 2008
Men trist er det da alligevel
okt 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 53