{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

Hjælp til dansk stil {{forumTopicSubject}}

Er der en mega venelig sjæl der sider og keder sig her til aften der er bare lidt dygtig til dansk da jeg virkelig er nede fortiden af personlige problemer med min mutti kan godt mærke at min stil er lort. er der nogen der vil læse den i gennem og rette i den også koma det er jeg virkelig røv til. i ville rede min aften faktisk sikkert resten af min uge smiley

Her er den smiley

Praktik på Faxe dyrehospital
I uge 41 valgte jeg at komme i praktik på Faxe dyrehospital. Det viste sig så at blive en dejlig uge. Ikke nok med at man ikke skulle i skole, fik lov til at tilbringe hele ugen sammen med en masse dyr. Det var bare ikke lige det jeg havde forventet, jeg startede Mandag morgen ud med at ordne stalde. Det var da lige det man håbede på, at skulle fjerne lort DEJLIGT!

Da der så endelig begynde at komme nogle heste, skulle de have taget røgen. Og da man skal være over 18 for at være med til det på grund af stråling, skulle jeg da gøre mere rent.
Tror ikke der har været så rent siden de sidst havde haft praktikanter. Sidst på eftermiddagen kom der heldigvis nogle andre syge heste, eller heste der skulle have handels undersøgelser. Tirsdag er normalt den dag hvor de operer, men lige den uge hvor jeg er der er der ingen heste der skal, det er vel ret typisk.

De næste par dage var da heldigvis lidt mere aktive. Onsdag vælger en af heste dyrlægerne at ligge sig syg, så der var endnu færger heste den dag. Så måtte jeg gå over på små dyrs afdelingen, og der var jo nærmest kaos der var hunde, katte og dyrlæger over alt. Der var også en masse at lave, selv om man ikke blev sat så meget ind i hvad der var galt med dyret, som over ved hestene der var jo også kun to veterinær sygeplejersker der og heler ikke så mange dyr .

Jeg bliver helt overrasket over hvor lidt der skal til, før vi tager vores dyr med til dyrlægen. ”Min hund har hostet lidt i dag, ja måske er den bare forkølet, men hvad hvis der er noget andet galt.” Bruger lige 600 kr på at en eller anden skal komme og sige at ” din hund er forkølet.”

Jeg syntes det var slemt i små dyrs afdeling, men heste afdelingen. Hesten begynde at halt i går, dagen efter står de der ude og har allerede besluttet om den skal slagtes eller bare aflives. Så er der dem der bare bruger hele deres livs opsparing, på at hesten skal i gennem diverse oprationer, for at den 3 måneder for de samme smerter igen på grund af bi virkninger.

Kan da godt selv se hvor bekymret man bliver, for sit dyr hvis den hoster eller halter. Ligger nok selv i den bunke, der ville gøre alt for sit dyr. Har bare lært at man måske bare lige skal se det lidt fra sidelinjen næste gang, og måske prøve at give det lidt mere end bare 4 dage hvor man overvåger den som en høg, faktisk bare se hvor nødvendigt det er at slæbe den hele vejen op til en dyrlæge, der fortæller at man skal give den lidt mere fred, og komme igen om en uge.

Men i det hele taget var jeg da rigtig tilfreds med den uge. Men man skal jo bruge praktikken til noget. Efter at jeg har været der ude er jeg da blevet klar over at være veterinær sygeplejerske, ikke bare er at være dyrlægens hånd. Men man skal også lave alt det arbejde, der ikke er andre der gider.

Af Melissa Støvring

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til dansk stil
  • #2   30. okt 2013 har bare ikke overskud til det på nogen møde da jeg også har flere 100 andre lektier da jeg ikke har været i skole i lang tid smiley

• #4   30. okt 2013 Du kan ansøge den her gruppe på facebook
    https://www.facebook.com/groups/lektiehjalp/
    (IKKE MIN, SÅ INGEN REKLAME)

Folk derinde plejer at være rigtig søde til at hjælpe smiley

• #5   30. okt 2013 Hej Melissa
    Jeg har rettet lidt i din stil. Du kan bruge det hvis du synes om det

Praktik på Faxe dyrehospital
    I uge 41 var jeg i praktik på Faxe dyrehospital. Det var en dejlig uge.
    Dels slap jeg for skolen og dels kunne jeg tilbringe ugen sammen med en masse dyr.
    Det var ikke helt som jeg havde forestillet mig. Mandag morgen blev jeg bedt om at ordne stalde – det havde jeg ikke lige forventet.
    Da der så endelig kom heste, skulle de have taget røntgen. Man skal være over 18 for at være med til det på grund af stråling, så jeg kunne ikke være med til det, men fortsatte rengøringen. Jeg tror, det er længe siden der sidst var så rent.
    Om eftermiddagen kom der heldigvis flere heste. Der var både handelsundersøgelser og syge heste.
    Tirsdag er normalt operationsdagen, men uheldigvis var der ingen heste der skulle opereres den uge.
    De næste dage skete der heldigvis lidt mere. Onsdag blev en af hestedyrlægerne syg, så der var endnu færre heste den dag. Jeg fik derfor lov at gå over på smådyrsafdelingen. Der var nærmest kaos. Der var hunde, katte og dyrlæger overalt. Der var en del at lave, men desværre ikke så meget tid til at få forklaring på, hvad der var galt med dyrene.
    Det overraskede mig, hvor lidt der skal til, før vi går til dyrlægen med vores kæledyr. ”Min hund har hostet lidt i dag, ja måske er den bare forkølet, men hvad hvis der er noget andet galt”. Nogen bruger gerne 600 kr for at få dyrlægens ord for at hunden er forkølet.
    Jeg synes, det var slemt i smådyrsafdelingen, men hesteafdelingen var næste værre. Dagen efter en hest er blevet halt, har ejeren næsten allerede besluttet at hesten skal aflives. Andre bruger gerne hele deres opsparing på operationer til hesten, og risikerer at hesten få måneder senere igen har smerter på grund af bivirkninger efter operationen. Der er sjældent garanti for, at en hest bliver 100% rask efter en operation.
    Jeg forstår udmærket, at man bliver bekymret for sit dyr, men det betyder ikke, at man skal kontakte en dyrlæge hver gang et dyr hoster eller halter. Det er ikke forbudt at bruge sin sunde fornuft og se tiden an et par dage, hvis dyret ikke har ondt.

Det var en god uge. Jeg lærte, at der er mere til arbejdet som veterinærsygeplejerske end arbejdet med dyr, der er også en række praktiske og knapt så sjove opgaver, så som oprydning og rengøring, der skal klares. Der er både sjove og kedelige arbejdsopgaver i de fleste jobs, så det er vel om at nyde de sjove opgaver og bare få de andre opgaver overstået med et smil.

Af Melissa Støvring

Kommentér på:
Hjælp til dansk stil

Annonce