{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
816 visninger | Oprettet:

Hvorfor valgte i jeres hest? {{forumTopicSubject}}

Ja, sidder som sagt og keder mig ret meget, og så kunne det være sjovt at høre nogle begrundelser for hvorfor i valgte jeres hest/pony/part og jeres udvikling sammen. smiley

Jeg valgte min hest(Mr. Fahrenheit) fordi han havde en perfekt højde til mig og så kunne jeg bare mærke kemien mellem os, fra første gang jeg så ham.
Jeg havde ingengang behøvet at prøve ham, for jeg kunne bare mærke at det skulle være ham! smiley
Og heldigvis blev det også ham.
Har nu haft ham i lidt over 10 måneder og er gået fra at ride med trerings bid i dressur og springe baner på 50 cm, til at kunne ride LC2 og gå fuldstændig stabilt til biddet og springe 90 - 120 cm i bane uden problemer! smiley

Hvad med jer? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor valgte i jeres hest?
  • #1   9. feb 2013 Jeg valgte min hest pga. jeg ikke kunne forestille mig en dag uden ham. Havde part på ham i nogle måneder før jeg fik tilbuddet om at købe ham. Derudover er hans stamtavle god, hans alder og højde, hans gangarter og ikke mindst hans sind. smiley

• #2   9. feb 2013 Min første part valgte jeg før jeg overhovedet havde siddet på hende (; Det var heldigvis et godt valg og hun er nu min søsters pony (;

Min første pony valgte jeg ikke, det gjorde min far og papmor (:

Min anden pony valgte jeg ret hurtigt fordi jeg kunne mærke at hun var dygtig og at hun havde et godt sind (:

Det var godt nok nogle lidt kedelige grunde, men jeg keder mig, såeh.. (;

• #3   9. feb 2013 Jeg havde været ude at se på 11 heste, inden jeg så Twister. Jeg havde nok givet lidt op på forhånd, og derfor kunne jeg heller ikke se noget specielt i Twister, første gang jeg prøvede ham. Det var først efter jeg havde prøvet ham, og vi sad ude i bilen på vej hjem at det gik op for mig at den hest ville jeg da egentlig gerne have;-)
    Der var ikke noget specielt glimt i øjet eller noget. Han gav mig bare håb og mod på en eller anden måde. smiley

• #4   9. feb 2013 Tror det er lidt en blandig af at jeg følte mig tvunget af mine forældre, at det lokkede helt vildt det at ride en tidligere DM hest og at jeg simpelthen var stædig. Jeg har i dag den dejligste part på en tosset 17 årig DV hoppe.

Den første gang jeg red hende var jeg så sikker på at jeg aldrig skulle sidde på den hest igen, hun gik for hurtigt, var meget stor og alt for frisk. Min far blev ved med at presse mig til at prøve igen. Han var lige så meget oppe at køre over det med at hun gået gået DM som jeg er i dag. Han kunne vel se det kunne blive til noget godt allerde den gang. Dagen efter tog jeg dog ud og red hende efter ejeren havde redet og ville ikke ned igen.

Jeg fik at vide jeg kunne få undervisning af ejerens veninde og dagen efter havde jeg part. Lige har aldrig fortrut at jeg fik part.
    Da jeg startede på hende løb hun meget hurtigt. Nu venter hun, for det meste, tolmodigt på mine signaler. Det er super lækkert smiley

• #5   9. feb 2013 Jeg har aldrig fået lov at vælge hest/pony. Fik dem bare.
    Min første pony fik jeg forærende af min farmor og farfar og det var bare kærlighed ved første blik, selvom hun var haflinger, så elskede / elsker jeg hende! Hvad jeg ikke har oplevet med den hest!

Den hest jeg låner, valgte jeg selvfølgelig, men det var også bare kærlighed ved første blik! smiley

• #6   9. feb 2013 Jeg valgte min fordi det var min søster yndlings på rideskolen, og han var til salg.

• #7   9. feb 2013 Jeg valgte min pony, fordi hun er en super sød pony. Hun virkede sepciel for mig, og jeg kunne godt lide hende. Og så kom hun fra et super godt hjem, så jeg vidste, hvad hun havde været igennem, fordi hun ellers kun har boet der, så jeg vidste hvad jeg fik smiley

• #8   9. feb 2013 Mine heste valgte på en måde nok lige så meget os. ^.^
    Det var bare kemien som passede...øjnene som udsendte lige netop det rette... Det sagte bare "klik" og var kærlighed ved første blik. smiley

• #9   9. feb 2013 Så min hest ved en hestehandler. Han havde aldrig været i hænder, så kunne ikke engang fange ham, men så blikket i hans øjne, og blev forelsket i ham med det samme. Har haft ham i et halvt år, og på det halve år, har han lært at stole på mennesker, og have tillid til mig<3 Han er redet i skridt og trav smiley

• #11   9. feb 2013 Valgte min fordi allerede første gang jeg så hende vidste jeg det skulle være hende, hun var meget syg dengang så jeg sov nede i stalden ved hende i 3 uger. Mit æsel købte jeg fordi han er så nuttet og fræk smiley

• #12   9. feb 2013 Jeg valgte min pony, Kivi for godt og vel 3 år siden. Grunden til det blev hende, var faktisk ren og skær kemi. Hun var ikke særlig dygtig ridningsmæssigt, hun kunne skridt, trav og galop i en 20 meters volte. Det var det. Jeg ville rigtig gerne have en pony jeg kunne springe på, så det skulle jeg da selvfølgelig også prøve på Kivi inden jeg tog beslutningen, men hun ville simpelthen bare ikke over det skide spring. Ikke med mig som var lidt uerfaren dengang eller med en erfaren rytter. Men da jeg var på tur og i stalden blev jeg solgt. Så tålmodig, rolig og livserfaren (hvis man kan kalde det det - hun var vant til alt: motorcykler, traktorer osv) pony, som var ligesom hun skulle være, selvom hun ikke var dygtig ridningsmæssigt.
    Jeg har ikke fortrudt mit valg en eneste gang. Vi har udviklet os så meget begge to. Dog har vi ikke startet stævner endnu, men man behøver ikke vide man har succes ved at vinde et stævne.

• #13   9. feb 2013 Valgte min fordi jeg havde ondt af hende.. Hun var en lille forskræmt hest der havde brug for kærlighed. Kunne enlig ikke lide hende, men tog hende. Hun var noget forskræmt, så på 8 mdr gik jeg fra at have denne unghest på 3 år, der var øresky, ikke kunne lide mennekse, trykket sig i boksen når hun så grimen, kunne ikke klare bevægelser, man kunne ikke ride hende, ingen i stalden ville trække med hende fordi hun var syg i hovedet .. Det er nu vendt til at jeg kan ride hende uden sadel og hun kan styres med grime, ride dressur hvor hun går stabilt til biddet, rides i alle gangarter, ride på tur hvor hun kan styres i alle gangarter, hun er staldens roligeste hest, kan røres i hovedet og øre ...
    DOG hader hun stadig fremmede mennesker og de må stadig ikke komme hende nær, så hun har stadig mén af at jeg er den 5-6 ejer af hende inden for ½ år

Så jeg har fundet min drømmehest - Fortryder ikke mit valg smiley

• #14   9. feb 2013 tja jeg ved det faktisk ikke.. for vi søgte IKKE hest før til vinteren(som var her til december sidste år) og den skulle være rideklar, IKKE hvid og IKKE hoppe.

Vi ender op med en 3 uger efter vi siger alt dette og køber en hvid hoppe som ikke er rideklar... Jajajadadada smiley

• #15   9. feb 2013 men hun er min drømmehest pr. i dag.. selvom jeg stadig hader hopper... og hun giver mig mange mange mange grå hår til tider og det kommer til at gå ud over hende... men det er igang med at læres at styres, hvilket er blevet SÅ meget bedre...

• #16   10. feb 2013 Jeg valgte min hest (som på det tidspunkt ik var min) fordi hun var en problem hest.
    Ingen ville røre hende, fordi hun var vild, uopdragn og hys.
    Inden jeg fik hende, var det ik alle mennesker hun ku li.
    Så et eller andet sted, valgte hun osse mig.
    Da jeg 9 år senere, fik hende tilbudt, ku jeg ik sige nej.
    Fik hende rå, anede ik om hun overhovedet ku rides til.
    Men helt fra hendes unge dage, havde jeg en drøm om at starte stævne på hende.
    Så det var min mission.
    Og det lykkeds

Jeg valgte hende, fordi hun var skør og hun valgte mig, fordi vi ligner hinanden:)

• #17   10. feb 2013 Skulle have haft en rideklar hest, men endte med en utilredet og rå hest, som var mindre end de mål jeg havde sat mig for smiley
    skulle se på to heste, en pinto og en mørkebrun - begge hopper, rå, utilredet og under de mål jeg ville have. Pintoen var den fortrukne på billederne, lagde ikke rigtigt mærke til den brune, men det var den brune (min hest) der fangede mit blik, og hun blev min to uger efter smiley
    hun er drømmehesten, hold nu op hvor jeg elsker den dumme krikke smiley

• #18   10. feb 2013 Han fortjente en chance til..

• #19   10. feb 2013 Jeg er lidt tvunget til at have mine..,

• #20   10. feb 2013 Jeg havde lige fået aflivet min pony, så jeg fik lov at få en ny så jeg ikke gik i flere år og tænkte på hende, så jeg var nede og kigge på en fuld tilredet araber hoppe med en smuk shetter hingst ved siden af til 6.000 e var virkelig smukke, men jeg valgte at sige at jeg ville tænke.... Så finder jeg en vildt billig traver vallak til 6.000 og han stodkun 15 km her fra, det var jo perfekt smiley
    vi tog ud og så ham, og da han gik på marken, smeltede min hjerte simpelthen, de store brune øjne med hvid om, så nuttet! Ejer trak ham ind og det begyndte at styrte ned så jeg fik ham ikke prøvet (-.-") men ejer sagde at der kom nogle senere den dag og de var meget meget Intra så vi måtte se hvem der fik ham... Vi kørte hjem af og på vejen snakkede vi om at vi nok blev nød til at hente ham idag, så de andre ikke fik ham (for både mig og min mor var faldt for ham) og vi får ham så hentet lidt senere smiley
    Men mest grunden Til at beg valgte ham var sgu nok at jeg manglede en ridehest og en bedste ven, DSV så har det udviklet sig til at han er ingen af delene for mig smiley

• #21   10. feb 2013 Min søster og jeg var ude at se på Ditte og hun opførte sig rigtigt godt også fik vi hende på prøve i en uge og vi henvendte os jo ik til ejeren den sidste dag ( som vi sku hvis vi ik ville have hende ) og så var hun jo vores:-) og nu har jeg ik fortrudt noget som helst for hun er bare den dejligste pony ever:-) i love Ditte<3

• #22   10. feb 2013 Lidt et tilfælde.
    Havde en hest i ridning, som jeg bød en del penge for, men ejer ville ikke modtage mit bud. Hesten gik så hjem og lånte herefter en hoppe (min nuværende hest), af min venindes far.
    Fik et rigtig godt tilbud, som jeg ikke kunne sige nej til og nu ejer jeg så hoppen.
    Katagina, 11 års DV/fuldblod efter Kanudos/Royal Z II.
    Fantastisk hest, som jeg er MEGET glad for, at jeg fik fremfor den anden jeg bød på!

• #23   10. feb 2013 Jeg fik lov til at få en pony til min 10 års fødselsdag. Så jeg gik amok i at kigge på 3'er pony! Jeg fandt så Bailey og fik af vide at jeg skulle finde 2 mere inden vi kørte til Sjælland for at prøve ham(bor i Jylland) jeg har fødselsdag i vinterferien så da jeg kom i skole igen spurgte min lærer mig hvad den bedste gave havde været. Jeg sagde så at det var at jeg havde fået Bailey selvom vi på det tidspunkt ikke engang havde været over for at prøve ham:) da jeg så ham i stalden vidste jeg bare at vi behøvede ikke at prøve nogen anden hest. Det endte så også med at han var den eneste vi prøvede. Jeg prøvede ham 2 gange før vi kom 3. gang og hentede ham:)

Vi købte Mira uden vi overhovedet kendte hendes navn.
    Vi købte bare "hesten fra Norge" vi tog op og hentede hende men jeg hadede hende! Hun var forfærdelig at ride! Efter 1 uge i Danmark elskede jeg hende i en periode mere end jeg elskede Bailey(det gik hurtigt over)

Suzie fik jeg fordi jeg er blevet for stor til mine 3'er ponyer. Jeg kunne ikke stoppe med at storsmile fra det øjeblik jeg satte mig op på hende. Jeg sprang en oxer på 80 cm i trav. Jeg prøvede ikke engang at springe i galop før vi købte hende:)
    Heldigvis gik det godt! Hun har været lidt af en udfordring da min træner havde været oppe og ride lidt dressur på hende i sidste uge sagde han at hun var stærkere end nogle af de heste han red! Men det går fint nu:)

• #24   10. feb 2013 Jeg valgte ikke Plet - hun valgte mig.

Jeg afskyede hende i starten, hun var træls og gad ikke arbejde med hende. Håbede lidt på at ejeren ville sælge hende hurtigt, men sådan blev det ikke. Jo mere vi arbejdede sammen, jo mere glad blev jeg for hende og omvendt. Nu kan jeg ikke forestille mig en hverdag uden hende..

Kommentér på:
Hvorfor valgte i jeres hest?

Annonce