Hvorfor valgte i jeres hest? {{forumTopicSubject}}
Ja, sidder som sagt og keder mig ret meget, og så kunne det være sjovt at høre nogle begrundelser for hvorfor i valgte jeres hest/pony/part og jeres udvikling sammen.
Jeg valgte min hest(Mr. Fahrenheit) fordi han havde en perfekt højde til mig og så kunne jeg bare mærke kemien mellem os, fra første gang jeg så ham.
Jeg havde ingengang behøvet at prøve ham, for jeg kunne bare mærke at det skulle være ham!
Og heldigvis blev det også ham.
Har nu haft ham i lidt over 10 måneder og er gået fra at ride med trerings bid i dressur og springe baner på 50 cm, til at kunne ride LC2 og gå fuldstændig stabilt til biddet og springe 90 - 120 cm i bane uden problemer!
Hvad med jer?
aug 2010
Følger: 66 Følgere: 89 Heste: 2 Emner: 52 Svar: 533
jun 2009
Følger: 46 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 7 Svar: 93
Min første pony valgte jeg ikke, det gjorde min far og papmor (:
Min anden pony valgte jeg ret hurtigt fordi jeg kunne mærke at hun var dygtig og at hun havde et godt sind (:
Det var godt nok nogle lidt kedelige grunde, men jeg keder mig, såeh.. (;
jul 2010
Følger: 39 Følgere: 37 Heste: 3 Emner: 7 Svar: 248
Der var ikke noget specielt glimt i øjet eller noget. Han gav mig bare håb og mod på en eller anden måde.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 312 Svar: 2.019
Den første gang jeg red hende var jeg så sikker på at jeg aldrig skulle sidde på den hest igen, hun gik for hurtigt, var meget stor og alt for frisk. Min far blev ved med at presse mig til at prøve igen. Han var lige så meget oppe at køre over det med at hun gået gået DM som jeg er i dag. Han kunne vel se det kunne blive til noget godt allerde den gang. Dagen efter tog jeg dog ud og red hende efter ejeren havde redet og ville ikke ned igen.
Jeg fik at vide jeg kunne få undervisning af ejerens veninde og dagen efter havde jeg part. Lige har aldrig fortrut at jeg fik part.
Da jeg startede på hende løb hun meget hurtigt. Nu venter hun, for det meste, tolmodigt på mine signaler. Det er super lækkert
okt 2008
Følger: 382 Følgere: 385 Heste: 6 Emner: 122 Svar: 649
Min første pony fik jeg forærende af min farmor og farfar og det var bare kærlighed ved første blik, selvom hun var haflinger, så elskede / elsker jeg hende! Hvad jeg ikke har oplevet med den hest!
Den hest jeg låner, valgte jeg selvfølgelig, men det var også bare kærlighed ved første blik!
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 11 Emner: 12 Svar: 1.585
Det var bare kemien som passede...øjnene som udsendte lige netop det rette... Det sagte bare "klik" og var kærlighed ved første blik.
aug 2011
Følger: 42 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 5 Svar: 164
mar 2011
Følger: 25 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 71 Svar: 213
jan 2009
Følger: 78 Følgere: 75 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 33
Jeg har ikke fortrudt mit valg en eneste gang. Vi har udviklet os så meget begge to. Dog har vi ikke startet stævner endnu, men man behøver ikke vide man har succes ved at vinde et stævne.
mar 2008
Følger: 119 Følgere: 97 Heste: 5 Emner: 161 Svar: 1.534
DOG hader hun stadig fremmede mennesker og de må stadig ikke komme hende nær, så hun har stadig mén af at jeg er den 5-6 ejer af hende inden for ½ år
Så jeg har fundet min drømmehest - Fortryder ikke mit valg
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
Vi ender op med en 3 uger efter vi siger alt dette og køber en hvid hoppe som ikke er rideklar... Jajajadadada
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Ingen ville røre hende, fordi hun var vild, uopdragn og hys.
Inden jeg fik hende, var det ik alle mennesker hun ku li.
Så et eller andet sted, valgte hun osse mig.
Da jeg 9 år senere, fik hende tilbudt, ku jeg ik sige nej.
Fik hende rå, anede ik om hun overhovedet ku rides til.
Men helt fra hendes unge dage, havde jeg en drøm om at starte stævne på hende.
Så det var min mission.
Og det lykkeds
Jeg valgte hende, fordi hun var skør og hun valgte mig, fordi vi ligner hinanden:)
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.374
skulle se på to heste, en pinto og en mørkebrun - begge hopper, rå, utilredet og under de mål jeg ville have. Pintoen var den fortrukne på billederne, lagde ikke rigtigt mærke til den brune, men det var den brune (min hest) der fangede mit blik, og hun blev min to uger efter
hun er drømmehesten, hold nu op hvor jeg elsker den dumme krikke
nov 2010
Følger: 175 Følgere: 179 Heste: 5 Emner: 263 Svar: 991
nov 2011
Følger: 161 Følgere: 125 Heste: 8 Emner: 89 Svar: 2.262
nov 2008
Følger: 140 Følgere: 124 Heste: 5 Emner: 193 Svar: 3.284
vi tog ud og så ham, og da han gik på marken, smeltede min hjerte simpelthen, de store brune øjne med hvid om, så nuttet! Ejer trak ham ind og det begyndte at styrte ned så jeg fik ham ikke prøvet (-.-") men ejer sagde at der kom nogle senere den dag og de var meget meget Intra så vi måtte se hvem der fik ham... Vi kørte hjem af og på vejen snakkede vi om at vi nok blev nød til at hente ham idag, så de andre ikke fik ham (for både mig og min mor var faldt for ham) og vi får ham så hentet lidt senere
Men mest grunden Til at beg valgte ham var sgu nok at jeg manglede en ridehest og en bedste ven, DSV så har det udviklet sig til at han er ingen af delene for mig
jan 2013
Følger: 3 Følgere: 9 Heste: 1 Svar: 299
feb 2012
Følger: 63 Følgere: 66 Heste: 13 Emner: 92 Svar: 784
Havde en hest i ridning, som jeg bød en del penge for, men ejer ville ikke modtage mit bud. Hesten gik så hjem og lånte herefter en hoppe (min nuværende hest), af min venindes far.
Fik et rigtig godt tilbud, som jeg ikke kunne sige nej til og nu ejer jeg så hoppen.
Katagina, 11 års DV/fuldblod efter Kanudos/Royal Z II.
Fantastisk hest, som jeg er MEGET glad for, at jeg fik fremfor den anden jeg bød på!
jan 2011
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 8 Svar: 127
Vi købte Mira uden vi overhovedet kendte hendes navn.
Vi købte bare "hesten fra Norge" vi tog op og hentede hende men jeg hadede hende! Hun var forfærdelig at ride! Efter 1 uge i Danmark elskede jeg hende i en periode mere end jeg elskede Bailey(det gik hurtigt over)
Suzie fik jeg fordi jeg er blevet for stor til mine 3'er ponyer. Jeg kunne ikke stoppe med at storsmile fra det øjeblik jeg satte mig op på hende. Jeg sprang en oxer på 80 cm i trav. Jeg prøvede ikke engang at springe i galop før vi købte hende:)
Heldigvis gik det godt! Hun har været lidt af en udfordring da min træner havde været oppe og ride lidt dressur på hende i sidste uge sagde han at hun var stærkere end nogle af de heste han red! Men det går fint nu:)
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.489
Jeg afskyede hende i starten, hun var træls og gad ikke arbejde med hende. Håbede lidt på at ejeren ville sælge hende hurtigt, men sådan blev det ikke. Jo mere vi arbejdede sammen, jo mere glad blev jeg for hende og omvendt. Nu kan jeg ikke forestille mig en hverdag uden hende..
Hvorfor valgte i jeres hest?