Hvorfor valgte I jeres hest? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen og glædelig lørdag aften
Jeg sad lige og talte med en om heste og kom til at tænke på hvorfor jeg egentligt valgte min hest. Jeg ønskede mig en pinto grundet en barndoms drøm og var ude og kigge på hvert fald 15 af slagsen.
Mange af disse heste var skønne, men da jeg kom hjem efter at have besøgt en opdrætter kunne jeg bare ikke få én af disse heste ud af hovedet.. den blev ved med at danse rundt i mit hoved selvom det faktisk ikke var den mest talentfulde af de heste jeg så på.
Følte mig som en nyforelsket teenager der bare ikke kunne få en bestemt dreng ud af hovedet *G*
Men alt andet lige så blev det jo selvfølgelig den hest jeg købtre
Hvorfor købte I jeres netop hest? pga kemi, talent eller andet?
mar 2007
Følger: 103 Følgere: 101 Heste: 5 Emner: 146 Svar: 1.377
hun var en jeg så en fremtid med
mar 2008
Følger: 75 Følgere: 79 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.479
Nu ved jeg godt Jack og Bob er egen avl, men dem ville jeg også have valgt. Bob har det lille plaghoved der, de hjælpeløse øjne, korte ben, og.. Virkelig fascinerende hest, ligesom Jack. Jack har siden han blev født været MIN hest. Vi passer så godt sammen på mange måder, og alligevel vildt forskellige.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Nu er Maja ikke min...
Men valgte hende som part fordi: ja, lolz komisk men - der var ikke andre heste i miles omkreds der søgte part, so what det hell jeg søgte noget andet end rideskoleheste.
Jaja, jeg kunne ikke kende forskel på hende og de to andre fjordheste i starten med mindre de havde grime på, har næsten fået den forkerte hest med ind i stalden og kunne egentligt ikke li fjordheste, de skulle da bare smutte tilbage til norge!
Men altså, man kan ikke undgå at falde for det gamle skavt !
sep 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 50 Svar: 491
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.676
Første gangs hesten. Så den skulle være stille og rolig. OG en god lære hest. Alt dette fandt vi i en !!! Det var bare en bonus, at han er smuk og er nu blevet det bedste jeg ved.
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
Der stod hun - i spieltov og kiggede på mig med helt tomme øjne . Jeg var simpelthen solgt . Der var faktsk ingen grund til at vælge Flicka - hun havde gået i to år på en mark og lavet ingenting, hun havde ikke stamtavle og hun var særdeles uopdragen , og man kunne ikke engang trække med hende .
Der var vel mavefornemmelsen der sagde, at det var hestEN .
Ville ikke have araber, den skulle helst ikke være brun, og ville ikke have en hest over 10 år .
Flicka er araberblanding, hun er brun og hun var 11 da vi købte hende XD
feb 2009
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 1.893
'altså bad hvergang om a bli sat i longe da jeg var ude og se på heste da en hest om omkring 180 løb med mig oO hm men yea^^
jun 2007
Følger: 152 Følgere: 146 Heste: 3 Emner: 1.085 Svar: 3.795
Jeg valgte ham fordi nu havde jeg redden ham 7 gange på voksen hold ( eneste under 30 år :s - 13 år der ). Jeg blev hele tiden ved med og ride på ham fordi ejeren syntes det ? Så gik ejeren ned af stres. Og jeg stod stadig og manglede en hest. Så bed jeg mig i læben og tænkte :
Kan godt være det ikke er din drøm, men det blir din bedste ven.
Så nu Borkur min :}<3 Og freyr :]
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 158 Heste: 6 Emner: 32 Svar: 145
Og hun blir ved mig til hendes sidste dag..
aug 2006
Følger: 158 Følgere: 153 Heste: 3 Emner: 18 Svar: 692
Og Bøf så jeg første gang da han var 14 dage gammel (jeg var 12 år), og der sagde jeg til min mor at det søde føl ville jeg have! Årerne gik, og jeg blev mere og mere forelsket i ham, og det endte med at jeg fik ham juleaften 2007!
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
Ville dog have en der var rideklar.. helst ryttervant, men dog ikke redet for meget.. så kiggede efter 4-5 års.. havde egentligt bestemt mig for en ifolet 3½ års.. men ombestemte mig da jeg ikke havde den rette følelse, syntes den var lige klejn nok da jeg tænkte over det og fandt ud af at moderen var ekstremt dårligt kåret..
Tog så ud til en avler.. skulle egentligt se på en utilrende 5 års med føl ved siden.. men den var slet ikke mig..
På folden kom en anden fjordhest direkte hen til mig, stak mulen op til mit ansigt og gav mig et mega kys.. den måtte jeg bare eje.. selv om hun kun var 2 år nu er hun 3½ år og min soulmate
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.642
jan 2004
Følger: 32 Følgere: 36 Heste: 5 Emner: 255 Svar: 2.507
aug 2004
Følger: 106 Følgere: 114 Heste: 7 Emner: 250 Svar: 4.332
jeg endte med impulz, en brun vallak, der var 3 år og knap sadelvant. ganske enkelt fordi han er min drømmehest og alt hvad jeg nogensinde kunne ønske mig :')
jul 2007
Følger: 64 Følgere: 123 Heste: 6 Emner: 315 Svar: 2.342
Havde egentlig sagt ja til en dejlig oldenborg-hoppe, men kunne ikke finde opstaldningssted til hende, da jeg (åbenbart) ikke måtte opstalde hende dér hvor jeg ville, men dér hvor "tidligere" ejer ville. Så stod jeg jo uden opstaldningsted til min hest og det gad jeg faktisk ikke. Og slet ikke at "tidligere ejer" skulle bestemme så meget over dét hele. Så valgte at takke nej. Hun var egentlig også en tand for dyr til mig, som selv stod for pengene.
Derefter fandt jeg min skønne William. På en mark i Jylland ved Gesten. Super fræk så han ud og jeg valgte så at kører over og se ham med min kæreste - to dage efter hentede vi ham (vi kommer fra Lolland, så det var en lang tur, fordi at vi kun måtte sejle med traileren uden hest, så vi skulle over Sjælland hjem). Havde slet ikke tænkt på, hvilket arbejde der lå i en unghest, der kom direkte fra en mark og havde været minimalt i hænder. Men idag fortryder jeg bestemt ikke min handlinger. Er super glad for ham og meget stolt af ham..
sep 2007
Følger: 59 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 289 Svar: 3.656
maj 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Heste: 3 Emner: 93 Svar: 995
jul 2005
Følger: 58 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 41 Svar: 743
da hun blev vist frem, syntes jeg egentlig hun var for hys til mig, men der var simpelthen ikke noget at gøre, da jeg først havde siddet på hende(:
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 112 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 402
Jeg måtte får hest
mine forældre og jeg tog hele vejen til jylland (i noget der hed Års)
og der stod der hun på sin fold . Ingen muskler ,vejet 100 kg for meget og var heller ikke kørt eller redet særlig tit men det var kærlighed ved første blik<3
hun kom gående over til mig ,og snuste til min hånd , og hun blev i nærheden af mig.vi blev enige om at det skulle være hende .
når der sker uventede ting løber hun ikke bare af HT ,hun bliver hos mig ,
hun er en meget stabil hest og det er den tybe hest jeg har det bedst med da jeg til tider kan blive nervøs.Hun vil gå igennem ild og vand for min skyld
mar 2009
Følger: 24 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 155 Svar: 1.309
Jeg forhørte mig rundt, lånte penge af en veninde og tog over for at se ham.. Han havde den perfekte udstråling, var bare rigtig sød og rolig...
Jeg faldt pladask for hesten og han skulle bare være min.. sgade med det samme at jeg gerne ville købe ham.. men ejeren bad mig om at tænke over det til dagen efter.. Dagen efter kontaktede jeg hende og sagde at hvis hun gerne ville sælge ham til mig, så ville jeg meget gerne købe ham...
Har ikke fortrudt på noget tidspunkt.. Han passer pekfekt til mig...
Hvorfor valgte I jeres hest?