{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Hvorfor valgte du din hest? :-) {{forumTopicSubject}}

Hej!
Sad lige og tænkte på, hvad det egenlig er, der gør, at man vælger lige præcis den hest/heste man har eller har haft. Er det personligheden, mulighederne eller den lille krølle det ene hår i halen den har smiley

Jeg valgte Tanik, fordi.. Det ved jeg faktisk ikke smiley
- Og det gør jeg stadig ikke? ... Men jeg elsker hende squ alligevel smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor valgte du din hest? :-)
  • #1   27. feb 2012 min hest cæsar valgte mig han har været vild hest hvergang en ny ejer har købt/lejet ham men hver gang han kom her har der intet hvert så nu fik jeg ham da han ik kan med andre heste og for andre er en vild hest

jessie købt jeg fuld af unghestevorter halv delen af hovedet var faktisk en stor vorte men hendes gang og øjne sagde bare til mig hun skulle med hjem

• #2   27. feb 2012 det kan jeg ikke svarer på endnu ^^
    men med sir (part) var det kærlighed ved første ridetur ^^

• #5   27. feb 2012 Valgte bulter fordi at han bare er den smukkeste lille hingstebasse jeg nogle sinde har set. Han var et absolut Must-have.

• #6   27. feb 2012 Jeg valgte min Sifka fordi jeg øjeblikkeligt "connectede" med hende, altså faldt pladask for hendes udtryk og harvde for første øjekast en god kemi med hende. Hun havde sommereksem og købte hende ikke af den grund. Men der gik et halvt år og jeg tænkte stadig på hende, så 6 måneder efter jeg så hende, købte jeg hende. Jeg har ikke fortrudt det et eneste sekund smiley

• #7   27. feb 2012 alle mine heste er valgt af ren mavefornemmelse smiley har kigget på heste mange gange, men hvis jeg ikke kan mærke det er rigtigt indvendigt så skal jeg ikk ha nogen hest.. smiler...

• #8   27. feb 2012 Min kommene hest valgte jeg for de han er en ældre herre på snart 22 år og skulde slagtes smiley Så man kan godt sige jeg reddet hans liv smiley

• #10   27. feb 2012 Jeg skulle egentlig bare tilride Sorte og så sælge ham for avleren. Men han viste sig at være noget særligt, og have det bedste sind! Sådan en smuk perle kunne jeg simpelthen ikke give slip på igen! smiley Så jeg valgte at købe ham pga. hans unikke personlighed og temperament. smiley smiley

• #12   27. feb 2012 Da jeg for første gang så Gaya var hun tynd og så ussel ud.. Så tænkte jeg nej den hest skal jeg bare ikke have..
    Da jeg kom tættere på hende, så jeg ind i hendes øjne og der ramte hun mig inden i.. Og er nu taknemlig hver dag over at jeg købte hende og vil gøre alt for hende nu.. Hun er mit et og alt. Soulmate. smiley

• #13   27. feb 2012 Min part Milano valgte jeg fordi jeg var for stor til den pony jeg red, så jeg begyndte på ham. Med tiden er det mig der har kunnet sætte ham på plads, han har i mange år smidt folk af fordi han bliver glad, men hvergang jeg sidder på ryggen af ham og er sååå sød, og han har aldrig forsøgt at bukke eller smide mig af. han har nu givet mig mange gode oplevelser, han har lært mig meget, og jeg har også lært ham en del. selvom man siger 'man kan ikke lære en gammel ?hund? nye tricks' osv. smiley hæhæ
    men jeg vil ikke sige at det var kærlighed ved første blik, fra min side af, men med tiden er det blevet fantastisk, og jeg har sethvor flot en hest han er ;D

• #14   27. feb 2012 hun var en udfordring, og noget helt for sig selv.

• #15   27. feb 2012 Jeg var lille og dum haha! Meget typisk førstegangskøber.
    Jeg havde været ude og se på en hest før Magic og den brød jeg mig overhovedet ikke om. Så kom jeg op på Magic og han var meget længere i uddannelsen end den anden - og det blev jeg forblændet af.

Jeg kunne sikkert have fundet en hest der er mere relevant for mig og mine drømme, men nu har jeg ham og gud ske lov for det - Magic's hovede er der ingen anden hest der kan overgå :o)

• #16   27. feb 2012 Aner det ikke, hun var alt det jeg ikke ville have.

En mørk hest, der ikke kunne rides alene, stejlede, var utilregnelig, umulig at lave noget med osv. - alt hvad jeg ikke ville have.

Alligevel valgte jeg hende (har fortrudt det mange(!!) gange), og nu kan jeg ikke forestille mig et liv uden hende. smiley og ja - nu er hun næsten den hest jeg har drømt om (udover farven).

• #17   27. feb 2012 Leder efter hest pt. Og kigger efter:
    Mulighederne for dressur
    Et glimt i øjet - elsker frække heste, som kan styres.
    Og så en plag jeg selv kan ride til smiley

• #18   27. feb 2012 Jeg valgte nok Anna i en desperat handling for at få hest, men allerede inden jeg steg ud af bilen for, at se hende første gang kunne jeg bare mærke kemien der ville være. Hun er inden for det sidste halve år blevet det bedste i mit liv (sammen med kæresten ;-))Anna havde en udstråling og et noget der sagde ''tag mig med hjem'' Hun havde det dejligt, hvor hun kom fra og var kun til salg fordi tidligere ejer ikke kunne ride grundet brækket ryg. Men i dag er hun den bedste pony for mig!

• #19   27. feb 2012 Skulle bare have ham sommeren over, ride ham til og så tilbage til hestehandleren igen.. en win win for begge.. meen:o) Kunne jo slet ikke undvære ham:o)

• #20   27. feb 2012 Det er faktisk underligt, for de andre heste jeg har været ude og kigge på, de har (de fleste af dem) været utrolig nemme at få til at gå. Men Romeo havde stået stille i en periode og var en tvær banan, og jeg havde slet ikke den der kæmpe følelse i maven første gang jeg så ham, men efter jeg havde været nede og prøve ham to gange, ville jeg spørge ejeren om jeg måtte få ham på prøve i en uge eller to for at være 100% sikker på at vi passede sammen ( det skal siges det var min første hest, så jeg var jo utrolig spændt). Men da jeg havde sendt den besked, kunne jeg slet ikke vente længere.....jeg ville bare ha' ham. Jeg fik så en besked tilbage om at de helst ikke ville ha' han skulle på prøve hos nogle. Og da jeg fik den besked, kunne jeg bare mærke den største fornemmelse i min mave, det skulle bare være ham! Og jeg var slet ikke i tvivl :-).

• #21   27. feb 2012 personligheden! smiley
    -og kunne ikke stå for ham, da jeg prøvede ham var han bare så skøn, men han viste sig at være noget af en mundfuld! men den del er vi næsten ovre, han skal dog sættes på plads engangimellem og er meget stædig! smiley men det er en del af hans personlighed! og jeg elsker det!

• #22   27. feb 2012 Jeg fandt Ydun på gul og gratis. hvis ikke hun blev solgt skulle hun aflives. pga hun har en gammel foldskade, som på ingen måde genere hende. og nu skal jeg så igang med hendes træning og ridning. men hun er uden tvivl en fantastisk hest med fantastisk sind.

(skal nok snart få hende oprettet)

• #23   27. feb 2012 men da jeg var nede og prøve ham, kunne jeg næsten ikke forstille mig andet end at ride rundt på ham til stævner og derhjemme, og sådan havde det ikke været med de andre heste smiley

• #24   27. feb 2012 Århw, nogle søde historier smiley

• #25   27. feb 2012 Fordi hun er ganske og aldeles unik. Og ligeså meget en kælling og uopdragen hun kan virke for omverdenen, ligeså fantastisk og hengiven kan hun være for mig.

• #26   27. feb 2012 Fodi hun simpelthen så såååååhhhh...... sød ud når hun tikkede efter gullerødder og fordi at hun var rolig og ikke hidsig og så smuk ud;)

• #27   27. feb 2012 Tjah, se. Det er jo en rigtig solskinshistorie!

Jeg var en sølle rideskolepige, der skulle prøve rideskolens nye fjordhest.. Jeg tænkte; "åh, nej ikke flere fjordheste!"
    Men da jeg så Ally første gang tabte jeg simpelthen underkæben. Hun er den smukkeste fjordhest jeg nogen sinde havde/har mødt! Man kunne forsvinde helt ind i de dybe mørkebrune øjne og hendes pandelok faldt ned over øjnene og gav hende det sødeste udtryk!
    Da jeg så kom op på ryggen af hende, var det fuldstændigt ligesom at flyve. Hendes trav fik det til at køre rundt i hovedt og maven på mig. Jeg var helt høj da jeg kom ned fra hende og jeg husker tydeligt hvad jeg sagde til min ridelærer; "Hvis jeg nogensinde i mit liv må købe en hest, skal den være præcis som Ally!"
    Men på det tidspunkt var det at få en hest, en fuldstændig uopnåelig drøm.

Ally var "begynder"hest på dette tidspunkt og alle kapedes om at ride hende, så jeg gav hurtigt op, og begyndte at ride en af de andre ponyer i stedet, som jeg jo så også blev utroligt glad for.. Jeg turde simpelthen ikke ride Ally, fordi jeg var bange for at skulle forelske mig mere i hende, og blive mere trist over at hun sjældent var ledig. Desuden var hun min bedste venindes yndlingshest, og man kunne ikke rigtigt have den samme yndlinghest som sin veninde.
    Jaja, jeg ved godt det er latterligt, men jeg var hvad? 13 år? xD

Men da jeg så nåede mit mål og fik lov at købe hest, ville jeg jo købe den anden pony jeg red, og det var jeg helt sikker på. Og jeg tror nu nok heller ikke det var en dum beslutning, hvis ikke hun havde stået med forfangenhed i alle 4 ben et par dage før jeg skulle have hentet hende..

Da faldt tankerne tilbage på Ally.. På hvordan jeg havde følt da jeg så hende første gang, og jeg vidste bare i min mave at det skulle være mig og hende.

Vi har lige haft 1,5 års dag, og jeg har aldrig fortrudt at jeg købte hende. Hun er mit et og alt, og min soulmate. Jeg kan slet ikke beskrive hvad hun betyder for mig smiley

• #28   27. feb 2012 Sødt smiley

• #29   27. feb 2012 Min kunne intet, da vi købte ham Jeg valgte ham pga. personligheden;-)

• #30   27. feb 2012 McAdoo lød som hesten jeg søgte, da jeg var ude og prøve ham faldt jeg for ham, og kunne bare mærke at det skulle være ham smiley

• #31   27. feb 2012 jeg valgt min (diablo) fordi at jeg følte mig tryg på ham og at han bare er så sød! hihi smiley
    havde prøvet et par heste men da jeg bare så diablo tænkte jeg: Det skal bare være ham!
    smiley

• #32   27. feb 2012 Jeg valgte Tiarco fordi min mor solgte ham til mig, og kunne ikke bære hun ville sælge ham! smiley

Jeg valgte min daværende hoppe pga. hendes søde gemyt og havde altid ønsket mig en hvid hoppe.

• #33   27. feb 2012 Fordi jeg havde så mange problemer med at ride ham da jeg prøvede ham smiley han var en udfordring, med et kæmpe stort hjerte - en rigtig fighter

• #35   27. feb 2012 Jeg havde fulgt min hests salgsannonce lææææænge på nettet, men jeg skulle ikke have hest. Og slet ikke en unghest. Eller en araber. Eller en hingst...og han var selvfølgelig alle 3 dele.
    Men alligevel var der noget, og en weekend besluttede jeg mig til at tage rundt og se nogle forskellige heste, så jeg kunne se hvad der var på markedet (farligt at gøre når man nu ikke skal have hest ;->).

Jeg havde aftalt tid med 4-5 forskellige om at prøve deres hest, og han var den første.
    Jeg følte mig helt tryg på ham, og da hans bror (som også var hingst) gik igennem hegnet og stormede frem og tilbage foran hoppernes fold, stod min hest bare og gloede underligt på brormand der skabte sig.

Bagefter var jeg helt sikker på at det skulle være ham pga. hans nysgerrige, rolige sind, og ringede straks til de andre og aflyste.
    Har haft ham i snart 1,5 år, og glæder mig til de næste mange år smiley

Rigtig søde, livsbekræftende historier i andre fortæller, dejligt så mange har fundet deres drømmehest smiley

• #36   28. feb 2012 Lupa har jeg selv avlet han minder ret meget om mig selv, nok derfor jeg til tider syntes det er lidt irriterende at træne ham, men vi hygger os og han er bare min lille knægt

Fenja fik jeg da hun skulle have været slagtet, aldrig har jeg mødt en hest som hende, en hoppe med stort H og det krævede sit at nå helt ind til hende, ville ønske vi kunne have haft flere år sammen med da hun havde dårlige ben valgte jeg at sige farvel til hende i dag smiley aldrig har jeg mødt en hest med så skønt et temperament

• #38   28. feb 2012 Hans personlighed! Han var noget for sig selv <33

• #39   28. feb 2012 Man kan vidst roligt sige Cleo galloperede ind i mit hjerte.. Hans personlighed var det jeg faldte for.. Dyrlægen sagde indda hun ikke havde mødt en hest før med så meget personlighed som ham..

Troja var det nok mere for at hjælpe for hendes ejer brugte ikke tid på hende.. Hun er en meget sensitiv hoppe..

Cassie hun er godheden selv.. Ligeså stor hun er ligeså sød er hun, men desværre kan man mærke på hende hun har været igennem..

De 2 ponyer jeg har.... Ja dem kan man bare ikke andet ind at elske.. Blue var lidt som hund faktisk og så når han kigger på en med sine blå øjne så kan man ikke andet ind at smelte..:)

• #40   1. mar 2012 Det føltes bare rigtigt i min mave og den følelse har været der siden. har lært at lytte til den, også hvis hun er syg.. Stoler på hvad det er jeg selv føler!

• #41   1. mar 2012 pino valgte jeg da jeg en dag kørte rundt i hele dk for at kigge på heste.. pino stod i skanderborg, og var ikke tilredet, hvilket jeg egentlig søgte, men nu tog jeg alligevel hen og så ham... og jeg kan stadig huske første gang mine øjne faldt på ham... jeg var solgt fra samme øjeblik...jeg kan stadig huske alt ved de første øjeblikke, hvad der duftede af, temp i luften og alle de følelser som gik gennem mig. vidste fra det øjeblik han skulle med mig hjem... købte ham med det samme... <3<3 han er min soulmate... kunne aldrig finde en som ham igen li meget hvad... han er unik<3

Kommentér på:
Hvorfor valgte du din hest? :-)

Annonce