Min hest render ud! {{forumTopicSubject}}
Desperarte råd søges til at hest bliver inden for folden.
vi har bøvlet meget med at whiskey render ud fra folden og havde endelig fået ham til at blive inde ved at sætte ekstra hegn op og mere stød i og dit og dat. og idag da jeg kommer står han inde og en halv time senere står han ude. jeg kan ikke se hvor kan kommer ud henne. og han springer ikke over for der er ingen "landnings" mærker. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere. for han har fået et ordenlig rap det helt sikkert. men jeg ved også bare at han gør det igen imorgen. hvad skal jeg gøre.. jeg er så bange for han løber ud til vejen, for det har han gjort før. det heller ikke en mulighed at lade ham gå inde. (eller jo imorgen holder jeg ham inde) men ikke på sigt da det ikke er godt for ham. WHAT TO DO!
(forkert plaseret!)
dec 2006
Følger: 98 Følgere: 89 Heste: 5 Emner: 456 Svar: 3.086
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.059
Hvad med kammerater på folden, er de der?? eller bliver den holdt uden for (måske jagtet??)
Jeg ved det i nogens øjne er ONDT.. (men det er det også hvis den påkøres og skader sig selv og mennesker).. MEN har i prøvet at give den STØD med hegnet???
Hvad er det for noget hegn, og hvo mange tråde er der???
dec 2006
de får frøfræs af god kvali og han står og æder dagen lang, så har han en islænder ven og de er super sammen og så går der to andre. som egentlig holder sig sammen. så der ikke rigtig den der leder type og bliver ikke jagtet af de andre.
vi har sådan en "sikkerheds" bås med hegn så der er en firkant ved ledet der ikke er smattet og der er to gange stram tråd og så er der træhegn med stød ud til indkørslen og ind til skoven bare alm ståltrådshegn også dobbelt. vi har fået ekstra stød i det eller hvad man siger det ihvertfald kraftigere end før.
vi har prøvet at ligge en lang pæl over ledet og den vipper han også bare af.
nu har vi lang indkørsel på stedet så det ikke sådan jeg er mega bange for at han smutter ud til vejen men det kan jo ske. og ikke så ingen mennesker i denne periode i skoven. kunne også sagtens fange ham, (hvilket ikke altid er lige let) jeg tænker bare hvis han ville med mig ind var han jo gået ind i stalden men han står bare og græsser i skovkanten. så ved ikke om det måske er græset han ville have?
dec 2006
jun 2005
Følger: 188 Følgere: 239 Heste: 22 Emner: 178 Svar: 3.801
dec 2006
hvor kan jeg få sådan et kamera der kan holde til det her vejr? og som ikke koster kassen?:)
dec 2008
Følger: 46 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 61 Svar: 345
1 - han springer - det har du tjekket og mener ikke er en mulighed.
2 - han bliver lukket ud af nogle - nok ikke så sansyneligt.
3 - han går under - har han dækken på? så er det nemlig ikke så nemt at mærke strømmen.
Min hest gik engang under hegnet.
jeg lavede en mindre indhegning, satte strøm direkte til den.
og lavede en teletubbie antenne på grimen.
Efter kort tid alene på folden forsøgte han at komme under og vupti, han fik stød.
Det har kun været nødvendigt den ene gang og jeg stod selvfølgelig hele tiden klar til at slukke for strømmen eller fange ham hvis det alligevel skulle lykkes ham at komme ud.
dec 2006
Min hest render ud!