{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hesten ruller sig MEGET
  • #2   30. jan 2013 det er tegn på kolik.

• #3   30. jan 2013 Anette: Og hvad kan grunden til kolik være??

Carina: Okay, smiley Hun ruller sig heller ikke så tit, men hun klør sig også meget på en bom, der står på folden (den du også ser på mit profil billede <--------) smiley det er længe siden jeg har set hende gøre det...

• #5   30. jan 2013 Det er på marken smiley Hun løber også rundt og er som hun plejer at være smiley Men det var bare det med at jeg lige så hende rulle sig og klø sig. Og det har jeg ellers ikke set så tit... Syntes det er rart at vide hvad grundet kunne være til det...

• #7   30. jan 2013 Det er rart at vide smiley

• #8   30. jan 2013 Du er ikke i tvivl hvis din hest har kolik, sidst viktor havde kolik, begyndte han at ville rulle inde på stalden gangen da jeg skulle strigle ham, da han stod uroligt gik jeg ud til strigle bommen, hvor han stadig ville rulle på sten gulv, så fik hurgtigt fat i en dyrelæge.

• #9   30. jan 2013 Okay, stakkels Viktor...

Men hvad var grunden til det, for meget foder???

• #10   30. jan 2013 Min vallak er normalt en MEGET liggende hest. Altså, han ligger ned mere end jeg såen synes jeg har set andre heste gøre (ISÆR i hans vokseperiode, det var helt vildt så meget han lå og gloede!) Og han har også smidt sig på tur blandt andet, uden at det var kolik, hvor jeg stod lidt der "hest, hvorfor efterligninger du hunden?" smiley

Han fik kolik (af stadig ukendte årsager) og rullede egentligt ikke, men lå rigtig meget ned. Men da han sådan havde rejst og lagt sig 5-6 gange på ret kort tid bad jeg min søster tjekke at de havde vand og hø,og give dem lidt mad. De får opblødt mad, og det kunne godt tænkes han bare var formiddagstræt jo.
    Da han får maden tager han en mundfuld og smider sig herefter. Det var ind, hente grime og tov og ellers få revet den stakkels hest på benene i en hvis fart, og så have en pisk (eller pind blev det til her) med til hvis han skulle ligge sig igen. Dyrlægen blev tilkaldt, og han blev helt rask, om end noget tøsefornærmet over at være blevet ordineret ingen mad og boks et halvt døgns tid. smiley

• #11   30. jan 2013 Nullerdut - Sød historie smiley Tror heller ikke min har kolik... Puha! smiley xD

• #12   30. jan 2013 ¨det kan være ondt i maven, det kan være for meget foder.

Jeg havde givet ham en smagsprøve på noget nyt foder, så fik han ondt i maven bag efter, dog mente dyrelægen ikke det var det, men de kan også få det af at spise for meget sand, hvis de går på en fold med meget lidt græs og de så spiser rødder og får jord ned i maven, kan de få kolik. Det var det dyrelægen mente viktor havde fået det af.

De kan også få det af at spise af beskidt boks halm( altså lort og tis).

Det er vigtigt aldrig at lade den ligge sig og rulle hvis den har fået et kolik anfald, hvis de får lov til det kan de få tarmslyng og dø af det.

Hvis tilfældet skulle ske at den fik kolik, skal du gå rundt med den og self. ringe til dyrelægen, og den SKAL gå.

• #13   30. jan 2013 Jeg tror min pony er mentalt retarderet nogle gange.. Hunden skraber = pony skraber, hund ruller = pony ruller. Min søsters hest gloede også dumt på ham smiley

Hov, i forhold til kolik var hans slimhinder i mund og øjne helt, helt lyse og hans adfær markant anderledens. Normalt er han meget madglad, og hader at blive stukket i, her stod han pænt til sine sprøjter fra dr.dyr af smiley

• #14   30. jan 2013 Okay, hun spiser desværre lidt jord i tiden, min mor siger at det måske kan være fordi hun mangler mineraler...

• #15   30. jan 2013 Syntes slimhinderne så meget normale ud da jeg tog øjensnask væk fra øjet smiley

• #16   30. jan 2013 det kan også være at den har en eller anden hudlidelse der klør... Det kan også være begyndende skab, lig mærke til om den klør pelsen af sig selv og lignende

• #17   30. jan 2013 Det gør min søsters hoppe også. Det er nu mere fordi hun elsker rødder, og så får jord med når hun spiser dem. Vi plejer at give en helvedes masse gulerødder når det er sæson for det (Har fået afvide at det skulle rense tarmene ud for jord) og hun har kun haft kolik en enkelt gang, fordi hun åd sne.. smiley

• #19   30. jan 2013 Kristina: Hvordan ser pelsen ud i det tilfælde???

Nullerdut: Hun får faktisk mange gulerødder i tiden! smiley Så det er vel godt nok smiley

• #20   30. jan 2013 Julie: Ja, det ved jeg også godt, men så bare hun gjorde det mere end hun plejer i dag. Og havde hørt noget om at hvis de ruller sig meget kan det være et tegn på Forfangenhed eller kolik, så ville lige vide hvilken af tingene det var smiley

Kommentér på:
Når hesten ruller sig MEGET

Annonce