Hesten ruller sig {{forumTopicSubject}}
Halløj HG
Jeg står lidt med nogle problemer med min haffer, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med..
Når vi trækker ud på banen, og jeg vil sidde op, vil hun pludseligt ikke have det - trods der ingen problemer har været tidligere. Hun sparker tilmed ud med bagbenet. Det hjælper at stige op fra modsatte side, men det er naturligvis ikke en holdbar løsning..
Når jeg så endelig er kommet op, så går det fint. Hun er arbejdsvillig og fremadgående. Hun virker godt tilfreds. Før eller siden, dog, begynder hun at opføre sig underligt; synker nærmest sammen under mig; inden hun begynder at skrabe i jorden, og jeg må skynde mig hoppe af og fjerne sadlen, for så skal der rulles!
Når hun har rullet sig tilpas mange gange, så har vi førstnævnte problem igen, og så skal der rulles, og så videre.. Det er en træls cirkel.
Jeg kan ikke finde ud af, hvad der skulle genere hende. Sadlen passer hende umiddelbart fint, og det virker ikke til hun har ondt.. Er der nogen, der kan hjælpe? Måske nogen, der har haft samme problematik?
Alt hjælp tages pænt imod, med en enorm tak og et virtuelt kram!
CRÜEHEAD
maj 2011
Følger: 19 Følgere: 74 Heste: 4 Emner: 1 Svar: 383
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 216 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.832
få dr. dyr ud og lige tjekket hende
Blogger
Følger: 98 Følgere: 710 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.846
Undtagen Heidi Nielsen. Hun åbnede lige mine øjne for at det var ponyens overvægt der generede. Og kigger jeg tilbage i billederne passer det med at hun en engel dengang hun var slank, og ikke var så samarbejdsvillig når hun bærer på ekstra kilo.
Men det er svært at motionere en pony der ikke vil, men vi gør vores bedste. Hun har også fået ændret livstil og tabt sig. Hun er ikke færdig men det går fremad.
Jeg vil sige få hesten og udstyret tjekket for alt og så derefter en god underviser med speciale i adfærd, hvis ikke det var hest eller udstyr
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.875
Pøj-pøj
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Så hvordan vurdere du, at det virker som om den ikke har ondt?
Jeg ville nok få en til, at tjekke igennem.
Og måske osse få tjekket sadlen, så du er sikker.
mar 2011
Følger: 58 Følgere: 200 Heste: 9 Svar: 2.043
aug 2010
Følger: 21 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 25 Svar: 377
Hun har haft lignende adfærd på tidligere opstaldning, hvor én af de tre dressurbaner var så blød, at hun syntes hun skulle rulle sig der. Jeg har derfor tænkt, om det måske kan have noget med banens underlag at gøre, men det må overvejes yderligere, hvis fagfolk intet finder
Igen, tusind tak for alle jeres svar! Det har bestemt været brugbart, og tilmed lærerigt. Eksempelvis er jeg oplært med, at man altid stiger op fra venstre - jeg anede ikke at det er bedre at skifte. Så, der kan man bare se!
I får alle et ordentligt kram herfra, og et ønske om en god weekend
CRÜEHEAD
Hesten ruller sig