{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.437 visninger | Oprettet:

Sidde hos hesten når den ligger? :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg tænkte på at nogle herinde skriver at man kan gøre sin hest godt våd, så den får lyst til at rulle, sig og så sætte sig hos den når den ligger smiley Min pony, ruller sig når han bliver våd så kunne godt tænke mig at sidde hos ham, selvfølgelig med massere af guffere!

Men hvordan går man hen til han uden det er farligt? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sidde hos hesten når den ligger? :)
  • #1   2. aug 2013 prøv at gå der hen stille og roligt og snak til ham så han vede d kommer, og bare sid på hug, så du hurtigt kan kommer væk, hvis han rejser sig smiley

• #2   2. aug 2013 Det er ikke alle heste som er så vilde med det.. min bryder sig ikke så meget om det når han vil rulle sig.. men når han ligger ude på marken eller i boksen kan jeg sagtens gå hen til ham smiley
    -Men hvis din hest ikke har noget imod det.. så gå stille og roligt hen til den, ikke i nærheden af dens ben men hen mod hovedet smiley

uheldigt billede, yes yes smiley

profilbillede
  • #3   2. aug 2013 Jeg smutter tit over og sætter mig hos min hest når hun ligger ned ude på folden (:
    Her sidder jeg ovenpå hende (:

profilbillede
  • #4   2. aug 2013 Gør det langsomt... Perle som du kan se herunder har taget 1 år om at lære at jeg sidder hos hende. For i starten var det bare ned, godbid også rejste hun sig igen.

Men nu er hun så tryg ved øvelsen at hun gerne vil blive liggende og jeg stoler på at hun er tryg - så jeg tør sætte mig ved hende. For det er klart at jeg også kan komme til skade hvis hun pludseligt vil op (og derfor skal man aldrig sætte sig alt for godt til rette).

Start med at stille dig foran ham (se billed herunder) og begynd så at sidde foran ham og senere måske ved ryggen, før du synker ned ved siden af smiley

profilbillede
  • #5   2. aug 2013 Her for ca. 10 mdr siden.

profilbillede
  • #6   2. aug 2013 Også kan man altid kravle rundt og ligne en idiot på hesten.
    Men alt handler om tryghed, hesten skal være tryg ved tricket/ligge ned i omgivelserne og DU skal stole på at hesten bliver der smiley

Så når din pony ligger sig, så lad ham først rulle også LIGE inden han skal til at rejse sig op, så hen til ham og give ham godbidder for at fange hans opmærksomhed så han bliver nede :). Sådan gjorde jeg.

profilbillede
  • #7   2. aug 2013 Du skal egentlig bare være oprmærksom på hesten hele tiden.
    Jeg lavede den fail at jeg faldte i søvn med min hest ude på en fold, heldigvis skete der ikke noget og min hest rejste sig ikke før jeg gjorde.
    Men samtidig skal man jo også være opmærksom på alle de andre heste omkring en. De kan få et chok eller blive jagtet væk af en af de andre heste, og som man jo siger så løber heste først og tænker bagefter. smiley

Kommentér på:
Sidde hos hesten når den ligger? :)

Annonce