1.437 visninger
|
Oprettet:
Sidde hos hesten når den ligger? :) {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Jeg tænkte på at nogle herinde skriver at man kan gøre sin hest godt våd, så den får lyst til at rulle, sig og så sætte sig hos den når den ligger Min pony, ruller sig når han bliver våd så kunne godt tænke mig at sidde hos ham, selvfølgelig med massere af guffere!
Men hvordan går man hen til han uden det er farligt?
sep 2009
Følger: 66 Følgere: 62 Heste: 7 Emner: 188 Svar: 411
sep 2011
Følger: 30 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 346 Svar: 990
-Men hvis din hest ikke har noget imod det.. så gå stille og roligt hen til den, ikke i nærheden af dens ben men hen mod hovedet
uheldigt billede, yes yes
apr 2009
Følger: 78 Følgere: 141 Heste: 3 Emner: 514 Svar: 2.302
Her sidder jeg ovenpå hende (:
Blogger
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
Men nu er hun så tryg ved øvelsen at hun gerne vil blive liggende og jeg stoler på at hun er tryg - så jeg tør sætte mig ved hende. For det er klart at jeg også kan komme til skade hvis hun pludseligt vil op (og derfor skal man aldrig sætte sig alt for godt til rette).
Start med at stille dig foran ham (se billed herunder) og begynd så at sidde foran ham og senere måske ved ryggen, før du synker ned ved siden af
Blogger
Blogger
Men alt handler om tryghed, hesten skal være tryg ved tricket/ligge ned i omgivelserne og DU skal stole på at hesten bliver der
Så når din pony ligger sig, så lad ham først rulle også LIGE inden han skal til at rejse sig op, så hen til ham og give ham godbidder for at fange hans opmærksomhed så han bliver nede :). Sådan gjorde jeg.
jun 2012
Følger: 53 Følgere: 51 Heste: 1 Emner: 17 Svar: 72
Jeg lavede den fail at jeg faldte i søvn med min hest ude på en fold, heldigvis skete der ikke noget og min hest rejste sig ikke før jeg gjorde.
Men samtidig skal man jo også være opmærksom på alle de andre heste omkring en. De kan få et chok eller blive jagtet væk af en af de andre heste, og som man jo siger så løber heste først og tænker bagefter.
Sidde hos hesten når den ligger? :)