{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.729 visninger | Oprettet:

Hvor lang tid bruger du hos hesten? {{forumTopicSubject}}

Lige et nysgerrighedsindlæg født at et enme i forum, hvor en påstod hun brugte max 1 time på sin pony om dagen inkl transport!

Hvis jeg kun lige ordner boks og foder tager det mig måske 30 min, for 2 heste og 2 små ponyer, men så er det os kun lige at råbe Hej til hesten på folden...

Som regel bruger jeg ca 3 timer derude, og så når jeg at ride og muligvis hygge med min pony... Men kan sagtens bruge omkring 5 timer, kommer jo os an på selskabet og vejret, nyder at sidde med kaffen og bare se mine dyr gå og græsse...

I min verden kan man ikke nå at tage sig ordentligt af sin hest på kun 1 time om dagen.
Hvor lang tid bruger i, i snit på hestene om dagen? Minus transport.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor lang tid bruger du hos hesten?
  • #1   30. apr 2012 Ca 1½ time. Har 1 hest og han kan ikke rides.

• #2   30. apr 2012 1½ - 2 timer smiley Alt efter om jeg skal lukke heste ind (som cirka tager 20 min) Ellers skal jeg kun ride, strigle og hygge smiley

• #3   30. apr 2012 Det syntes jeg virkelig er noget fis at sige. Selvfølgelig kan man da tage sig ordenligt af sin hest med kun en time?`Nu fungere det jo altså sådan at folk har heste til forskellige ting, nogen har dem til hygge, andre til små ture mens der også findes dem der går efter de store dressur eller spring stævner hvilket kræver arbejde flere timer dagligt. Nu bruger jeg heller ikke så meget tid på mine derhjemme, de kommer ud hver dag, får gjort rent i stalden og fodret hver dag..... Men mere bliver der sådan set heller ikke gjort ud af det i vinter perioden - også mere fordi jeg lige pt. går på gymnaiset og ikke kan finde tiden til det. Nogengange er jeg ikke engang ude ved mine heste, da jeg har en mor, far og to mindre søstre der også tager sig af dem.... Så det er jo forskelligt hvor lang tid man bruger hos sine dyr og hvad man bruger tiden til! :o)

Mvh. Katrine Stuhr.

• #4   30. apr 2012 Omkring 2-3 timer smiley

• #5   30. apr 2012 Hvis jeg har travl bruger jeg ca 2 timer men hvis det er som det plejer at være bruger jeg mindst 3 timer smiley

• #7   30. apr 2012 30 min på transport, 20 min til hygge på folden inden ridning, ca 3 kvareter på striglning + opsadling, og 3 kvarter eller mindre på ridening. det er lidt forskelligt det kommer meget an på om han er god eller dum smiley

så ca 20-30 min på afstrigling og så kan jeg godt lide at gå en tur hvor han græsser, eller lukke ham på fold og side og nyde det gode vej og en god sodavand smiley (altså alt efter vejret).
    Så gennemsnitlig 3 - 4 timer om dagen smiley

• #8   30. apr 2012 Jeg bruger tre til fire timer smiley og de dage hvor jeg ikke har så meget tid halv anden time smiley

• #9   30. apr 2012 Bruger 2-3 timer og skal intet praktisk lave i stalden smiley Hvis jeg er på skovtur, så er det som regel længere tid. Dertil ligger så en daglig transport på 3 timer også smiley

• #10   30. apr 2012 Bruger omkring 2 timer smiley

• #11   30. apr 2012 2-7 timer. Kommer an på hvem der er i stalden, og om jeg skal ride, eller han har fri (-:

• #12   30. apr 2012 2 - 3 timer i hverdagene smiley
    Min mor muger ud, mens jeg rider. Men i weekenderne er det tit længere.

• #13   30. apr 2012 Bruger omkring 2 timer hvis det er dårligt vejer og 4-5 timer hvis det er godt vejer smiley

• #14   30. apr 2012 Hmm... Godt spørgsmål! Jeg bruger ca. 15 min. på transport hver vej, og da min går på døgnfold nu er der ikke så meget at lave i stalden. Så det er bare ridning og nusning... Så omkring 2 timer tror jeg (:

• #17   30. apr 2012 Jeg synes jeg bruger mange timer, og kommer ofte rigtigt sent hjem, men sådan er det jo, når man er i godt selskab!

• #19   30. apr 2012 Inden Calypso blev solgt brugte jeg om vinteren omkring 3 timer hos ham. Om sommeren mellem 3-6 timer, for så kan man jo også gå ture osv. Men det kommer jo også and på hvor beskidt hesten er, og hvor meget den nyder det! Den nye part jeg har fået elsker at stå i stalden og nusse! Men Calypso stod som regel meget uroligt og ville langt hellere ud og lave noget smiley

• #20   30. apr 2012 Inden Calypso blev solgt brugte jeg om vinteren omkring 3 timer hos ham. Om sommeren mellem 3-6 timer, for så kan man jo også gå ture osv. Men det kommer jo også and på hvor beskidt hesten er, og hvor meget den nyder det! Den nye part jeg har fået elsker at stå i stalden og nusse! Men Calypso stod som regel meget uroligt og ville langt hellere ud og lave noget smiley

• #21   30. apr 2012 Inden Calypso blev solgt brugte jeg om vinteren omkring 3 timer hos ham. Om sommeren mellem 3-6 timer, for så kan man jo også gå ture osv. Men det kommer jo også and på hvor beskidt hesten er, og hvor meget den nyder det! Den nye part jeg har fået elsker at stå i stalden og nusse! Men Calypso stod som regel meget uroligt og ville langt hellere ud og lave noget smiley

• #22   30. apr 2012 Ca. 1½ - 2 timer. Mit er også kun halvpart, så jeg skal ikke muge ud osv. smiley Men hvis at det er en riiiiiiiigtig hyggedag, så kan jeg nemt bruge 3-4 timer smiley

• #23   30. apr 2012 2 - 3 timer og det er inkl ridning, så hvis jeg skal ride lang tur, skal jeg ruppe mig før og efter jeg rider

• #24   30. apr 2012 1-5 timer uden transport, alt efter hvad jeg skal. Men sætter normalt 2-2,5 af.
    Har en time hver vej i transport, så det er sjældent jeg gider hjem når jeg endelig er nået frem smiley

• #26   30. apr 2012 Er du slet ikke social i stalden med de andre opstaldere?

• #27   30. apr 2012 bruger som minimun 4 timer uden på rideskolen, kan snild få en hel dag til at gå derude smiley

• #28   30. apr 2012 Maria: Det er jo ikke alle steder at opstalderne er i stalden samtidig smiley

• #29   30. apr 2012 alt fra ½ time - 6 timer....

har 2 heste, og nogle dage bliver de bare striglet og andre dage bliver de redet på lange ture...

• #30   30. apr 2012 Rider jeg dem alle tre er det ca. 4½ - 5 timer.. Har mine heste herhjemme :-).

• #31   30. apr 2012 Hehe... jeg er så en voksen kvinde med arbejde, hus og barn.

Slemme mig bruger nogle gange 1 time incl tansport, nogle gange 3 timer og nogle dage er jeg slet ikke derude!
    Men mine heste bliver sørget for på alle måder og lider ikke nød - og nej - så gider jeg ikke altid være social - når jeg er ved mine heste er det dem det drejer sig om:-)

• #32   30. apr 2012 Jeg plejer at bruge 3 kvarter en halv time på strigling og opsadlning. Det samme med afsadlning.
    Ellers går jeg bare og hygger med dem og sådan.
    Men igen, det kommer an på vejret og hvem der er derude og sådan.

Der er virkelig også nogle derude som bare er sådan "vi kommer, vi rider, vi skrider".. Altså det vil sige sadel på, rid, sadel af, ind med hesten, hjem.
    Men sådan er det på mange rideskoler hvor de små begyndere er uvidne..

• #33   30. apr 2012 I de dage hvor jeg har andet og lave, bruger jeg 3 timer. Andre gange når jeg ikke har noget at lave (weekenden) - så bruger jeg 6 timer om dagen på ham. Jeg synes, det er SÅ hyggeligt at hygge med ham i flere timer!

Skal lige siges at han er shetlænder og jeg derfor ikke rider på ham. Meeeeen der er så meget andet at lave!

• #34   30. apr 2012 +/- 2 timer inkl. transport. som er ca. 10 minutter hver vej.
    Jeg skal kun komme og ride og give hø, men det skifter mellem jeg tager derud tidligt, eller sent. Og når klokken bliver 8 om aftenen og stalden lukker klokken 10, er det ikke rigtig muligt at bruge mere end 2 timer derude smiley

• #35   30. apr 2012 Har én hest og bruger mellem 1-5 timer alt efter hvad jeg laver smiley
    rider nogen gange skridt/tölt ture på 3 timer sammen med min faste "tur-veninde" og så er der jo også opsadling og indhentning fra fold, så det tager let en 4-5 timer smiley

Hver onsdag og torsdag rider jeg ca. 20 skridt ud til stald Sakstrup og der får jeg en times undervisning og så rider jeg hjem igen. Det tager hurtigt 3 timer fra jeg er derude til han er på fold igen smiley
    Og så er der dage hvor jeg lige hurtigt er derude og fodrer, nusser og måske tuller en tur i sadle og sidepull. Det tager mellem en halv til en hel time smiley

• #36   30. apr 2012 *uden sadle og i sidepull smiley

• #37   30. apr 2012 Godt og vel 2 timer smiley

• #38   30. apr 2012 Det er når det hele skal ordnes. Muge tre bokse, give halm og wrap, foder og vand, lukke ind eller ud og ride min egen hest. Knap 3 timer måske.

• #39   30. apr 2012 ofte kun 15-20 min. Min pony står stille fordi jeg har haft en travlt år. men skal til at starte op igen. 15-20 min er for at fodre + give hø (det er inkl. transport, gården er 'lige om hjørnet') og ja, for lige at snakke lidt med hende. Skal der muges ud tager det måske ti minutter ekstra hvis det bare er klatmugning.
    Men vælger jeg at ride en tur har det oftest været en time maks halvanden på vores 'daglige' tur, hvis vi rider en længere kan det godt tage mere tid. For 1 pony synes jeg ikke det tager lang tid, men nu er der så heller ikke andre på gården man lige kan falde i snak med smiley

• #41   30. apr 2012 Wow, det er godt nok forskelligt. smiley

• #42   30. apr 2012 Man kan sagtens tage sig ordenligt at sin hest på en time..
    F.eks. idag, ga hø til morgen, har ordnet stald, stået og hygget og nusset med dem på folden, og fodret igen til aften og har da max brugt 30min inkl. transport (de står uden for min dør men selv hvis de stod i nærmeste stald 4km fra mig kunne det sagtens gå)..
    Skal jeg ride bruger jeg nok 1-1,5time alt efter hvor meget og hvad jeg skal med ham.. kan sagtens nå at ride, sadle op, fodre, ordne stalden og hygge om ham på en time uden at føle mig stresset smiley

Så det er nu noget pjat at sige smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #43   30. apr 2012 Det tager ca 12 min at cykle derud. Hvis Jeg er meget presset, kan jeg nå at muge på 30 min inkl transport. (-: normalt er det ca halvanden time. Mere hvis han skal rides Eller vi går tur.

• #44   30. apr 2012 idag fx var jeg på gården kl 4 og cyklede hjem kl 19:30 så det er vel.. 3,5 time smiley det er ca sådan det plejer at være

• #45   30. apr 2012 Det skifter meget smiley Da min part ikke kunne rides og jeg kun kunne gå ture med ham, blev det ofte kun en time..

Men hvis han kan rides, så er jeg gerne deroppe 3-4 timer hvor jeg strigler og hygger og rider smiley Jeg elsker at hygge med hesten, til trods for at han ikke selv er så vild med at stå stille for længe smiley

Kommentér på:
Hvor lang tid bruger du hos hesten?

Annonce