lyver for hinanden ? {{forumTopicSubject}}
Heej HG
Jeg faldt lige over tanken om at vi aldrig er loyale og ærlige overfor dem vi holder af... det er en trist sandhed og vi vil alle gerne sige "jeg lyver aldrig for dem jeg elsker!" men det passer jo ikke... og det ved du jo godt... jeg ved selv jeg siger tingene så ærligt jeg kan men kan da også godt se og høre at jeg pakker de dårlige ting så godt ind at det måske ikke er muligt at se hvad jeg mener med det jeg siger?
jeg ved jeg ikke er den eneste der har problemet, og ved at jeg helst vil have at folk er ærlig overfor mig, men det ved jeg jo de ikke er, og har så længe gået og tænkt hvorfor det er sådan?
og den eneste bare lidt fornuftige forklaring på det er at vi ikke kan tåle sandhedden... hvis du er tyk og du godt er klar over det bryder du dig jo stadig ikke om at høre du er tyk og det gør ondt når folk siger det... og hvis nu man ved man er tyk og spørger en veninde eller andet om man er tyk og man for svaret nej, så følger der ALTID noget med som "du har bare kvindelige former" eller andre måder som faktisk lægger hen mod at sige, jo jeg syntes du er tyk...
dette er ikke for at lægge de tykke ud! overhovedet ikke! jeg har selv været en del af dem og jeg ved hvor svært det var at acceptere at alle andre omkring mig var tynde og slanke... og jeg ved da at jeg lige så tit som at skifte underbukser fik af vide jeg ikke var tyk! når jeg fx. fortalte en veninde at jeg vilel på kur eller var på kur for man med det samme smidt i hovedet at man ikke er tyk og det var da en underlig tanke... den dag i dag er jeg faktisk ked af at troede på dem, men på den anden side, hvis de havde sagt, "en kur er vist godt til dig, du er gået hen og blevet lidt tyk ja" så havde jeg nok sat mig ned og tudet mine øjne ud...
så på nogle punkter er det jo et eller andet sted fint at det ikke altid er sandheden der kommer ud... men er dårlig ting ved det er at de tynde mennesker som ser sig selv med 50 kg ekstra når de ser sig i spejlet ikke tror på at de er tynde, uanset hvad man så siger til dem!
ja det jeg enlig prøver at sige er...... ja det ved jeg faktisk ikke.... måske at jeg gerne vil høre om der er andre end mig der kan se sig selv i denne situration eller er du så naiv at du tror dine veninder siger sandheden til dig, for det gør de ikke! uanset hvad de så lover at sige sandheden, der er ingen der er kolde nok til at sige sandheden som den er lige ud uden at pakke det ind på den ene eller anden måde, og hvis man er det så har man ingen venner! for de gider ikke høre sandheden men det de har brug for at høre...
nu blev det lidt lagt men ud det skulle det, for hjernen havde ikke nok plads til at opbevare tankerne og papirs kurven er fyldt ;/
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
At tie er trosalt ikke at lyve
jul 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 876
Men giver dig ret i at der er mange som lyver, men er ret så sikker på at det er noget de siger fordi de enten ikke tænker over at de lyver eller kan lide dig som du er.
sep 2011
Følger: 71 Følgere: 51 Heste: 11 Emner: 166 Svar: 668
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Ja selvfølgelig lyver vi. Det gør vi fordi at folk bliver sure, kede af det, irriterede osv. hvis man siger sandheden.
Sagde jeg til en " Jeg skriver ikke til dig særligt tit længere, fordi jeg bare syntes du er irriterende og ikke bryder mig om dig " eller hvis en spørger " Hvordan kan jeg øge mine chancer for at få et job/elevplads? " og svaret så er " Jo, du kunne ændre din tøjstil, snakke lidt mindre arrogant og virke mindre nedladende. Smile noget mere og være lidt mere udadvendt ".
Så havde man da fået det ondeste blik tilbage.
Derfor lyver vi; fordi folk ikke vil hører andres mening.
jan 2006
det faktisk lidt sjovt, har en ven der engang kom til mig og min eks fordi han følte at folk ikke gad ham mere og han mistede sine venner, så fortalte vi ham hvad der nok var grunden til det, og han bad os efterfølgende være efter ham når hans "dårlige" sider kom op i ham
Mange tager jo bare den ærgelige mening som et personligt angreb (kan jeg også selv gøre, ved nogle mennesker), men i mange tilfælde kan det jo hjælpe en hvis man gider være åben overfor det.
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
Kan ikke forstå, det skal tages som et personligt angreb og forstår ikke, hvorfor man ikke bare kan se realiteterne i øjnene i stedet for at gå i forsvarsposition.
Jeg er selv tyk og man ved det jo godt, men ville selvfølgelig også blive noget negativ, hvis nogle kaldte mig fede svin eller andet i den dur - det er da klart. ;-D
Man skal vælge sine ord med omtanke, men ikke pakke tingene ind. Sådan er alle bedst tjent.
jan 2006
maj 2008
Følger: 60 Følgere: 70 Heste: 1 Emner: 45 Svar: 1.135
så noge gange er det bedre intet at sige, men det er min erfaring at hvis man af en eller anden grund er nød til at sige noget ubehageligt, så kan det godt lade sig gøre uden at såre alt for meget hvis man gør det med omtanke og venlighed/kærlighed
lyver for hinanden ?