18. nov 2011 Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 11 Emner: 87 Svar: 761
Hurra for en god advokat :) {{forumTopicSubject}}
For at gøre en lang historie kort, så havde min niece`s tidl udlejer tyvstjålet deres heste fordi han mener de har et økonomisk mellemværende. De fraflyttede hans hus pr 1 jan, og skulle efterflg rengøre og fortage enkelte reperationer, de havde opsagt lejemål pgå skimmelsvamp og fugt. Det kunne de så ikke komme til da husejer havde brudt lås op og sat ny i.
Det var desværre sådan at han også ejede det sted de havde deres heste stående, det havde han forpagtet ud til en dame, som udlejer staldplads til folk, han har intet med staldstedet at gøre, da det er bortforpagtet, men han går over og tager deres heste, og da de kommer til staldstedet for at hente deres heste kommer en masse piger kommer ud og står og råber og skælder min niece ud og en af pigerne slår min niece i hovedet 2 gange, de ringer efter politiet, som intet vil fortage sig, skriver en rapport over det at mine niece er blevet slået men ellers mener de at de ikke kan fortage sig noget, da der er tale om en økonomisk tvist.
Min niece ringer til en advokat idag, som jeg fandt i gennem mine forbindelser på FB, denne advokat ringer til husudlejer, og kaster alle de mange §§ i nakken på ham, som han vil blive starffet med i retten hvis ikke han straks udlevere de heste.
han må IKKE gå over på et bortforpagtet staldsted og bare tage/tilbageholde nogle heste fordi han MENER at de skylder ham penge, næ nej, han skal have rettens ord for at han må tage pant/ tilbageholde hestene først.
SÅ hurra for vores retsystem, det virker heldigvis nu, lige pt er de på vej hjem med deres kære heste
aug 2011
Følger: 24 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 612
nov 2011
Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 11 Emner: 87 Svar: 761
men det var nu knageme hurtigt, det var i lørdags det skete, og hestene blev udleveret allerede idag efter en opringning fra en advokat , hun må være rigtig dygtig
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
Jeg læste den anden tråd (som formentligt er blevet slettet), og selvom jeg absolut heller ikke mener at selvtægt er i orden, så vil jeg ikke "vælge side" da det er helt umuligt at sætte sig ind i sådan en kompliceret sag, hvor man blot læser brudstykker af parternes forklaringer på skrift. Dog undrer jeg mig over, at den blev taget i al offentlighed - og håber ikke det er det der er ved at ske på ny - det tror jeg absolut ikke kan føre noget godt med sig.
nov 2011
Det bør blive slået fast for alle og enhver, at det er altså ikke lovligt medmindre du har rettens ord for det.
jeg har læst mange historier herinde om heste der er blevet taget og tilbageholdt uden ejer må se hesten osv, og det er bare ikke i orden, når loven siger at det SKAL i retten først før man kan tillade sig den slags ting !!
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
nov 2011
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.723
Hurra for en god advokat :)