{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.412 visninger | Oprettet:

Vil gerne snart finde min hest!! {{forumTopicSubject}}

Iiiiiih, et lille frustrationsinlæg herfra.

Leder efter at købe mig en hest, og har indtil videre ikke haft heldet med mig :-(. Jeg ved også specifikt lige hvad jeg går efter, så det indskrænker det selvfølgeligt en smule - men er alligevel ved at blive lidt utålmodig.

Hvor lang tid gik der fra I - da I skulle købe hest - begyndte at lede, til hesteEN var fundet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil gerne snart finde min hest!!
  • #1   12. jan 2013 Kunne godt være jeg skulle have skrevet hestEN i stedet for "min hest" i overskriften, bare lige så folk ikke tror jeg har mistet en hest.... Kan desværre ikke lave det om nu smiley

• #2   12. jan 2013 1 dag??? Hvordan i al verden kunne der gå en dag smiley ?

• #3   12. jan 2013 Jeg har ledt i lidt over 1 år nu... stadig ingen hest... smiley

Har været igennem 27 heste som er prøvet hvoraf 6 har været af interesse INGEN af dem gik igennem Handel og røntgens undesøgelsen.. mega suk

• #4   12. jan 2013 Jeg kigger tit, men har ikke penge til en hest smiley

Men min tog det mig 3 år at få fat i - eller, der blev han min, efter 3 års arbejde, og har haft ham nu i 3 år snart smiley

• #5   12. jan 2013 jeg kender en der har ledt efter heste i 1½ år nu og først i lørdags kom den hjem..
    så held og lykke med det... men hvad går du efter?

• #7   12. jan 2013 For mig gik der 8 måneder smiley

• #8   12. jan 2013 de tog ca et år og jeg ville ha håbet jeg havde kigget noget længer jeg har købt en pony som jeg troede jeg kunne med men det blive sådan være og være dag fra dag... smiley

• #9   12. jan 2013 Altså lad mig lige sige at de fleste af jer - med tidsmålinger på, i gennemsnit, et år - gør mig ret bange nu! :-D. Især Team Miracle, for jeg har endnu ikke fundet en hvor jeg er nået til handelsundersøgelsen, tror jeg ville dø hvis det skete bare en gang, og ikke hele seks!!

I kan se min annonce for hvad jeg leder efter :-).

Så staldhavløkkegård, den kom så slet ikke igennem en handelsundersøgelse :)?

• Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 445
    #10   12. jan 2013 Pony som er og altid vil være min favorithest (ingen over, ingen ved siden af) var den første jeg så. Jeg valgte ikke ham, han valgte mig, og da vi kørte hjem efter første besøg sagde jeg, at det skulle være ham - der var ingen grund til at se andre!

• #11   12. jan 2013 Tjah, har kigget i nogle måneder.
    og har lige hentet hende idag =)) så det er bare dejligt.

P.S hun bliver oprettet i morgen når jeg får taget nogle gode billeder af hende. =))

• #13   12. jan 2013 jeg tror jeg købet min fordi jeg ikke kunne vente mere... men det fortryder jeg så osse nu hehe
    men håber du finder den du gerne ville have smiley

• #14   12. jan 2013 Åh det lyder så dejligt at høre - og se smiley - alle jer der allerede HAR hestEN smiley

Håber virkeligt snart jeg kan joine jer.....

• #16   12. jan 2013 Sorry vil ikke skræmme dig... Men det er super nederen og ja osse ret trist og ubehageligt. Den seneste var virkelig min drømme hest, rigtig god i sit hovede, god gang, og stort potentiale, lige det jeg ledte efter, og den virkede nærmest for god til at være sand vilket så osse var tilfældet desværre, den viste sig at have begyndende spat i begge haser, nydannelser i begge forkoder, et par tætsiddende torntappe hvori der var kommet osteolyse.... Jeg blev så ked af det, fik faktisk tårer i øjnene da jeg stod ved dyrlægen og fik det af vide, for jeg ville virkelig gerne ha den hest. Men en hest til knap en kvart million må altså ikke ha den slags fejl. Ihvertfald ikke når jeg skal købe den...

• #17   12. jan 2013 Team Solvang, jeg jeg mener at kunne huske jeg har læst lidt om de udfordringer du har med din pony....

Ved ikke om du har en underviser, men jeg ved jeg aldrig ville kunne have klaret min gamle part uden min (og heller ikke hele denne købsprocess) - det gør en verden til forskel når man har nogen til at hjælpe sig.

Hvis ellers din pony ikke har ondt, så burde alle de problemer i har kunne trænes væk - man skal bare vide hvordan man gør det, og der kan en dygtig underviser virkeligt hjælpe, så du ikke længere er bange for din pony, for det er selvfølgeligt rigtig ærgeligt

• #18   12. jan 2013 Tasha problemet er bare jeg er blevet pisse bange for hende nu så mine forælder har måske tænkt sig at sætte hende til salg... smiley

• #19   12. jan 2013 Nuttiged & Bettemus smiley - Tak, det var sødt smiley Der er så desværre ikke så meget at misunde endnu, men alt andet end tålmodighed duer ikke, og jeg vil ikke "nøjes" - jeg har arbejdet hårdt, både for at spare op til alt, og for at nå hertil ridningsmæssigt, så den hest skal BARE være det jeg leder efter :-).

Så kan sagtens forstå dig Team Miracle, selv om jeg ikke leder efter en hest i samme boldgade, eller prisklasse. Men synes altid når jeg ser på heste der kommer derop ad i pris og niveau - at de enten har "ubetydelig" mus, eller en mus der er opereret væk, hvad sker der lige for det?? Er det fordi de billigere heste ikke bliver tjekket i røngten, eller...?? Synes i hvert fald det er skræmmende, og kan sagtens forstå når du siger den til de penge i hvert fald ikke skal fejle noget

• #20   12. jan 2013 Team Solvang - det er måske heller ikke det værste der kan ske, så kan du bruge pengene til at købe en ny hest du føler dig tryg ved, og måske kan din hest komme et andet sted hen til en ejer der godt tør ride den, og hvor den også vil få det godt.
    Enten det, eller at du forsøger at finde en til at hjælpe dig.

Men jeg forstår dig godt, for det er også enormt vigtigt for mig at jeg finder en hest jeg føler mig tryg ved

• #22   12. jan 2013 Jeg tror det generelt e svært at finde heste HELT uden fejl, jeg havde snakken med både dyrlæge og har haft den med andre om at både pga de nok blir tjekket endnu grundigere jo dyrere de er, men osse fordi man med tiden blir bedre og bedre (fordi udstyret og teknikken osv blir bedre og bedre) til t finde fejl, så vil man osse finde mere. Og nogen af tingene ville førhen aldrig blive fundet og vil aldrig gi et problem, og det samme gælder jo osse med nogen fund idag, så er det en "ubetydelig" mus. Og hvis der er en noget nær 100% garanti for den ikke kan skade er det jo fint nok. Tror det er svært at gi en fuld garanti, for selv en helt rask hest kan jo blive syg og gå "i stykker"... Men jeg vil sige, der er grænser for hvad jeg vil betale den sum penge for. dyrlægen sagde direkte at den hest ville få problemer i fremtiden. Så holder man sig langt væk.

• #23   12. jan 2013 Tasha:
    det er lige det mine forælder mener at det er beder at finde en jeg er tryk ved.
    men jeg ved bare ikke jeg har kun haft hende i et halvt år så syns det er tidligt at sætte hende til salg igen.. også os det med at jeg kende hendes tidligere ejer meget godt..

• #25   12. jan 2013 Bettemus:
    jeg ville med glæde skrive til dig kan jeg gøre det i morgen, da jeg ligger syg og ville til og sove? smiley

• #27   12. jan 2013 jeg tager i mod alt den hjælp jeg kan få med åben arme smiley

• #30   12. jan 2013 Bettemus - årgh hold op, din pony er super sød! Jeg rider min undervisers MEGET følsomme hest, eller velredne er nok et bedre ord, men er du gal den hest har lært mig meget, på bare en måned. I starten reagerede den på mine "signaler" (læs urolige sæde, schenkler, hvad det nu var) ved at gå passage og lave galopanspring osv., når jeg egentligt bare ville trave ligeså stille rundt :D, men så sent som i går red jeg den uden problemer rundt i alle tre gangarter, så det er SUPER skønt at se en udvikling på så kort tid, og også meget sødt af hende at låne ham til mig, for det har hjulpet mig meget som rytter at få lov til at ride en hest, hvor jeg BARE kan se og mærke det når jeg gør noget forkert, men også når jeg så gør det rigtigt. Har heldigvis mulighed for at få undervisning på ham stadigvæk, men det kunne være rart at komme i gang med min egen.

Team Miracle, nej selvfølgelig har alle heste en eller anden fejl, og jeg går fx. slet ikke efter en hest der hverken kan, eller skal kunne ride, M klasser - så kan leve med det fx kun er på LC niveau i dressur, ikke er sprunget, måske er lidt tynd og trænger til at sætte muskler, eller lignende - for det ved jeg kan trænes, og jeg har ikke travlt. En mus kommer jeg, i min prisklasse, nok ikke til at opdage, medmindre dyrlægen anbefaler røngten efter at have fortaget handelsundersøgelsen. Men ja, selvfølgelig kan det blive syg, skadet osv., det kan man ikke gardere sig imod... Men fx. en hest med en øm ryg el. lignende, dét vil jeg virkeligt ikke købe - lugter simpelthen af mange tusinde kroner i kiropraktorer, massører ol....

Team Solvang - Kan hendes tidligere ejer så ikke vejlede dig lidt i hvordan hun skal rides, og hvorfor hun er tændt og løber? Gjorde hun det nogensinde hos dem?

• #31   12. jan 2013 Kathrine, nårh, det var da sødt gjort :). Jeg leder dog kun efter en hoppe, da jeg på et tidspunkt gerne vil kunne trække et føl på hende. Men kan se der er en hoppe blandt de heste på dit link, sjovt jeg har overset hende smiley Og jeg leder ellers både på HG og HN og Ridehesten, næsten hverdag.

Og egentligt ærgeligt jeg har overset hende, når jeg så sent som I AFTEN har været på Dragør....

• #34   12. jan 2013 Det var da en skam... Det kunne jo være drømmehesten smiley

• #35   12. jan 2013 Tasha:
    et måned efter vi havde købet hende var jeg med min søster til ridning hvor dem vi købet af os går og jeg snakke så med hende og hun sagde det var så dumt at hun hele tiden løb og hun ikke var til at styre på tur og det havde vi ikke fået af vide før der og det gør mig lidt sur nu hvor vi er gode venner med dem! smiley

• #36   12. jan 2013 Jamen Bettemus den er jo sød, og du siger selv du ville have valgt den igen :-). Mon ikke I også bare trænger til lidt undervisning, eller får I allerede?

Det er fantastisk at kunne mærke det, men det var også enormt svært for mig i starten, jeg kan love dig for jeg ikke følte mig tryg. Men her i går da jeg red ham var jeg så afslappet som jeg nogensinde har været, følte mig super godt tilpas. Men min underviser vil IKKE sælge, så der er ikke noget jeg kan gøre smiley

Nej jeg leder ikke nødvendigvis efter så velredet en hest, men den skal ikke kun bruges til ture, jeg vil meget gerne ud og starte stævner - om bare små, men det vil jeg gerne.
    Dermed ikke sagt jeg ikke vil vælge med hjertet - jeg leder ligesom efter "hele pakken", eller i hvert fald det jeg nu har sat mig for er "hele pakken" for MIG (det er det jo ikke nødvendigvis for en anden).

• #37   12. jan 2013 Kathrine, nårh ja, nu er det jo ikke værre end vi kan tage derud igen, har lige skrevet et par spørgsmål til ejeren, så tak for linket smiley

TeamSolvang - nej det var da ikke pænt de ikke havde været ærlige omkring det. Har I tjekket den ikke har ondt, at sadlen ikke trykker el. lign.? Jeg synes godt man kan mærke på hesten om den gør det fordi den har ondt, eller fordi den bare ikke er blevet trænet til andet, og der er jo så to fremgangsmåder alt efter om det er det ene eller det andet. Men igen, noget hjælp ville være en rigtigt godt idé, hvis du gerne vil forsøge lidt endnu og ikke sælge den - men det bestemmer du jo selvfølgelig selv, sammen med dine forældre

• #38   12. jan 2013 Der var så lidt... Er mere end glad for at jeg kunne hjælpe smiley

• #40   12. jan 2013 Dine krav er da rimelige, så måske er du bare nødt til at kigge lidt længere omkring. Held og lykke smiley

• #41   12. jan 2013 den sadle vi fik med til hende sad ikke så godt på hende så vi købet en anden som sidder meget beder og det har hjulpet lidt og dyrelægen har kigget på hende der skulle ikke være noget galt med hende smiley
    og vi er os pænt træt af at de sagde ih og oh hun er så sød også et måned efter siger hun er noget af en lorte pony smiley

• #42   12. jan 2013 Jeg brugte ikke ret meget mere end en måned.

Men jeg var ude og kigge på omkring 5-6 heste inkl. hende jeg købte.
    Hun var så heller ikke hestEN og jeg fortrød mange gange at jeg havde købt hende. smiley

• #43   12. jan 2013 Skriv gerne til mig hvis det bliver hesten du køber smiley Det kunne være lidt sjovt...

• #44   12. jan 2013 Forresten, det tog ikke lang tid at købe Safir smiley Hun var den første hest jeg prøvede, og hende købte vi smiley

• #45   12. jan 2013 eehmm ja jeg gik ikke efter en speciel hest smiley jeg gik efter disse vilkår og så længe hesten lever op til de fleste så er jeg glad smiley

1# hesten og mig skal have en god kemi fra starten af (VIGTIG)
    2#hesten skal ikke være for lille og ej heller for stor (for lille 139 og ned for stor 180 og op da jeg gerne ville kunne få min lade port med op på ryggen ;o) )
    3# den skal kunne bruges allround
    4# Jeg vil ikke have en for hyber eller for doven hest
    5# den må ikke være for gammel (+11)
    6# og så må den gerne være sød og kigge på (vil ikke eje en hest jeg selv syns er grim smiley )

jeg endte op med et føl selvom jeg gik efter en ridehest men nej... det skulle bare være hende vi havde kemien og hun overholdte det hele xD troede dog aldrig jeg ville ende med et føl men her er hun så. det tog mig lidt over et halvt år og finde min hest smiley

• #46   12. jan 2013 Jeg må ikke få en hest! Men er nu stadig på udkig! smiley Har ellers penge til en...

• #47   12. jan 2013 Clara - Det er jo også meget dyrere at have hesten, end at købe den. smiley

• #48   12. jan 2013 Bettemus - jeg synes det hjælper rigtigt meget med undervisning, selvfølgeligt ikke af hvem som helst, men ja det er jo lige det der med at finde økonomien osv. til det. Synes dog det er alle pengene værd :). Og kan godt forstå min underviser ikke vil sælge hendes, hun har haft ham fra føl, og selv redet ham op osv., og desuden passer de jo også bare rigtigt godt sammen :). De skal da bare med mig og min hoppe i skoven en dag, skal de :).

Stine&Bob, tusind tak, det var rart at høre, jeg synes også selv de er rimelige, og har kigget meget på hvordan markedet er og spurgt kyndige mennesker til råds, så det burde ikke være umuligt...

TeamSolvang - Ja, det er ærgeligt at de ikke var ærlige og du har de udfordringer du har nu...Jeg håber dog I finder en eller anden løsning på det smiley

CTS - Hvorfor har du flere gange fortrudt dit køb? Kunne være sjovt at høre, så har jeg (endnu!) en idé med hvad jeg skal passe på med...

Skal nok gøre Kathrine, ja det kunne være sjovt :). Ville ønske jeg også selv havde haft det så "let" at det bare var den første hest jeg prøvede det skulle være...

Team Knab - lækkert føl du fik dig til gengæld! Kan rigtigt godt lide den kun er plettet på bagparten! Men SÅ tålmodig er jeg nok heller ikke, at jeg kan vente flere år :D. Men derfor leder jeg jo så efter en hoppe, så kan jeg jo måske få "mit helt eget" en dag smiley

• #49   12. jan 2013 Tasha - Hun var bare ikke det jeg ledte efter, og ikke den type hest jeg havde haft i tankerne. Men jeg blev desværre presset til at købe den, da min træner blev ved med at sige at hun var en god hest osv. men jeg følte bare ikke vi passede særlig godt sammen. Der skete så nogle hændelser bagefter der gjorde, at jeg blev rigtig bange for hende (ikke hendes skyld), og ikke turde ride hende rigtigt i et halvt års tid. Det var der desværre ingen der rigtig kunne forstå, og min træner, som min hest stod ved dengang, blev ved med at presse mig til at ride, og ofte endte det med at jeg græd fra jeg steg op til jeg hoppede ned igen. Så ja, det første år jeg havde hende, var virkelig ubehageligt. Men følte heller ikke jeg kunne sælge hende, for hvem ville dog have sådan en hest?

Det er 4 år siden til marts, og i dag er hun min øjesten. Jeg vil ikke bytte hende ud for noget som helst, for vi er kommet så langt sammen og vi har lært en masse af hinanden. Og nu forstår jeg hvorfor hun gjorde sådan dengang. Så selvom jeg flere gange har overvejet at sælge eller låne hende ud, så kan jeg ikke få mig selv til det, for det føles som at give sit barn væk. smiley Bare et eksempel på, at kemien ikke altid er der til at starte med, men nogle gange kan komme senere, efter lang tids arbejde. smiley

• #50   12. jan 2013 Men nu er hun desværre snart ved at være for lille... Så jeg skal ud at kigge efter en ny. Jeg håber at det bliver ligeså "let" smiley

• #51   12. jan 2013 CTS - Det lyder da som noget af en tur, er da glad for I fandt ud af det til sidst! Kender godt det der med at kemien kan komme, for var ærligt talt også lidt bange for min træners hest til starte med - men hun har jo selv trænet både ham og mig, så det gjorde nok at kemien bare kom hurtigere end hvis det havde været en "fremmed" hest. Nu er han ærligt talt den hest jeg føler mig bedst tilpas på, og jeg kan love dig for jeg tænkte "Åh nej, det kommer aldrig til at gå det her", og det er så kun en måned siden :D.
    Men det første jeg så spurgte hende om, da timen var slut, var, Jamen hvad så hvis jeg kommer ud og prøver en hest hvor jeg har det ligesådan?? Altså ikke føler kemien er der i starten... Håber bare jeg finder en der i det mindste står på Sjælland, og jeg så kan komme og prøve den et par gange, med hjælp fra hende.
    Hvis hesten ellers er sund og rask (læs, har ikke ondt) og fornuftig (ikke vildt tændt, eller løber, bukker osv), burde det dog være til at finde ud af...

Krydser fingre for dig Kathrine! Hvad leder du efter nu så?

• #52   12. jan 2013 jeg var så heldig at jeg fandt min efter under en måned. faktisk allerede inden den gamle var blevet aflivet. så endte med at have hende jeg har nu gennem handelsundersøgelse samme dag som den anden blev aflivet.
    Men jeg tror nu også jeg var heldig at finde hende, på trods af at heldet ikke har været med os siden købet hvis vi ser på skader. Dengang jeg skulle finde hest igen, var et af mine krav at den skulle være sort. Men jeg endte med en rød, da hun opfyldte alle andre krav jeg havde. Set i bakspejlet ville jeg heller ikke bytte hende for noget andet smiley
    Men mit råd er at du skal give dig god tid. for guds skyld ! Og får den anmærkninger i handelsundersøgelsen, køb den ikke ! har set mange eksempler på folk der har gjort det, og det ender aldrig godt.
    Et andet råd er, evt at tage til nogle af de gode hestehandlere. Ved godt at man ikke drømmer om at finde sin ønske hest der, men det kan jo være den er der. Det var den i mit tilfælde, efter jeg med de to forrige havde købt af private.
    En anden god ting ved hestehandler er, at man kan prøve flere inde for samme dag.
    Held og lykke med at finde drømme hesten. Har man en masse kriterier som skal være opfyldt, kommer det automatisk også til at tage længere tid smiley

• #53   12. jan 2013 Tak Anna, det var gode råd, vil tænke over det - især det med anmærkninger ved handelsundersøgelsen. Har også smidt dig en PB vedr GODE hestehandlere smiley

Glemte helt at svare Bettemusen (det bliver du lige omdøbt til smiley ) - jeg er primært interesseret i stævner i dressur og spring (måske military hvis jeg nogensinde får mod til det) men kunne da godt finde på at ride en trailbane eller to også måske :). Kan generelt godt lide at lave en masse jordarbejde og træne lidt alternativt og afvekslende med hesten, men kan mærke jeg virkeligt har en forkærlighed til både dressur og spring, og vil ærge mig hvis jeg i det mindste ikke forsøgte med nogen små klasser til at starte med, da jeg synes det er sjovt og spændende

• #55   13. jan 2013 Jeg er ikke begyndt at lede endnu... Men planen er en stor 1'er pony smiley

• #56   13. jan 2013 Nå men disse dage har jeg da lært at hvis man vil have en hest til at gå til biddet er det ikke svære end at save den godt og grundigt i munden. Lytter den ikke, så tag hårdere fat og sav voldsommere.

Av for den, og hvor skar det dog i mit hjerte at se det, nej nej nej, kan SLET ikke komme mig over det smiley

• #57   13. jan 2013 Det tog mig 5 min. Har ham dog ikke oprettet herinde endnu. Men var med en veninde ud på en gård hvor hun red og der stod det sødeste føl og 5 min efter havde jeg aftalt med ejeren at hesten var solgt til mig ;-).

• #58   15. jan 2013 Tog den første den bedste og var mega heldig, for hun er fantastisk! Men har så også set hende MASSER af gange og lånt inden køb. smiley

• #59   15. jan 2013 der gik et par år fra jeg startede med at se efter heste, til at jeg rent faktisk fandt den rette smiley

• #60   15. jan 2013 Uha, det er ved at være længe siden at den første hest blev købt. Det kan jeg ikke huske.
    Hvilken type hest leder du efter? Jeg har en araber vallak på 1½ som er rød, han er efter min dejlige hoppe i mit profilbilled. Har også en burn pinto på snart 5 som er tilredet, der er tilsalg.

• #61   15. jan 2013 Sonja, jeg har en annonce herinde på den hest jeg leder efter smiley

• #62   15. jan 2013 nå, okay så er der jo ikke noget med sådan nogle "drenge" jeg har. smiley Og Hoppen jeg har er ikke høj nok, og ikke redet særlig meget.:) Men du skal nok finde en, det skulle da mærkelig være hvis der ikke også var et prægtigt dyr til dig:)

• #63   16. jan 2013 14dage og fire heste så fandt jeg min prinsesse http://www.hestegalleri.dk/galleri/208293-holstener_rontana_roni

• #64   17. jan 2013 Der gik et par måneder med at lede dengang jeg skulle have hest, men fandt så Lady helt tilfældigt, og har aldrig fortrudt det, hun bliver ved mig til hun ik kan mere og skal over regnbuen.

Har en skøn oldenborg vallak til salg hvis nogen kunne være interesseret (tjek ham under min profil)

• #65   17. jan 2013 Med den første pony jeg fik, tog det mig også et godt stykke tid bl.a. fordi jeg skulle overtale min forældre til udvide budgettet (ydeligere 5.000) til køb af pony. Tror jeg prøvede 10-15 stykker før jeg fandt prinsen på nettet. Var solgt da jeg så ham!

Nå, så kom tiden hvor jeg skulle finde mig en hest, følte ikke at jeg kunne finde den rette for mig når jeg sad og kiggede diverse hjemmesider igennem. Dog havde jeg set en hoppe, men hun var ikke tilredet, så kiggede videre. En vinter skriver en jævnalderende pige til mig ang. min pony jeg havde til salg, om jeg måske var interesseret i at bytte.. Den skulle jeg da lige tænke over, netop fordi det var hoppen der ikke var tilredet. Det resulterede i at jeg valgte at sige ja, og den dag i dag har jeg ikke fortrudt! smiley

• #66   17. jan 2013 6 måneder ca. Måske lidt minde smiley Cadiz var den første jeg prøvede, men skulle prøve nogen andre, før vi købte ham smiley

• #67   18. jan 2013 Vi havde fundet hesten før vi skulle have en smiley

• #68   19. jan 2013 Da vi skulle finde 1’er pony til min datter, kiggede vi på over 100 !!!
    Kravet var: en vallak, 4-10 år, lige under max. mål, med gangarter til topplan, 100% i orden og med fire velstillede lemmer. Prisen skulle afspejle kvaliteten og uddannelsesgraden, men her ønskede vi hellere en rå, end en fejlredet pony. Og så gad jeg altså ikke at give det samme eller mere for en ungpony, som jeg kunne få en B-pony for...

Jeg har i øjeblikket en elev, som kigger efter noget af det samme, dog behøver den kun at have kapacitet til distriktsplan og prisrammen er nok også noget mere snæver. De er vist i gang med at kigge på nr. 20...

Sjovt nok ved ponyerne; så ender de alle lige under max. mål, når man spørger sælgerne, men når man så selv kommer ud, er det tydeligt at de enten bliver for store eller små smiley

Staldhavløkkegård: Sikke noget sludder at hesten skal være 3 år før du kan tage den gennem handelsundersøgelsen. Det er rigtigt at der ikke altid bliver lavet bøjeprøve i den alder, men en handelsundersøgelse indeholder også mange andre ting, såsom at lytte til hjerte og lunger, kontrollerer for skævheder, tjekke syn og alm. sundhedstilstand osv.
    Desuden bliver de fleste mus dannet inden hesten er 1½ år, mange allerede før fødslen eller i de første levemåneder, så det giver også god mening at sende en plag, man ønsker at købe, i røntgen.

*Team Miracle* Christel Ø: Jeg håber da ikke at du er kommet til at stå med regningen for alle de handelsundersøgelser på andre folks heste???!

Dette er netop grunden til at jeg under ingen omstændigheder, nogensinde, vil gå med til at betale handelsundersøgelser hvor hesten bliver kasseret til mit brug.

• #69   24. jan 2013 SÅ er der nyt herfra smiley

Har muligvis fundet hestEN, er blevet enig med ejeren omkring pris osv. - nu skal min kønne, lysskimle (meget vigtigt, haha :D) hoppe bare gå igennem handelsundersøgelsen!

Iiiiih, er så spændt! :))))))))))))))))

Kommentér på:
Vil gerne snart finde min hest!!

Annonce