3.321 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

piskesmæld -søger en dygtig special læge, hjælp!!! piskesmæld -søger en dygtig special læge, hjælp!!!

jeg har for nogle år tilbage, fået et piskesmæld i forbindelse med rideulykke og har stadig mange gener, men det mest bekymrende er mine manglende nervereflekser og mangel på D vitamin, så skal også have udelukket sclerose som min læge siger, men hun er tung at danse med og jeg har været til neurolog som jeg simpelthen ikke kan bruge til noget som helst.
jeg søger en dygtig special læge som anderkender piskesmæld og evt kan angive en méngrad og endda udtale sig om hvilken indflydelse det har for mig på arbejdsmarked.
jeg forstiller mig at det er neurolog eller en reumatolog, der skal til, men som er grundig og seriøs.

har du erfaring med en dygtig læge eller sygehus, så kom hid.

man er også velkommen til at sende mig en privat besked.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  piskesmæld -søger en dygtig special læge, hjælp!!!
  • #1   12. jan 2013 Få din læge til at sende en henvisning til et sygehus.. Evt. Universitetshospitalet i Århus.

• #2   12. jan 2013 Jeg følger lige med. Har desværre samme "skæbne" som dig, og det er svært at få noget konkret sort på hvidt andet end man til at starte med får af vide det bliver bedre - syntes nu mere det er tværtimod.

• #3   12. jan 2013 JH - tænker jeg også, men der er en del læger/hospitaler, som ser piskesmæld som en skraldespands diagnose, så søger gerne andres erfaring.

har du erfaring med århus?

• #4   12. jan 2013 Josefine S - præcis mit er også forværrende år efter år men også afhængig hvor "aktiv" jeg er, så giver det bagslag.

jeg har forsøgt svømning, fysioterapi, kranio sakral, kiropraktor og akupunktur

• #5   12. jan 2013 Jeg brækkede ryggen og slog hovedet i juli 2009 og lider nærmest af kronisk hovedpine nu.
    Jeg har for en måned siden været deroppe og få lavet en speciallæge erklæring af en overlæge på neurokirurgisk afdeling. Efter hvad jeg fortæller og hvad der står i min journal, så har han skrevet i erklæringen at jeg mulig har forstuvet mine nakkehvirvler og det er det som genere stadigvæk. Og så sagde han, at jeg skulle få min læge til at henvise mig til deres hovedpineklinik, for at se om de kan gøre noget for mig..
    - der er så desværre en ventetid på 1½ år, så skal lige have ringet til dem i næste uge, så længe kan jeg altså ikke vente.

• #6   12. jan 2013 Ja jeg har gået med mit i 3 år. Og hvis jeg intet fortager mig er mine smerte acceptable ( læs jeg har lært at leve med dem)

Men jeg kan ikke ride en runde i nedsidning i trav hvis jeg ikke er dopet, ligeledes kan en spring time tage livet af mig.

En kiopraktor forsøger at løsne nakken op da den efter de 3 år er blevet mega stiv og nærmest ubøjelig, men den sætter sig fast gang på gang..

Men som du siger piskesmæld er blevet en " vi ved ikke hvad du fejler så det er nok bare piskesmæld for det regner vi ikke for så meget" sygdom, men os der rent faktisk har det af helveds til ja - vi bliver overladt til os selv.

Mit er en arbejdsskade - påkørsel bagfra på jobbet, så dem kæmper jeg på ny med, netop også for at få men grad, videre arbejds evne osv vurderet.

• #7   12. jan 2013 Der er en hokuspokus mand nede i Tarm. HAN kan bare klare det! Min mor tog ud med ham sammen med et par andre. inkl. en lille pige som havde haft gener og meget hovedpine i 6 år pga. en tidligere bilulykke. Hun fik 2 behandlinger med omtrent 4 ugers mellemrum og nu har hun ingen hovedpine og kan dreje hele sin nakke uden gene smiley

En tog afsted med en skulder som åbenbart havde været ude af led og siden da ikke ville være helt rigtig. Han pillede lidt og så var hun klar ien.

Min mor tog derned og fik rettet hendes tidligere forstuvet fod op(han fandt selv ud af at der var sket noget) og havde ro i hendes ben længe inden hun snublede om igen. Men sådan noget sker jo, men han kan ihvertfald udrette mirakler smiley

• #8   12. jan 2013 malene hansen og mohicano- tak skal du have, jeg kæmper og vil gerne en gang for alle vide, hvorfor jeg har føleforstyrrelser, nakken knaser hele tiden og endda føleløs forskellige steder på kroppen, bare det at få at vide hvor henne mit problem ligger og at det forhåbentlig ikke bliver værre, selvom jeg synes det er slemt.
    godt at høre med din mand, han er heldig.

JH - det lyder som om at de er grundige, håber du kan komme til før, det ville være dejligt.
    jeg skal vente 2 år på smerte klinik rigshospitalet.

• #9   12. jan 2013 Josefine S - præcis mine ord og det er svært at finde en dygtig læge som er troværdig - stakkels dig men forstår dig og mærker det samme.

• #10   12. jan 2013 ja og den er lavet til min forsikring, da jeg er ulykkesforsikret og forsikringen har betalt ham for at have mig til samtale og undersøgelse, en samtale som varede en time.

Men altså, du skal gøre det, at du går til din egen læge og får hende til at henvise dig til en speciallæge eller hospitalet og så overtager de sagen derfra. Hvis du får sendt henvisningen tilbage og får at vide, at der er nogle ting som din egen læge kan gøre først, så skal du bare kime dem ned til de tager dig ind, hvis du mener at din læge ikke kan finde ud af det.

Jeg har haft problemer med min mave, jeg er laktoseintolerant, men at jeg fik den meddelelse ændrede ikke på mine problemer. Så jeg fik en henvisning til en speciallæge. Da hun havde set mig og ikke kunne hjælpe mig ydeligere, da hun ingen allergier fandt, så sendte hun en henvisning til infektionmedicinsk afdeling på hospitalet. Da de heller ikke kunne finde noget, så sendte de mig videre til Afdeling V, som arbejder med mave og tarmesystemet. De sendte så henvisningen tilbage og så blev jeg sur og ringede dem ned til de gav mig en plads, for min læge anede jo alligevel ikke hvad han skulle gøre.. Efter 3 opringninger fik jeg en tid og vi har endelig fundet ud af, at jeg havde for mange bakterier et sted i min tarm, hvor de ikke hører til. Jeg kom på antibiotikakur og har det meget bedre nu. Jeg har også fået lavet en gastroskopi, som jeg skal ind og have svar på på tirsdag.. Det har taget snart et år fra da jeg først blev sendt videre fra min egen læge..
    Så vær vedholden! Giv ikke op smiley

• #11   12. jan 2013 Jeg har piskesmæld....

Hvis det du søger mht arbejdskraft er noget du skal bruge i forbindelse med snak med kommunen om evt. flex eller førtidspension, så skal det gå igennem din kommune..

Hvis du er sygemeldt, så gå til din sagsbehandler og bed om at blive udredt i forhold til om du er berettet til flex eller førtidspension, eller eventuelt en revalidering..

Jeg har selv været undersøgt på sygehuset, MR scanninc, psykolog, neuro psykolog, neuro psykiater, fået fysioterapi, akupunktur... Det som gjorde en forskel for mig, i min sag med kommune var en afklaring hos en psykiater..

MANGE mener desværre at piskesmæld sidder i hovedet!!

• #12   12. jan 2013 Jeg kan altså kun sige, kontakt tarmmanden, han udvikler mirakler og kan rette op på en hel masse.

• #13   12. jan 2013 Malene.
    Det med min mave var der allerede før ulykken, så de to ting hænger ikke rigtig sammen i mit tilfælde, vil jeg jo tro og min hovedpine er heller ikke blevet mindre af at min mave er blevet bedre.. Jeg har været bevidst om, at jeg ikke kan tåle mælk i 4-5 år efterhånden, dog uden at have været testet for det.. Det var først i sommers jeg blev testet for det, men det kom jo ikke som nogen overraskelse for mig og min mave var stadig træls.

Min hovedpine kommer fra mine nakke- og skuldermuskler som bare er trælse hele tiden. Det er næsten som om at de tror, at de bliver slået hele tiden. Jeg er rigtig øm rundt omkring mine nakkehvirvler, når han trykker på dem, er det lidt som at stå og stikke med en nål..
    Jeg har det allerbedst når jeg er i bevægelse og bruger min krop, for så bliver musklerne jo varmet op. Men skal jeg sidde og læse, så får jeg simpelthen sådan en hovedpine og mine øjne bliver rødsprængte - mit syn fejler intet

• #14   12. jan 2013 JH - tak for rådet med at kime dem ned, skal til lægen i næste uge og vil gerne være udrystet til at komme videre og hun har før sagt at det er svært at komme ind på hospitalet hos en neurolog, men synes det er det rigtige for mig netop pga de gener.

sandie L .
    jeg har været igennem revalidering og har været visiteret til fleksjob og fået afslag fra kommunen pga der mangler en hel real samlet redegørelse for mine sygdomme slidgigt, springhofte, skæv ryg efter arbejdsskade osv, som kommunen skulle have bragt i orden inden de lavede en afgørelse, så min sag har rundet ankestyrelsen og kommet retur, hvor de skriver at kommunen skal bringe det i orden og genoptage min sag, så det betyder at jeg skal have min læge indover og belyst mit helbred igen og egen interesse for mit helbred, vil jeg gerne vide hvorfor jeg mangler reflekser og udelukket scelrose

• #15   12. jan 2013 Jasmin og Camilla 2013 .
    har prøvet hokus pokus mand før men uden held, men lige nu skal jeg bruge en dygtig læge ;o)

• #16   12. jan 2013 Du skal bare insistere på, at hun SKAL sende dig videre.

• #17   12. jan 2013 JH -vi er enige ;o) så frem med bokserhanskerne tænker jeg og ellers må jeg skifte læge,men tager en bisidder med til lægen i næste uge og så håber jeg at jeg lander hos en dygtig speciallæge/ sygehus.

• #18   12. jan 2013 Det håber jeg også smiley
    Go' bedring

• #19   12. jan 2013 JH - takker og i lige måde;o)

jeg hopper af for nu, men håber at der er væltet en masse indlæg ind i morgen.
    god aften til alle og tak for råd og erfaring

• #21   23. sep 2017 Hejsa! Jeg ved godt at indlægget her er nogle år gamle, men jeg fandt det i min desperate søgen efter andre, som er gennemgået de samme problematikker som jeg. Kan se der er en del herinde.
    Jeg har desværre også pådraget mig et piskesmældstraume ved en rideulykke, og har haft store problemer med det, det sidste års tid. Kiropraktor samt massør har en midlertidig effekt for mig, men som en anden herinde også skrev, så spænder jeg op kort tid efter og generne kommer næsten med dobbeltkraft tilbage og giver mig nakkemigræne og andre ting.

Har nogle af jer herinde efter de godt 4 år der er gået fra at indlægget blev skrevet, fundet bedring i noget af det der blev debatteret herinde? smiley

• #22   23. sep 2017 Min far har meget slemt piskesmæld af et biluheld engang under en biljagt, fordi han er betjent..
    Han har prøvet næsten alt, men vil ikke have morfin for at dulme smerterne.

Noget, der virker for ham, er hans fysioterapeut med kiropraktik-lignende behandling, som bor i Malling. Han hedder Johnny Andersen.
    Han har også prøvet cannabisolie uden THC, det virkede ikke. Han fik ved en fejl en sugepind med THC i. Den virkede, men han blev "høj".

Ellers kan du prøve noget psykofarmaka, det hjælper også mod piskesmældssmerter, men der er nogle bivirkninger.

• #23   25. sep 2017 glad for der stadig nogen der læser gamle indlæg herinde smiley
    Jeg kan desværre ik bidrage med et guldkorn som føre til helbredelse, jeg har og lære stadig at leve med mit piskesmæld ( lang proces) jeg ventede 3 år på venteliste til smerteklinikken Rigshospitalet og gennemgik hele forløbet med psykolog, prøvede forskellige medikamenter osv...
    Idag er jeg til daglig på depot morfin, går til varmtvandsbassin træning en gang ugentlig, hver tredie uge kiropraktor og fået part på en rolig islænder med meget bløde bevægelser og det gør at jeg har et tåleligt liv, men samtidig også må aflaste kroppen når jeg mærker at jeg begynder at spænde op eller kramper i muskler.
    Aflastning for mig er, at hvile mig på siden, så ryggen og nakken bliver afslappet.
    Jeg har hørt at nogen kan ha gavn af magneter eller back on track, men har desværre ik effekt på mig.
    Men ik dermed ik sagt at det kan virke, tror det er forskelligt hvad der virker for folk og man også lære at læse sine kropssignaler for hvornår man skal aflaste sin krop ( lytte).
    Jeg overvejer at prøve osteopati som det næste og kan håbe at det ha en effekt

• Louise J
    Louise J Tilmeldt:
    mar 2019

Følger: 1 Svar: 1
    #24   22. mar 2019 Hej vil høre om nogen har kendskab til Frederikke rosendahl

Kommentér på:
piskesmæld -søger en dygtig special læge, hjælp!!!

Annonce